Moeite met 2 dutjes, nog te jong voor 1 dutje

<p>Eigenlijk zegt de titel al waar we tegenaan lopen. Ons meisje heeft moeite met 2 dutjes doen. Ze is net 1 geworden en heeft dit nu al een paar weken. Vooral s middags heeft ze moeite met gaan slapen. Nadat we haar in bed hebben gelegd, gaat ze staan en gooit ze alles uit haar bed. Eerst is ze dan gezellig aan het kletsen en uiteindelijk gaat ze huilen. Als je binnenkomt in haar kamer wordt ze meteen heeel enthousiast/druk en dat wordt niet minder als je bij haar blijft zitten. Dus bij haar blijven tot ze in slaap valt is geen optie. Laten huilen ook niet, want ze heeft dat speentje wat ze uit bed heeft gegooid nog wel nodig om in slaap te vallen. We leggen inmiddels al niet meer alle knuffels en speentjes terug in haar bedje want dan blijven we bezig. Het ‘circus’ duurt soms wel 50 minuten voordat ze dan eindelijk gaat slapen (3-6x alles uit bed gooien , keten en uiteindelijk huilen, haar weer neerleggen en speentje geven).</p><p>Ze gaat om 10:00 en om 14:30/15:00 naar bed. Beide keren slaapt ze als we geluk hebben een uur, maar dat vind ik niet zo’n probleem. Eerder ging ze om 10:00 en om 14:00 maar ze lijkt nu in de middag vaak echt nog niet moe om 14:00. S ochtends gaat het in bed leggen vaak beter. Dan is het Max 2x neerleggen en speen geven. <br /><br /></p><p>mijn vraag is eigenlijk of mensen dit herkennen en hoe lang dat duurde. En of iemand de gouden tip heeft mbt alles uit bed gooien en keten. </p>
 
Vooral omdat ze s ochtends wel echt nog op tijd moe lijkt. Het is lastig om haar langer wakker te houden in de ochtend. Daardoor krijg ik het gevoel dat ze de slaapjes wel nog nodig heeft.
 
Hi! Ik had hetzelfde. Toevallig vandaag toch gewoon 1 dutje gedaan. Op het moment dat ze moe werd hebben we extra met haar gespeeld en zijn we even naar buiten gegaan. Eindstand: ze is zelf en zonder moeite in slaap gevallen om 12.15 uur en heeft geslapen tot 15.30.

Ze is een stuk vrolijker ondanks dat ik dacht dat ze er nog niet aan toe was :).
 
Misschien dan toch maar eens proberen. Je zal natuurlijk net zien dat ze vandaag zonder problemen 2 dutjes doet ?. Ze ging beide keren slapen zonder problemen. 
 
Wij hebben tussen 13-16 maanden heel lang een periode gehad met soortgelijk gedrag. En ook dat structureel 1 x slapen niet lukte. In die tijd begon het met af en toe op een rustige dag 1 slaapje. Ochtendslaapje rekken tot minimaal half 12 door naar buiten te gaan wanneer de dip in zette. Lunchen of heel veel fruit eten voor ze naar bed ging. Dat was dan zo'n pittige dag dat het de twee dagen erna weer even goed ging. En als ze naar de opvang ging of andere drukke dingen deed was 2 keer slapen sowieso geen probleem. Die dagen dat ze 1 keer sliep werden er steeds meer. Met 16 maanden ging ze ook op drukke dagen het tweede slaapje weigeren en was ze klaar voor structureel 1 keer slapen. 
Die laatste maand had ze bij 2 x slapen trouwens ook dat ze tot wel 9 uur a half 10 lag te feesten in bed in de avond. Was een pittige tijd.
 
Ik ben eerst naar een dutje gegaan, 11 uur tot half 2 soms, dan laat lunchen. Later dit omgezet naar dutje na de lunch.
 
Die van ons trekt het soms ook slecht in begin zeker nu kan die om half 1 slapen maar dit heben we opgebouwd eerst ging die half 11 eten omdat die moe was 11 uur naar bed sliep tot 1330 1400 prima en dan optijd slapen in avond nu blijft die wakker tot half 12 12 rn dan lekker slapen tor jalf 3 3 uur prima ook
 
Terug
Bovenaan