moeite met het dikker worden

Hallo meiden,

Vandaag ben ik 23 weken zwanger, het gaat allemaal vrij voorspoedig gelukkig, hier en daar een kwaaltje maar dat hoort erbij.

Ook zo'n dikke buik hoort erbij, ik weet het, maar ik kan er niet echt aan wennen. Ik voel me dik en  hoor de hele dag niks anders van collega's en ouders (basisonderwijs) dan "nou, het groeit goed ,he?" en "je hebt al een aardig buikje, mooi hoor" en nog fijner   "hey bolle". Allemaal superlief bedoeld natuurlijk, maar ik zit er behoorlijk mee in mijn maag. Kleren lijken allemaal lelijk of te klein, het drama compleet zou ik bijna zeggen, haha.

Ben ik de enige die er zo over denkt of herkennen anderen zich een beetje in mijn verhaal?

hey,
Nee eigenlijk geen moeite mee. Ik ben juist super trots als ze dat zeggen. en vind de positie kleding ook best mooi eigenlijk, en t zit heerlijk.
succes en sterkte verder. hoop dat je er snel aan kunt wennen.

groetjes

Ik ben bijna 20 weken in verwachting van ons kruimeltje en draag   vol trots mn zwangerschapskleren hoor.. Ik baal niet van die buik! hij mag van mij gerust nog veel groter groeien en dat zal hij doen ook ;-)

Tis maar tijdelijk en daarom probeer ik er nu ook echt van te genieten.. T hoort erbij en is een teken dat het kleintje goed groeit! toch?

Liefs debby

ik ben nu inmiddels 21 weken en 4 dagen zwanger en begin ook al aardig een buik te krijgen.
het is ons eerste kindje dus vind het prachtig om zwangerschapskleding te dragen en die buik die alleen nog maar groter word aan iedereen te laten zien.
heb trouwens veel strakke kleding die lekker aansluit waardoor je de buik ook mooi uit ziet komen.
lekker van genieten zou ik zeggen, doen wij wel.
groetjes sandra en eddy

Hallo,

Ik herken mezelf wel een beetje in je verhaal.
Dit is mijn 2e zwangerschap en bij de eerste was ik 20 kilo aangekomen, heeft me enorm veel moeite gekost om dat er weer af te krijgen en nu ben ik 21 weken zwanger van de 2e en nog maar 2 kilo aangekomen. Ben daar wel erg blij mee, kan ook nog steeds mijn eigen kleren aan.
Na de vorige keer kwamen die zwangerschapskleren echt me keel uit na 9 maanden en niet te vergeten de maanden die volgen als je je eigen broeken nog niet past.

Mensen kunnen wel zien dat ik zwanger ben maar hopelijk "ontplof" ik niet zo als vorige keer hihihihi!!

Succes!

Hoi Leentje,

Ik zou haast zeggen wees blij met je buikje. Zelf ben ik nu bijna 22 weken zwanger en krijg regelmatig de vraag of ik wel zeker weet dat ik zwanger ben, zelfs van mijn leidinggevende!!! Hier ben ik ook niet blij mee. Ik kan me voorstellen dat het niet leuk is om "bolle" genoemd te worden en dat misschien nog wel 17 weken lang....., maar zo zonder buikje vind ik er ook niks aan, haha. Ik kan niet wachten om mijn buikje te kunnen showen....

In elk geval heel veel succes ermee de komende maanden

Groetjes

Ik begrijp het helemaal, ben nu 22 weken en het begint te groeien. Ik vind het echt walgelijk, vooral de zin, "je wordt al mooi dik!" Mooi en dik zijn twee woorden die niet bij elkaar horen. En ik vind het zo jammer dat zwanger zijn alleen met mooi wordt verbonden, en als je zegt dat je het niet leuk vind kijken ze heel verbaasd. Ik heb het net zelf deze week verteld op mijn werk en ik ben blij dat ik me 10 weken gezeur heb bespaard. Hoe gaat het met je? Hallo, ik krijg een kind, ik ben niet ziek ofzo!! Even doorbijten dan maar en die kilos hopen te verbergen, buik in zolang het gaat, en na de bevalling weer genieten van je eigen lijf, en hopelijk dat het weer snel strak wordt!

Janine

Ik heb teveel vriendinnen die moeite hadden met zwanger raken of gewoon "pech" hebben om me zorgen te maken over het feit dat ik dik word.
Ik snap het wel hoor, als je je best doet om op een bepaald gewicht te blijven of als je een heleboel bent afgevallen is het moeilijk om nu dik te worden.
Persoonlijk vind ik zo'n zwangerbuikje niet dik, maar gewoon bol.
Wat ik tijdens mijn eerste zwangerschap wel een stomme opmerking vond van mijn schoonzus (na 2 zwangerschappen opnieuw te slank, je kon haar nieren aan de kant van haar buik voelen) was "Dat je het nu toch ook aan de achterkant wel kon zien dat ik zwanger was" (ze bedoelde het extra vet op mijn heupen). Ik voelde me er niet door aangevallen, ik wist wie het zei en had me eraan overgegeven dat ik zou groeien. Na de zwangerschap zou ik wel verder zien.
Waar ik ook de schurft over in kreeg toen waren opmerkingen als: Weet je wel zeker dat het geen tweeling is? Waar denk je dat ze echo-apparatuur voor uitgevonden hebben??? Ik hoorde hem echt heel vaak en dat terwijl ik ongeveer 12 kilo aangekomen was op het eind, dus zoveel was dat nou ook weer niet!

ik heb trouwens deze week voor het eerst mijn buik zien bewegen door het schoppen van de baby. Misschien maakt dat bij het jou (jullie) nog een beetje goed...

Groetjes, Kaskes

Terug
Bovenaan