Moeite met slapen overdag

Hallo,
Mijn zoontje is nu 10 maanden. Ik herken je verhaal. Hij wil ook alleen maar in mijn armen in slaapvallen. Als ik heb wakker te bed leg gaat hij echt niet slapen en blijft huilen. Overdag sliep hij ook heel erg weinig, hier begint nu verandering in te komen. Ongeveer 1 - 1,5 uur voor de voeding valt hij vaak in slaap, wel in mijn armen en dan kan ik hem te bed leggen. Na ongeveer 30-45 minuten wordt hij weer wakker. Gelukkig slaapt hij nu ongeveer vanaf 20.00 uur door tot 07.30 uur. Dit is ook pas sinds kort. Ik wil hiermee zeggen: doe lekker wat jij denkt dat goed is, iedereen weet het altijd beter, maar het is tenslotte jullie kind. Het is toch belangrijker dat ze rustig slapen dan dat ze met veel gehuil en toestanden moeten gaan slapen. Ik geloof echt dat als de kleine ouder wordt dat dit zeker beter wordt.
Geniet er lekker van.
Het klopt dat je af en toe dus echt geen tijd hebt om andere dingen te doen, maar dat geeft toch niets, doe het gewoon later.
Veel succes en groetjes,

Monja
 
hoi,
Jullie verhalen komen me erg bekend voor. Mijn dochtertje van 14 weken sliep ook niet. Alleen in onze armen. Als ze in bed lag ging ze huilen en wij dachten dat ze niet zoveel slaap nodig had. Wat een grote fout. Tuurlijk heeft ze slaap nodig, maar ook baby's hebben door dat het veel fijner is om bij papa en mama te zijn dan alleen in hun bedje te liggen. Je kan ze misschien niet VERwennen maar wel GEwennen. Wij zijn toen begonnen met inbakeren en maar laten huilen. Dit duurde twee of drie daagjes en toen had ze het door. He, ik kan wel huilen maar ze komen toch niet !!!!! Nu slaapt ze na de voeding, spelen en in de box twee tot drie uur en dan weer van voor af aan. Het is een ander kind geworden. Ze huilt alleen nog maar als ze honger heeft en om in te slapen ( 5 min. ) Je moet natuurlijk doen wat je zelf wilt maar ik ben ervan overtuigd dat je kindje, hoe klein ze ook zijn, echt wel doorheeft wat ze moet doen om aandacht te krijgen en dat je alleen maar problemen krijgt als je ze bij elke kik oppakt of bij jou in bed laat slapen. Ik heb het bij veel vrienden gezien waarbij kinderen van twee en drie tot zelfs 5 jaar oud niet meer in hun eigen bed willen slapen. Dit is voor het kind niet fijn maar ook zeker niet voor jou en je man/vriend.
Heel veel succes en laat even weten hoe het gaat!!

Groetjes Fenna
 
Terug
Bovenaan