Moeilijk inslapen, wat doe je dan?

Hier geen moeite met 's avonds laten slapen maar overdag daarentegen...
Wat bij ons helpt is hem overdag in zijn slaapzak laten slapen en vooral niet te warm aankleden (zomerslaapzak zonder broek/sokken maar alleen romper en shirtje). Ik laat hem in een donkere kamer slapen en leg dan nog wel een dekentje strak over hem heen want anders komen continu die benen omhoog. Speentje in, zo'n knuffelpopje erbij en dan loop ik weg. Ik moet dan sowieso altijd één keer terug en dan leg ik hem op zijn zij (hoofd richting de muur) met een grote knuffel in zijn rug. Muziekje van de babyfoon aan en hij slaapt. Ik ben zo van een 30-40 minuten ritueel overdag zo naar hooguit 5 minuten gegaan. Maar het heeft wel een tijd geduurd voordat ik doorhad wat voor hem goed werkte. 

Wij gebruiken de puckababy mini voor onze dochter hiervoor de piep, daardoor valt ze rustig in slaap vaak nog wel 3x de speen even geven. Vind voordeel dat ze wel haar armpjes vrij kan bewegen maar toch niet zo dat ze zichzelf wakker slaat ( ze is nu bijna 4 maanden)

Wij moesten ook even zoeken. Bij ons werkt op zn buik slapen! Op zn rug doet ie het gewoon niet, haha. Inbakeren was hier niet super succesvol. Maar hij wilde ook eerst zn hoofd niet neerleggen! Uiteindelijk begreep hij het en merkte hij dat hij lekkerder sliep zo. Sindsdien nooit een probleem met s avonds inslapen!

Terug
Bovenaan