moeilijk

ik ben nu bijna 9 weken zwanger. En omdat ik (en mijn vriend) er heeeel blij om zijn, kon ik mijn mond niet houden. Dus veel familie, vrienden weten het dus al. Nu ben ik eind april mijn beste vriendin verloren. En heb nog goed contact met haar man. hij vertelde me dat hij na haar crematie op zolder een koffer met babykleertjes heeft gevonden. zij wou ook graag zwanger raken, maar had hem dat nooit verteld. dat raakte hem natuurlijk enorm, want, zo zei hij, hij had haar zo graag het moeder gevoel gegunt. mijn punt is nu; ik weet niet goed hoe ik hem moet vertellen dat ik zwanger ben. Ik wil hem niet pijn doen, of herinneren aan. Ik wil ook niet dat hij het via via hoort. Iemand die hier ervaring mee heeft, vergelijkbaar of tips voor mij.
Ik hoor het graag.
dagelijks zie ik zijn naam op msn en ik blijf met de vraag wat te doen bezig.

liefs
 
ik zal het hem toch gewoon vertellen. hoe moeilijk het ook is.
als je dit ook aangeeft dat je het moeilijk vind om het te vertellen zal hij dat ook wel snappen.
en ik denk dat hij ook wel weet dat jouw leven niet stopt.
sterkte ermee
 
Hoi,

Ik zou hem dit zeker persoonlijk vertellen en aangezien er al veel mensen op de hoogte zijn zou ik er niet te lang mee wachten.
Hij snapt ook dat jullie leven doorgaat en daar hoort in dit geval zwanger zijn bij!!
Veel succes en sterkte met het verwerken van je eigen verdriet!

Liefs MJ
 
Zo snel mogelijk vertellen. En niet over de telefoon, of mail, maar even langs gaan. Moeilijk, maar ook hij snapt dat het leven doorgaat voor anderen. En een baby is iets heel leuks en positiefs om naar uit te kijken. Misschien voor hem ook een lichtpuntje.
 
Mijn man is destijds zijn moeder verloren en hij vond het heerlijk om leuke berichten te horen, ook al waren die voor hem soms confronterend en heeft hij hier een traantje bij gelaten. Dus ik zou ook gewoon even langsgaan en het vertellen! Misschien huilen jullie wel even samen, maar so what. Ik snap wel dat je het lastig vind hoor, maar ik denk dat jij je er drukker over maakt dan nodig :)

Succes!

Liefs Rianne
 
Mijn man is destijds zijn moeder verloren en hij vond het heerlijk om leuke berichten te horen, ook al waren die voor hem soms confronterend en heeft hij hier een traantje bij gelaten. Dus ik zou ook gewoon even langsgaan en het vertellen! Misschien huilen jullie wel even samen, maar so what. Ik snap wel dat je het lastig vind hoor, maar ik denk dat jij je er drukker over maakt dan nodig :)

Succes!

Liefs Rianne

P.S. Het zou vervelender zijn als hij het straks van een ander hoort.
 
dank jullie voor de reacties.
ik zal zo een koffieleut met hem plannen. en het dan vertellen. inderdaad denk ik dat ik het groter maak voor mezelf dan nodig is. Nooit zal hij het me kwalijk nemen dat wij zwanger zijn. zo is hij ook niet. maar om dan toch die drempel te nemen, pfffff
 
Ook al is het moeilijk en ligt het onderwerp gevoelig; zelf vertellen. Hij zal gekwetst zijn wanneer hij zulk nieuws via via uiteindelijk toch te horen krijgt!
 
Terug
Bovenaan