moeilijke eter

Hoihoi,

Ik herken je probleem hoor! Mijn dochter wou ook niet aan de ''stukjes''. Heb heel lang geprureerd eten gegeven. Toen ze eenmaal 1 jaar was ging het ineens een stuk beter en ging ze van alles eten en ook stukjes. Nu (21 maand) heeft ze nog wel haar momenten, maar met een grapje of een liedje is het moment voorbij en eet ze weer verder. Ze zit nu meer in de fase dat ze weet dat ze nee kan zeggen en dat ik haar niet kan dwingen om te eten. Een minuut op de strafkruk werkt als een trein. Ze eet daarna meteen haar bordje leeg.

Ik ga absoluut de strijd niet aan (die verlies je met eten toch geheid) maar ze moet altijd wel eerst 3 hapjes proeven. Lust ze het niet, dan krijgt ze wat anders. Eet ze echt niet dan krijgt ze een papfles met het naar bed gaan. Zonder eten naar bed zijn ze nog te klein voor vind ik. Is toevallig gisteren gebeurd, ze had een halve pannenkoek op en wat vla, niet echt veel dus en we waren de papfles vergeten. Ze sliep zeer onrustig, (ben er 5 keer heen geweest) en ze was zeer vroeg wakker met een hoorbaar rammelende maag!!

Zelf de rust houden helpt ook echt hoor!! Als ze in de gaten hebben dat jij gestresst bent, gaan ze daar zo op in!

Succes!!
 
Terug
Bovenaan