moeite met afscheid nemen van borstvoeding

Hallo,

Mijn dochter is bijna 8 maanden oud en eindelijk (na 3 maanden oefenen en proberen) wil ze redelijk uit de fles drinken. Ik kan dus helemaal stoppen met het geven van BV, maar ik vind het enerzijds zo jammer! Ik heb zo genoten van al onze intieme momenten, zo heerlijk als je kindje tegen je lijf ligt.. Nu wil ik gaan proberen om alleen nog ochtend- en avond BV te geven, en verder 's middags flesje en verder pap, fruit/ yoghurt en avondeten.. Maar ik ben bang dat 2 x BV per dag de productie dermate zal verminderen dat ik straks helemaal moet stoppen, en ik weet niet of ik dat al wil! Kortom, een hoop emoties bij het afbouwen/stoppen met BV.. hoop dat meer moeders dit kennen :)
 
ik geeft zelf nu 3 maanden bv... dus weet niet hoe het is rond de 8 maanden... maar waarom wil jij stopen minderen??/

ik ken kinderen van 2 die nog bv krijgen... is zeker geen volledig voeding... en ja je productie zal na 2 jaar minder zijn maar je kind heeft ook minder nodig...
 
Met 2 voedingen word je borstvoeding niet echt minder. Zolang er zeg maar vraag is, is er aanbod. Dus zolang je kindje nog borstvoeding krijgt maakt je lijf het nog aan.
groetjes
 
Ik heb ook 8 maanden bv gegeven. Ik ben toen gestopt omdat ik het helemaal gehad had met het kolven op het werk. Het was erg lastig te combineren en ookal hadden de meeste collega's er begrip voor, ik begon het steeds lastiger te vinden. Ik heb geprobeerd alleen de eerste en laatste voeding te geven maar bij mij liep de melk zover terug dat ik moest stoppen.
Ik moet eerlijk zeggen, heb er toch vaak spijt van gehad!
Succes met het maken van een keuze!
 
je schrijft dat je kindje s´middags een flesje krijgt! is dat omdat jij aan het werken bent? anders zou je ook op dat moment bv kunnen geven of iig op de dagen dat je thuis bent.
Met 8mnd is de rest van de voeding nog Bijvoeding dus je zou kunnen overwegen om voor het groentehapje/fruithapje eerst te laten drinken bij je, zo heb je ook weer een extra drinkmoment(en).
Het is vaak in de praktijk moeilijk om het op 2voedingen op peil te houden, dus als je eigenlijk nog niet klaar bent om te stoppen zijn er genoeg mogelijkheden om je bv toch te blijven geven.
Het uit de fles drinken is prettig, maar op momenten dat je thuis bent kun je gewoon het beste live geven!
Op borstvoedingforum.nl kun je veel adviezen krijgen en ook zijn daar laktatiekundige en contactpersonen van LLL en VBN actief!
Je hebt echt nog genoeg mogelijkheden als je nog niet wilt stoppen, veel succes ermee!
 
Je hoeft idd niet te stoppen.
Bij mij is het heel erg terug gelopen toen ik ben gaan werken :-(
Maar ik geef nog 1x per dag. Het is volledige voeding, maar we hebben wel het moment samen. En m'n zoontje (5mmnd) geniet er nog van. En al het bv wat hij binnen krijgt is mooi meegenomen.
Kan me voorstellen dat je nog niet wil stoppen!
Succes
 
Ik geef nog borstvoeding aan mijn dochtertje en zij is nu 13 maanden.
Met 10 maanden heb ik eerst de middag bv (15u.) vervangen voor een flesje sap/roosvicee, en nu heb ik de ochtend bv (10u.) vervangen voor een flesje sap/roosvicee.
En als zij 's morgens ook goed haar flesje drinkt dan wil ik over een tijdje proberen om de bv na de lunch te vervangen voor een bekertje melk.
Ik ben nu zwanger maar de productie loopt tot nu toe nog goed, ze drinkt nu 's morgens +/- 7u. 12u. soms na het warm eten tussen 18,u/19.u als ik haar naar bedje breng 19:30 's avonds rond 22u. en 's nachts 1 soms meer.
 
Terug
Bovenaan