Moeilijke keuze/beslissing

Beste iedereen,

Ik weet sinds afgelopen zaterdag dat ik zwanger ben. Ik voelde me vorige week donderdag wat vreemd en anders dan normaal, daarbij had ik wat last van mijn onderbuik. Echter zou ik vrijdag ongesteld moeten worden dus ik dacht dat het daar mee te maken zou hebben. Vrijdag bleef de ongesteldheid uit en omdat ik een vreemd gevoel had en 2 weken eerder 1 pil per ongeluk heb overgeslagen heb ik zaterdag meteen een test gedaan. Met de verwachting dat ik niet zwanger zou zijn, en mocht ik dat zijn dat de hormoon waarde nog lang niet hoog genoeg zouden zijn om die te meten. Ik was totaal verrast en in shock toen ik zaterdag ochtend dus gewoon "zwanger" in het display zag staan.

Nu ben ik 24 en 2dejaars HBO student en mijn vriend 28 en ik zijn al 5 jaar samen. We hebben daarvan 4 jaar samen gewoond en wonen nu sinds 6 maanden weer op eigen kamers (vanwege o.a. mijn studie) Mijn vriend heeft een baan maar verdient niet veel in de maand en komt hier nauwelijks van rond. Daarnaast heeft hij ADHD wat keuzes en veranderingen niet gemakkelijk voor hem maakt. Hij is al een tijdje opzoek naar een betere baan, maar in deze tijden is dat niet even snel gedaan, zeker niet in de branche waar hij binnen zoekt.

We zouden beide graag kinderen willen hier hebben we het al regelmatig over gehad. NU al hadden wij dit i.i.g. niet verwacht. Des al niet te min vinden we het gevoelsmatig beide heel erg leuk en zou een kind ook welkom zijn.

Maar gezien de timing en alles wat er bij de timing komt kijken. Onze woon situatie, financiële en werk situatie, we hebben beide ook nog schulden die betaald moeten worden, komen beide amper rond en daarnaast nog persoonlijke problemen waar i.i.g. mijn vriend nog mee te kampen zal hebben.

Om dat alles zoveel mogelijk voor elkaar en op de goede rails te krijgen binnen 9 maanden lijkt het na de hele week al piekeren, praten en informatie zoeken betreft hulp, urgentie woning, baan, en het financiële plaatje in totaal. is gewoon niet realistisch

Onze ouders hebben we het ook meteen verteld (voornamelijk ook gezien de situatie) onze beide ouders staan achter onze beslissing welke dat ook zal zijn. En geven ons daarvoor ook alle ruimte, want het is ook gewoon onze beslissing. Ze zullen ons ook steunen waar het kan maar ook zij hebben niet even 123 de middelen om ons op weg helpen.

Ik baal er ontzettend van maar de optie die nu het meest naar voren komt in afwegingen is om het weg te laten halen. (overtijdbehandeling) de reden dat ik hier zo verschrikkelijk van baal is omdat het gewoon wel welkom zou zijn gevoelsmatig. We zouden erg van het kindje houden en er goed voor kunnen zorgen. Echter zijn er totaal geen middelen beschikbaar en we willen een kindje op laten groeien in een benarde situatie. Ik zie heel erg op tegen het weg laten halen echter als die keuze er definitief komt dan wet ik i.i.g. dat hij goed overwogen is en echt niet zomaar gemaakt zal worden.

Dit wou ik even kwijt, wie weet zijn er mensen die mij nog op hulp en of steun kunnen wijzen of mogelijkheden waardoor dingen misschien wel mogelijk zijn voor ons. Daarnaast natuurlijk verhalen of ervaringen van mensen die het zelfde meemaken of hebben mee gemaakt.

In ieder geval alvast bedankt voor het lezen van mijn verhaal.

Groetjes,

Marie Sophie

Als ik zo je verhaal lees geloof ik dat dit kindje welkom is. Je gevoel kun je niet veranderen. Wat in de weg staat zijn enkel praktische 'problemen' , en ik weet zéker dat daar ook aan gewerkt kan worden!
Ik weet zeker dat je er ongelofelijke spijt van zult krijgen als je dit kindje weg laat halen.
Jullie zijn al 5 jaar samen, en hebben -als ik het lees-   een stabiele relatie.
Volg je gevoel!
Ik weet zeker dat je steeds meer van dit kindje gaat houden!
Veel sterkte!

Hoi,

Ik kan me voorstellen dat je nu heen en weer gegooid wordt tussen allerlei mogelijke oplossingen. Wellicht kunnen jullie samen met een onafhankelijk iemand (dus geen familie/vriend/kennis) alle voors en tegens op een rijtje zeten en wordt zo duidelijk voor jullie zelf wat een goed keuze is. Ik denk dat er op jouw hbo opleiding wel begeleiders zijn die dit soort gesprekken kunnen voeren, je bent niet de eerste studente die tijdens een studie zwanger raakt.
Wat je ook beslist is goed, zolang je er allebei maar achter staat. Het zal moeilijk zijn om je te wapenen tegen meningen van anderen, want mensen zijn altijd erg goed in het geven van oordelen en meningen. Maar onthoud: het gaat om jullie en om niemand anders.

