moeilijk zwanger te worden na curretage?

ik heb in november een miskraam gehad na 9 weken en eind november ben ik gecurreteerd, je hoord zo vaak dat je extra vruchtbaar bent na miskraam, maar het is nu al bijna 5 maanden geleden en ik ben nu nog steeds niet zwanger, mijn cyclus duurd ook steeds langer, eerst 5 weken, daarna meer dan 6 weken en zit nu ook al weer op 5 weken maar nog steeds geen menstruatie, en ook geen positieve test! ben zo bang dat het niet emer lukt na de curretage. ik heb al een zoontje bij die zwangerschap was het in 1 keer raak en bij de miskraam ook in 1 keer en nu lukt het ineens niet meer. hoe kan dat nou? kan iemand mij gerust stellen?

xxx jolanda

Hoi Jolanda,

Een curretage hoeft zeker geen reden te zijn om moeilijker zwanger te raken, het kan natuurlijk wel de reden zijn. Ik heb bij mn zoontje bijna een jaar gedaan over het zwanger raken.
3 maanden na dat hij er was ben ik weer zwanger geraakt. Helaas een miskraam en uiteindelijk een curretage. Na de curretage was ik meteen weer zwanger, ook die zwangerschap liep niet goed af. Bleek een missed abortion, kwamen er met 11 weken achter dat de baby vanaf 9 weken niet meer leefde. Ook hierna weer een curretage. 2 maanden later was ik alweer zwanger. Ben intussen bijna 30 weken zwanger.

Wie weet duurt het nu gewoon wat langer voor je zwanger word?
Heb je al een afspraak bij de gyn gehad na de curretage? Er is na een curretage namelijk altijd de kans dat er verklevingen optreden die een zwangerschap in de weg staan.
Als ik jou was zou ik gewoon een afspraak maken, je zorgen maken is ook maar niks!

Liefs Jen

hoi jen

ja ik heb 3 weken na de curretage een nacontrolle bij de gyn gehad en daarbij een echo en hij zie dat alles er goed uitzag. ik zit nu alweer op de 5,5 weken en nog steeds geen positieve test en geen menstruatie, wordt er zo onzeker van en wordt het een beetje zat dat wachten altijd.

bedankt voor je reactie!

xxx jolanda

hoi jen

ja ik heb 3 weken na de curretage een nacontrolle bij de gyn gehad en daarbij een echo en hij zie dat alles er goed uitzag. ik zit nu alweer op de 5,5 weken en nog steeds geen positieve test en geen menstruatie, wordt er zo onzeker van en wordt het een beetje zat dat wachten altijd.

bedankt voor je reactie!

xxx jolanda

Ja... al die verhalen over extreem vruchtbaar zijn na een miskraam kunnen je behoorlijk onzeker maken hè? Bij ons duurde het ook 6 maanden!!!

En bedenk: alles zag er goed uit op de echo, dus maak je geen zorgen... je lichaam doet zijn werk al weer heel goed. Alleen het is vaak na een miskraam even uit zijn doen.. net als na een bevalling. Je hormonen moeten weer even in balans komen. Logisch toch?? alleen lastig!!!

Tip: ga heel regelmatig vrijen (om de dag) na je ongie tot je zeker weten je ei hebt gehad. Dan weet je zeker dat je een goede kans maakt. Het is wel een opgave maar je moet er wat voor over hebben. Maar vluggertjes zijn voor de man ook erg leuk!!! En voor mij was dat geen probleem... ik vond het wel makkelijk. Ik hoef geen hele poespas en het is met flink wat glijmiddel echt wel genieten.... en het is supergezond voor zijn zwaadkwaliteit.

Succes ermee meid... en hopelijk ben je snel zwanger... laat je het ons weten???

Ja... al die verhalen over extreem vruchtbaar zijn na een miskraam kunnen je behoorlijk onzeker maken hè? Bij ons duurde het ook 6 maanden!!!

En bedenk: alles zag er goed uit op de echo, dus maak je geen zorgen... je lichaam doet zijn werk al weer heel goed. Alleen het is vaak na een miskraam even uit zijn doen.. net als na een bevalling. Je hormonen moeten weer even in balans komen. Logisch toch?? alleen lastig!!!

Tip: ga heel regelmatig vrijen (om de dag) na je ongie tot je zeker weten je ei hebt gehad. Dan weet je zeker dat je een goede kans maakt. Het is wel een opgave maar je moet er wat voor over hebben. Maar vluggertjes zijn voor de man ook erg leuk!!! En voor mij was dat geen probleem... ik vond het wel makkelijk. Ik hoef geen hele poespas en het is met flink wat glijmiddel echt wel genieten.... en het is supergezond voor zijn zwaadkwaliteit.

Succes ermee meid... en hopelijk ben je snel zwanger... laat je het ons weten???

Hoi,

Waarschijnlijk heeft je lichaam wel wat tijd nodig om te herstellen van deze medische ingreep. Ik heb in januari 09 een mk gehad, pas in maart achter gekomen dat er nog iets zat, dan gecuretteerd en 6 maanden later was ik terug zwanger, nu 30 weken. Dus het komt allemaal wel goed, ik heb ook gedacht dat ik nooit meer zwanger zou worden. Was zelfs net naar de gyn geweest om een controle omdat ik het zo vreemd vond en 2 weken later had ik een positieve test.

Vel succes!

Terug
Bovenaan