Moeilijke keuze.... Gastoudergezin of Kinderopvang?

Hallo,

Ik ben zelf per januari gastouder geworden. Onze zoon is geboren op 06-08-2007. In de eerste instantie zou ik blijven werken. Inmiddels heb ik alles omgegooid en ben ik fulltime thuisblijf moeder of hoe je zoiets ook maar wilt benoemen.

Om toch net rond te kunnen komen heb ik mijzelf aangemeld bij het gastouderbureau. Ik pas nu 1 soms 2 dagen in de week op een kindje 3 weken ouder dan onze zoon.

Ik vind het ook erg belangrijk dat hij wel leert met kindjes om te gaan. Dus dit is natuurlijk geweldig dat ik het zo kan combineren.

Volgensmij belevenis is het bij een kinderopvang niet zo dat ze als een nummertje worden behandeld. Indien je wel voor gastouder kiest kun je ook aangeven dat je voorkeur uit gaat naar een gastouder met meerdere kindjes.

Succes met je keuze!

Groetjes

Diarich

hoi,
wij hebben voor gastouderopvang gekozen ivm flexibele opvang en zijn erg tevreden met haar. Ze heeft meerdere kindjes (hele dag en Buitenschoolse opvang), 10 in totaal, verdeeld over de 5 dagen. Jaap heeft het er erg naar z'n zin en wij vinden het erg prettig dat hij met andere kindjes leert omgaan.
wat bij onze gastmoeder een groot pluspunt is, is dat Jaap er ook met BSO kan blijven en dus, als we niet verhuizen, tot z'n 12e bij haar opgevangen kan worden).
T heeft allebei z'n pluspunten. Succes met het maken van je keuze!
Groetjes, mira (voorjaarsforum)

Terug
Bovenaan