Succes!

groetjes, Keesje

Hoi,

Ik denk dat weghalen puur om praktische redenen zorgt voor veel spijt later in de toekomst.
Je kindje heeft gewoon veel liefde en aandacht nodig.
Wij hebben het ook niet breed, maar we redden het wel en mijn kind komt in mijn ogen niets te kort.
Alle spulletjes zoals het kamertje en de wagen zijn 2de hands, met een likje verf of een ander stofje maak je zo iets eigens van en het scheeld heel veel geld.
Veel spullen die op zo'n babysite staan gebruik je vaak niet eens en is dus weggegooid geld.
Laat je leiden door je gevoel en niet door praktische zaken , dat is je ongeboren kindje namelijk ook niet, vooral omdat jullie ook allebei zeggen dat het welkom is.

Ik wens je veel succes met jullie besluit.

Moeder van Dylan en zwanger van de 2de

voor mij geen moeilijke beslissing. Mijn man en ik zitten zo'n beetje in dezelfde situatie. Maar ik moet er niet aan denken om het weg te laten halen. Je maakt je zorgen om dingen (die nu heel belangrijk lijken) maar er niet toe doen. Het zal misschien wat moeilijk worden om het allemaal rond te krijgen maar, geloof me, alles is mogelijk.

Ik weet wel dat weghalen een laatste optie is. Maar denk eens na.
Er zijn mensen die nooit kinderen kunnen krijgen of zeer moeilijk (ik heb toevallig een zus bij wie het niet wil lukken en heb meerdere vrienden en kennissen bij wie het ook niet vanzelfsprekend is). Ik denkt dat die mensen een moord zouden doen om in jouw situatie te zitten.
Stel dat je het nu laat weghalen omdat het eigenlijk niet zo uitkomt. Is jouw beslissing en vele zouden je steunen. Maar stel dat je over een paar jaar wel een kind wil en het lukt niet meer. Hoe zou je je dan voelen.
Je bent een volwassen meid en je vriend/man ook. Jullie zijn dus oud en wijs genoeg om te weten wat de consequenties zijn van jullie relatie. Zeker als je de pil per ongeluk vergeet.

Ik klink misschien een beetje bot, maar ik ben van mening dat weghalen vanwege zo'n reden nooit goed is.
Jullie hebben samen een wonder gemaakt. Misschien zie je het nou nog niet maar dat komt wel.
Maak je niet druk om materiele dingen. Op marktplaats kan je veel goedkoop krijgen. Wij hebben gisteren een babykamer gekocht voor 150 euro, zo goed als nieuw.
Het is zo duur als je het zelf wil maken.
Ik heb me ook zorgen gemaakt om mijn studie en mijn carierre, maar dat doet er nu niet meer toe. School houd rekening met mij en wat betreft een baan, ik kan altijd (tijdelijk) nog vakken gaan vullen.

Maar een lang verhaal af te sluiten:
Jullie hebben iets gemaakt wat andere  heel graag zouden willen hebben. Geniet aub van dit wonder. jullie komen er wel uit. echt waar. zie het niet zo somber.

Veel succes met je beslissing, Groeten Jeanine

Hallo,

ik ben het helemaal eens met het feit dat je er enorme spijt van zal krijgen als je het om financien en materialen af laat breken.   Spullen kan je ook makkelijk krijgen en kleding kan je ook goedkoop kopen. Het enige wat een kind echt nodig heeft is heel veel liefde en aandacht. Ach ik heb zelfs nog dozen vol met kleding van mijn kinderen die je zo mag hebben. Ik kan je uit ervaring vertellen dat een abortus enorm pijnlijk is emotioneel. Dus als je eens wil praten over de gevolgen van een abortus dan mag je me altijd mailen.
auwtje@8200rpm.com

groetjes
Raya mama van Neo 01-09-2006, Aeon 07-05-2008 en 24 weken en 5 dagen zwanger van nr 3

hoi
ik zit net je verhaal te lezen en je schrijft dat je 1 x de pil bent vergeten,dan zou je ook moeten weten dat je het daarna veilig met condoom moet doen of de pil niet meer nemen   tot je je menstruatie er was en dan weer opnieuw beginnen,de kans op een zwangerschap wist je dus van te voren en nou moet het vruchtje daar voor boeten!!!
ik denk ook dat je daar heel veel spijt van zult krijgen is het nu niet dan later wel..
bekijk gewoon alles met de dag en ik weet zeker dat er mensen in je omgeving zijn die jullie zullen helpen met van alles..
ik ben nu 13 weken zwnger van me 2de en heb m gisteren weer op de echo rond zien springen geweldig wat een wonder is dat toch
echt meis denk er goed over na want je kan niet meer terug!!!

veel sterkte

Hoi Marie Sophie,

Ooit heb ik ook voor die keuze gestaan. Stond er toendertijd alleen voor, geen baan, geen geld... Maar zoals mijn vader toen zei, praktische zaken komen wel, het moet vooral gevoelsmatig goed zitten. Praktische zaken lossen zich wel op...en je gevoel moet je je hele leven met je meedragen.
Inmiddels 2 jaar verder, woon ik samen met huidige vriend en mijn zoontje...ik heb een leuke baan. Uiteindelijk is alles op z'n pootjes terecht gekomen.
Mijn advies aan jullie is, ga op je gevoel af!
Sterkte.
Groetjes

Terug
Bovenaan