moeilijke situatie

Je moet natuurlijk niets vertellen, mag wel. Hangt ook wel een beetje af van de relatie met je leidinggevende. Ik had bij mijn eerste uitzicht op een andere functie. de leidinggevende van dat team was op het laatste moment vervangen. Ik had een gesprek met haar (de nieuwe) en gaf daarin aan dat ik zwanger was. Mooi dat ze me niet meer wilde hebben en ik vervolgens ook geen nieuw contract meer kreeg omdat ik de de functie waar ik toen in zat echt uitgewerkt was. Als ik niets had gezegd over mijn zwangerschap was het vast anders gelopen. baalde er wel wat van.
Ben vervolgens met 25 w. zwangerschap wel aangenomen bij een andere organisatie, dus het is allemaal goed gekomen (en inmiddels toe aan bijna mijn derde verlof, zonder dat men daar ook maar een moment moeilijk over heeft gedaan, en terecht)

het kan dus sterk verschillen, als het niet echt hoeft, zou ik het niet te snel vertellen.

groetjes
Klarie

Dag Peesje,

Zoals je weet komt de waarheid toch boven tafel. Hoe je het went of keert je werkgever zal er achter komen dat je zwanger bent.

Ik zou het gewoon vertellen. Het verwachten van een baby staat los van je werk.
Als je het meteen vertelt weet je werkgever waar hij aan toe is met je. Je hebt er stage gelopen de mensen zijn tevreden over je dus willen ze je niet kwijt. Ze hebben je niet zomaar een baan aangeboden. Als je tot je 12e week wacht na je proefrijd dan kan het overkomen als je het hebt achter gehouden.

Als je gewoon je best doet op je werk je voor meer dan 100% inzet. Dan zal je werkgever tevreden zijn.

Wees positief en ga er van uit dat je de baan hebt en houdt!

Positiviteit en eerlijkheid worden altijd beloont ook al lijkt niet altijd zo. Mocht je werkgever je om die reden, ga dan na of je wel voor zo'n werkgever wilt werken.

Vorig jaar is er bij mij iemand aangenomen die net zwager werd toen ze werd aangenomen en omdat iedereen tevreden is over haar zit ze er inmiddels nog steeds.

Ik weet niet of je er wat aan hebt maar ik wens je veel succes.

Groetjes,
Hafsa

Terug
Bovenaan