moeite met poepen

Hoi,

Lars heeft rond de leeftijd van 6 - 9 maanden ook harde ontlasting gehad. Hij bleek uiteindelijk moeite te hebben met het verwerken van de lactose in koemelk. Wij zijn overgestapt op Nutrilon-Soja en hebben andere koemelk produkten tijdelijk uit zijn eten geschrapt. Daarna ging het een stuk beter en kreeg hij ook geen rode vlekjes meer in zijn gezicht. Hij heeft nog wel een droge huid (zit tegen exzeem aan), maar kan nu steeds beter tegen de lactose (hij is nu 19 mnd.).

Hopelijk vinden jullie ook snel de oplossing. Mijn ervaring is, dat je op je eigen gevoel moet vertrouwen. Ik heb op dit forum gekeken, verder op internet gezocht, gekeken naar het voedingspatroon van onze  zoon  en de puzzelstukjes bij elkaar gelegd. Het cb en onze huisarts waren het eens met mijn bevindingen.

Groetjes, Marijon

Enne... ik bedoelde echt de chiropractor. Daar wordt ik nl. zelf ook door begeleid ivm bekkeninstabiliteit. Echt een aanrader!
 
Hoi meiden,

Weekje niet op het Forum geweest want de kleine slokte al mijn tijd op.

De dag na mijn bericht heb ik, na weer een drie kwartier toegekeken te hebben hoe de kleine hysterisch aan het persen was op niks, boos de dokter opgebeld.
De assistente mijn verhaal uitgelegd met het ontevreden over de vervangend arts, toen kreeg ik meteen een telefonisch consult met mijn eigen arts (die net weer terug was)
Nou hoefde mijn verhaal nauwelijks uit te leggen, toen ik zei dat hij al een ruime week niet gepoept had en de hele dag hysterisch is en perst op niks of kleine keuteltjes zei de dokter meteen nou dat klinkt alsof hij aan het verstoppen is.
Ik kon meteen lactulose komen halen en moet deze week op het spreekuur komen.
Ook heb ik de tip van de osteopaat aangenomen en heb afgelopen dinsdag een afspraak gehad.
Dit vond Ryan erg lekker en de osteopaat vindt zijn lever en darmen zeer gespannen en zijn achterhoofdje ook (waarschijnlijk heeft hij daar een voorkeurshouding door).
Ik weet niet of het baat gaat hebben, maar dit was ook de eerste afspraak en baat het niet dan schaadt het ook niet.
Beetje bij beetje gaat het iets bete met het poepen van Ryan, de eerste keuteltjes  volgde zaterdag na het beginnen van de lactulose.
Toen vervolgens weer een tijdje niets en nu gister eindelijk een flinke luier vol (wel alleen harde poep), maar of dit nu van de lactulose is of van de osteopaat geen idee.
Ik hoop dat het snel nog beter gaat want het is zo zielig voor hem, de hele dag krampjes en persen.
Hij heeft gewoon een schorre stem van het huilen de hele dag.

lies dat doet Ryan nou ook, overdag is er echt soms geen land met hem te bezeilen.
Dan huilt hij bijna de hele dag en wil hij ook echt niet slapen (met een erg veel pijn en moeite krijg ik hem in slaap gewiegd en na uiterlijk 20 min schrikt hij dan eer wakker van een krampje) maar vanaf de laatste avond fles tot half 11 (met een fles tussendoor) slaapt hij heerlijk en geeft geen kik, raar he.
Wel fijn dat Thijs nu 4 flinke poepluiers heeft gehad na het beginnen van de lactulose!
Hopelijk blijft het goed gaan en hoef je niet te denken aan reflux of koemelkallergie.

Meiden allemaal erg bedankt voor de tips en het meeleven.
Groetjes Patrice
 
Hoi Patrice,

wat fijn, dat je nu eindelijk gehoor hebt gekregen! Ik hoop, dat de lactulose snel regelmaat in het ontlastingspatroon van je kleine man gaat brengen. Je voelt je zo machteloos, als je kindje pijn heeft! In mijn omgeving heb ik van meerdere moeders gehoord, dat ze tijdelijk lactulose hebben gegeven en hun kinderen hebben nergens meer last van. Dus er gloort hoop!

Sterkte en ik hoop, dat je een rustige tijd tegemoet gaat!

Marijon
 
Mijn zoontje heeft er ook wel eens last van. Wij doen dan in 1 fles per 24 uur een theelepeltje zonnebloemolie (op advies van CB) Dit helpt erg goed bij hem.

Groetjes, Chade
 
Nog wat tips:

- Kindicol van VSM, werkt erg goed.... mag vanaf de geboorte
- Kant en klare roosvicee laxo op een lepeltje (3 schepjes is al genoeg) of verdund en tussendoor geven (mag pas vaanf 4 maanden)
- extra water in de fles... je mag zoveel geven als je kindje aangeeft (je hoeft dit vocht niet op te tellen bij het aantal cc melk)... waarschijnlijk wil ie wel veel want het is een hongerwolfje.
- JBPM werkte verstoppend bij mijn meisje, net als rijstebloem. Gelijk stoppen!!!
- fruit: kiwi en pruimen (wel uitproberen of ze er tegen kunnen) en goed fijn mixen met de staafmixer. vanaf 4-6 maanden

Ik weet niet hou oud je baby is, maar als je kindje zo'n honger heeft mag je gerust tot 180CC X LICHAAMGEWICHT geven.
Ik heb dit bij Loïs altijd gedaan op advies van het CB, ze hebben het tijdelijk gewoon nodig. Als je maar niet meer dan een liter melk op een dag geeft. pas toen ze 4 maanden was stabiliseerde het zich, ze krijgt nu de hoeveelheid die ze mag en heeft geen honger meer. Als ze aan de borst drinken, drinken ze ook meer dan 150 cc x kg.
 
Hoi,

onze floortje heeft zo ook al wel eens met tijd en wijlen last gehad van moeilijk kunnen poepen toen ze baby was.
Ik heb er op advies van mijn oma een paar druppeltjes olijfolie gegeven voor de fles.
Dit ging heel goed doordat ik het voor de fles gaf kreeg ze geen krampjes door de warme melk.
Later was het helemaal niet meer nodig.

groetjes Louise mama v Floortje 2 jaar
 
Hallo, arme schat! 
Mijn zoontje van 3 maanden had dit ook!
Wij zijn over gestapt op Hero comfort en ik heb hem karwijzaadolie gegeven (bij ons hielp het niet) hero comfort wel en ondanks ze het afraden geef ik hemga een paar hapjes peren hapje en sinds ik dit doe heeft hij geen last meer!
 
Hopelijk is het gauw beter!
 
Terug
Bovenaan