Moeilijke baby? Wanneer wordt het leuk

Lastig!! Mijn dochter van 6 mnd is soms ook lastig te vermaken. Ze heeft een spreidbroekje en kan alleen maar liggen, ze wilt zoveel maar kan hierdoor niet bewegen, daarom is mama natuurlijk het leukst! 
Ben je fulltime thuis of nog verlof/werk? Misschien fijn om haar eens een dagje uit handen te geven, zodat je even met iets anders bezig kan zijn. Kan me voorstellen dat je dat moeilijk vindt omdat je denkt dat je iemand 'opzadelt' met een 'lastig' kind maar iemand anders kan dat prima hebben voor een dagje

Maar, je hoeft er ook niet altijd op te reageren hè? Snap dat dat lastig is maar hoe sneller je reageert hoe sneller ze huilt. Sorry, kan niet opmaken uit je verhaal hoe je er voor de rest mee om gaat. Maar ik denk dat het vanzelf afneemt als je het wat minder benauwend vind. Visites moet ze gewoon aan wennen, hetzelfde als wandelen. Ik denk alleen niet dat je een kind van 15 weken lang kan vermaken met hetzelfde materiaal, je zult haar moeten entertaimen, dat moet je zelfs bij een kind van twee (soms) om de tien minuten.

Anoniemm niet lullig bedoelt maar niet elk kind is hetzelfde. Voor ik moeder werd zij ik precies hetzelfde als jou. Maar als je een temperamentvol kind “het zelf uit laat zoeken” dan is er vaak geen land meer mee te bezeilen. Tuurlijk als ze moppert laat ik dr gewoon gaan, maar als ze door het lint gaat dan is het ook beurt. Ook denken en doen deze kindjes vaak net even anders. En hebben ze net iets sneller begrenzing nodig. Bijv. Mijn dochter wil constant meer doen, zij was snel verveeld rolde met 2 maand al alle kanten op. Met 3 maand rolde ze naar specifieke voorwerpen en gericht naar de kant die ze wilde. Tijgeren 4 maand, kruipen en zitten vlak erna en nu is ze druk bezig met klimmen en optrekken net 7 maand. Maar zij raakt gefrustreerd door “spelen” dus gaat ze verder oefenen. Laat ik dr ff jammeren dan ligt ze ergens met een hersenschudding of gaat ze helemaal loco. Dan moet ik dr toch echt ff vastpakken zodat ze ff uit die vibe komt, en ze zich geborgen voelt. Het ene kind moppert ook vaker als de ander, en de ander gaat vrijwel meteen door het lint ?

Misschien heeft ze wel ergens pijn inderdaad misschien een osteopaat proberen ik hoor wel eens dat mensen daar heel erg baat bij hebben. 
En inderdaad het is een fase maar echt leuk is het niet zo nee kan ik me heel goed voorstellen. 

Heel herkenbaar... vervelend he... rond die tijd ging het hier wel langzaam beter met alles... maar met ongev 4,5 maanden ook weer wat onrust. Snel verveeld graag meer willen dan kunnen. In de box meteen rollen en brullen en willen kruipen wat nog nie lukt. Wandelen gaat gelukkig nu wel goed of boodschappen doen... heb ik echt weken niet gedaan ook dmv krijsen. Heb nu de bak schuin en kan dalijk ook de andere stand erin ze is 6 maanden en kan nog nie zitten. Denk dat je de tyd even moet uitzitten en deze fase door moet en dan maar even lekker in de draagdoek... ik vind het af en toe ook vermoeiend de hele dag entertainen.. straks als ze meer kunnen zal het vast beter gaan. Veel succes! Xx

Ahh wat ontzettend naar. Jouw meisje heeft duidelijk heel veel behoefte aan contact met je (wellicht een te leuke moeder :).). Ze heeft dan natuurlijk ook 9 maanden lekker bij je gezeten. Wat wellicht zou kunnen helpen om haar iets (een shirt, doekje ofzo) te geven met jouw geur erop in combinatie met een lekker warm kruikje (wij hebben een kipkep woller), dit hielp bij ons goed. Ook huid op huid contact hielp goed, hierna was hij altijd rustig en iets minder aanhankelijk. Mijn zoontje begon zo rond de 12 weken steeds langer zichzelf te vermaken, dus sinds dien niet meer nodig. Hij is nu bijna 4 maanden en is volledig omgeswitcht daarin en kan zich soms wel een uur alleen vermaken (zet soms de muziekmobiel nog aan, eentje die bijna in zn gezicht hangt met knuffeltjes die hij lekker vastgrijpt).
Denk eraan een blije mama is een blije baby. Dus neem je rust en laat andere even op haar passen. Dan kun je het erna weer wat beter hebben!
Sterkte ermee! 

Een oud topic, maar nu voor mij herkenbaar. Alleen slaapt mijn draakje ook nog eens slecht overdag.Kan iemand mij vertellen hoe het verder is gegaan? Wanneer werd het inderdaad makkelijker?

Ik kan je vertellen dat het echt makkelijker wordt. Mijn zoontje is nu 6,5 maand en het begint echt een heel stuk makkelijker te worden. Ik merkte dat hij vanaf 4 maandjes al lekker kon spelen en nu kan hij zich makkelijk een halfuur vermaken mer soms helemaal niets (een doekje bijv) of zijn handjes. Op het begin sliep hij ook amper overdag, maar dar wordt na elke fase beter. De eerste maanden hebben ze ook last van sprongetjes en die merkte wij heel goed. Het is even bikkelen, maar het komt goed zowel qua slaap als zichzelf vermaken

Terug
Bovenaan