Moeilijke eter

Mijn kinderen zijn vaak erg moeilijk met eten.. Ze eten slecht groenten, soms helemaal niet en andere keren gewoon echt heel weinig. Bij mijn dochter ging het eerst nog redelijk goed en was het vooral mijn zoon, maar nu eten ze allebei zo slecht.

Hebben jullie hier ook ervaring mee? En wat doen jullie om te zorgen dat ze toch voldoende binnenkrijgen?

Alvast bedankt!!
 
Ik denk dat dit bij (bijna) alle kinderen het geval is. Het gaat met fases, soms een dag, soms een week en soms duurt het langer. Mijn dochter at echt alles en nu is ze bijna 3 en wordt ze steeds kieskeuriger, volgens mij is dit heel normaal gedrag. 
Wat wij doen: we eten wat de pot schaft, oftewel als ze niet wil eten wat er op haar bord ligt, dan eet ze niet. Mijn dochter weet dat inmiddels heel goed en als ze echt honger heeft eet ze echt wel wat. 
groente is lastig, er zijn een aantal favorieten (hier is dat worteltjes en bloemkool) dus we zorgen dat dat vaak op tafel staat. Verder maak ik vaak soep met groente erin (paprika/tomaat soep, broccoli soep etc) en dat vindt mijn dochter heerlijk als middagsnack. Zo krijgt ze dus ook (extra) groente binnen. Verder snacken met worteltjes, tomaten, paprika, komkommer ipv bijvoorbeeld koekjes. 
succes! Volhouden en geen drama van maken, dat werkt sowieso niet ?
 
Bedankt voor je reactie! Heel fijn om te lezen. Pff, dat is bij mijn dochter dus inderdaad precies hetzelfde wat betreft het steeds kieskeuriger worden. En rauwkost gaat er hier zelfs niet echt in.. Alleen komkommer vinden ze gelukkig wel lekker. Ik ga ook proberen soepen te maken, kijken hoe dat ze bevalt, goeie! Van het weekend was ik met mijn schoonzus aan het bellen, haar collega's zweren bij kindershake. Ik zit deze dagen een beetje op hun website te kijken en te twijfelen of ik dat nu misschien niet moet gaan aanschaffen. Enerzijds denk ik, gewoon lekker doen! Aan de andere kant wil ik het toch ook graag op eigen houtje doen ofzo.. Benieuwd of er andere ervaring mee hebben en hoe het bevalt? Bedankt voor je reactie in ieder geval, heeft me al erg gerustgesteld!
 
Terug
Bovenaan