moeilijk joh... tellen... ;-)

A

Anoniem

Guest
Hoihoi!

Ten eerste allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Geniet!

Ik ben 8 weken zanger en ik ben nog niet naar de VK geweest. Ik heb mijn vragen dus nog niet kunnen afvuren... Ga ik nu dus doen.. hi hi.

Ik lees op het forum dat (bijna) ierdereen weet hoeveel weken en hoeveel dagen je zwanger bent.

Ik snap de telling nog niet helemaal.

Mijn 1e dag van mijn laatste mmenstruatie was op 1 juni. Dat was op een donderdag.
Ik neem aan dat ik nu dus, aangezien het zaterdag is, 8w3d ben...
Ik ga er dus vanuit dat donderdag voor mij steeds dag 1 in de week is?? Klopt dat?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Grz Laura

Hoi Laura,
van harte proficiat! Je telling klopt hoor. Tenminste als je een regelmatige menstruatie had. Pas bij de echo hoor je definitief hoeveel weken je bent.
Verder kun je op diverse sites de data uitrekenen. Een daarvan is www.zwangerschapspagina.nl
Heel veel succes. En geniet maar van het zwanger zijn.
Groetjes V.

Tot je eerste echo inderdaad deze telling aanhouden. Bij de echo verteld de vk je precies hoeveel weken en hoeveel dagen je zwanger bent en je uitgerekende datum.
Vanaf dan kun je die telling aanhouden.

Hallo,
Bij deze ook gefeliciteerd !  
Mijn telling houd ik bij via mijn www.babybanner.org  die ik op het bureaublad van mijn p.c heb gezet.
Erg handig voor onze telhelden !

Groetjes Mamke

Nee je telling klopt net niet. (Scheelt heel weinig hoor).
Donderdag was je 1e dag dat klopt , maar dan zit je op de woensdag erna op 7 dagen en begint op donderdag 1week en dan vrijdag + 1dag.
Snap je me nog?
Elke donderdag komt er voor jou een week bij en je begint op vrijdag dan weer met een nieuwe dag. Zo ben je vandaag (maandag) 8 weken en 4 dagen.
Dus afgelopen donderdag was je precies 8 weken en dan vrijdag t/m maandag = + 4 dagen.

Groetjes Xanthe

Gossie ja, Xanthe je hebt gelijk. Tellen blijkt inderdaad moeilijker dan verwacht.
Donderdag telt steeds als nieuwe week en de dag erop, vrijdag dus als dag 1, zaterdag als dag 2 etc.
Nou ja, echt ver zaten we er niet langs gelukkig.
Groetjes V.

Ik heb me er bij mijn 1e zwangeschap ook zo behoorlijk in vergist. Ik begon gewoon gelijk bij week 1 te tellen , viel dat uiteindelijk vies tegen dat ik een week minder ver was dan ik gerekend had.
Maar door de babybanners en de uitleg van de echoscopiste heb ik toen geleerd hoe ik wel moest tellen. Het is een fout die veel mensen maken hoor , dus niets ergs.

Groet Xanthe

Terug
Bovenaan