Hoi Leentje32
Ik herken je verhaal zeker wel.
Ben nu bijna 23 weken zwanger van ons 3e kindje.
Bij de eerste 2 zwangerschappen had ik een ienieminiebuikje, ondanks dat ik 11kg was aangekomen.
Veel mensen en ook patienten zagen niet eens dat ik zwanger was, zelfs niet op het eind.
Eigenlijk vond ik dat wel prima. Ik kon me vrijuit bewegen, sportte de hele zwangerschap (zij het een versnellinkje lager, maar toch) en heb tot een paar dagen voor de bevalling achter op de motor gezeten. Dat was geen enkel probleem.
Nu echter ben ik in een paar weken enorm gegroeid. Ik heb echt al een flinke buik en ben nu ca 7 kg zwaarder dan mijn startgewicht.
Ik krijg al wat bekkenklachten, ben snel kortademig en heb nu al moeite met bukken.
Totaal anders dan die andere twee zwangerschappen dus.
Heb geen idee hoe het komt. Misschien omdat het voor de 3e keer allemaal "uitgerekt" (klinkt wat oneerbiedig) wordt? Ik eet volgens mij niet anders dan toen, maar ik heb nu al net zoveel buik als toen bij week 39.
Maarja, wat doe je eraan?
Ik probeer desondanks te genieten van deze zwangerschap, omdat het vrijwel zeker de laatste keer zal zijn.
Maar om eerlijk te zijn, valt het me afentoe best zwaar.
Ik vond die verhalen over bekkenklachten altijd erg overdreven. Maar nu ik er zelf mee te maken begin te krijgen werpt dat ineens een compleet ander licht op de situatie.
Het doet afentoe gewoon hartstikke zeer!
Nou genoeg gemopperd. Al lucht het soms wel op. Het is nu eenmaal niet leuk om mensen die belangstellend vragen hoe het gaat te vertellen dat je je afentoe knap ellendig voelt. Dan zeg ik toch maar weer dat het prima gaat.
Dus bedankt dat ik even mijn hart kon luchten!
Fijn weekend allemaal