moeilijk poepen..

Roan heeft veel moeite met poepen. Echt zó zielig om te zien, zoveel kracht moet hij zetten en loopt helemaal rood aan en soms lukt het hem ook niet.
Hij krijgt fles nutrilon h.a. met jbpm tegen het spugen.
Hij krijgt h.a. omdat ik koemelkallergie had toen ik baby was. Meer water in zijn fles is geen optie denk want dan wordt het weer te waterig en gaat hij denk weer spugen.
Ik dacht juist dat jbpm laxerend werkte, tenminste dat las ik op internet.
Wie kan mij helpen???

JBPM kan dus ook verstoppend werken. Extra water kun je proberen hetzelfde als de olie. Wat betreft het spugen zul je het gewoon moeten proberen.

Ik ben afgelopen week bij de HA geweest. Mijn zoontje poept ook moeilijk en de laatste week moest ik hem telkens stimuleren middels de thermometer. Mijn oudste had ook last van verstopping dus heb nu snel aan de bel getrokken, hoewel ik 3 maanden nog lang vind. Ik gebruik nu lactulose en het poepen komt volgens mij op gang. Vrijdag 3 poepluiers en vandaag 1. Hij zal wel niet dagelijks gaan poepen maar om de dag vind ik ook goed.

Vandaag contact gehad met nutricia. Zij zeggen 20 cc water toevoegen of door de dag heen 20 cc extra water te drinken geven.

Toch maar even contact opgenomen met Roan zijn kinderarts, we krijgen een receptje voor een middeltje, hier wordt zijn ontlasting wát zachter van. Lactulose inderdaad.
Hopen dat het helpt!
Zij had het ook over de thermometer maar is daar geen voorstander van, kan gewenning worden maar kan wel even helpen om de 'stop' eraf te halen.

Bedankt iig voor jullie reacties!

tjah en wat het beste werkt is toch stoppen met jbpm,
hier was het ook zo eerst werkte het laxerend en daarna kreeg ie heel erge harde ontlasting kreeg het er echt niet uit en veel piepen... nu gaat het gelukkig wat beter nu ik gestopt ben met jbpm.
suces

Terug
Bovenaan