Moeite met verdeling thuis tijdens zwangerschap

Ik ga eigenlijk mee in alles wat er hierboven is gezegd :) 
Accepteer hoe het nu is, misschien niet brandschoon maar wel schoon genoeg. En als er straks een kleintje bij is dan zal het er vaker zo uitzien ;) die van mij is nu een jaar geweest en inmiddels heb ik weer een beetje puf om de extra dingen te doen qua schoonmaken zoals kasten opruimen enzo. Daarvoor gebeurde ook alleen het nodige en sommige weken zelf alleen het hoognodige... 
Hier nam de misselijkheid af na 12 weken dus dat hoop ik ook voor jou! Misschien dat je dan weer een beetje wat taken kan oppakken en anders zou ik ook opzoek gaan naar een schoonmaakster als het je toch blijft bezighouden. Mijn moeder heeft het ook wel eens aangeboden, samen de keukenkastjes eens doen bijvoorbeeld :) nog gezellig ook! 

Precies loslaten. Ik was precies zo alleen dan zonder de lijstjes haha

Toen ik bevallen was van de 2e was ik na dagen alle bedden weer ant doen en egt alles deed ik alweer zelf.

Accepteer t maar gewoon: zodra die kleine wonder 1 is geweest en gaat lopen kom je ook nergens meer aan toe en ben je blij als je dat rustmomentje en savonds de bank onder je kont heb als ze op bed liggen. Dat is het leven in een gezin nu eenmaal.

Ik probeer altijd wel de keuken meteen op te ruimen na t koken. En alles wordt nu gewoon ff snel gedaan en niet meer uitgebreid. Als je dat paar x per week ff snel doet is ieder geval beter als dat het uitgebreid moet en niet gedaan wordt

Inderdaad wat de rest zegt. Hoe lastig ook, beetje loslaten en jezelf er toe zetten om dagelijks 15 minuten na werktijd iets te doen. Zo valt het echt wel mee en heb je nog een hele avond voor je.

Ik ben 16 weken zwanger van een 3e kindje. Ik werk 2 dagen. In de overige 3 dagen is er dus 'tijd' voor het huishouden maar in de praktijk is die tijd erg weinig met nog 2 kinderen die rondlopen. En daarnaast ben ik natuurlijk ook echt gewoon moe door de zwangerschap, en met 2 kinderen in huis wordt er 0.0 uitgerust.

Wij ruimen alles wat we gebruikt hebben direct op. Elke avond na het koken de keuken aan kant. 3x per dag even gauw
stofzuigen (ja echt na elke maaltijd met kleine kinderen) en 2x per week boven. Ik probeer 1x per week boven alles te soppen en 1x per week beneden. Dweilen 1x per week 's avonds als de kids slapen. Wassen vaak ook s avonds en dan hang ik het rond 22.00 nog even gauw op.

Uiteindelijk zijn heel veel dingen echt 5 minuten werk denk ik altijd maar. Stofzuigen 5 minuten, dweilen ook, wc poetsen ook. Alleen het echte soppen kost me 30-45 minuten per verdieping. De was wast zichzelf, de bedden doe ik op zaterdag.
Een wasjes opvouwen of ophangen doe ik ook gerust om 7.00 s ochtends al, voordat ik nog naar mn werk ga.

Hoe moe ik ook ben soms, t is ook even doorknallen. Elke avond even 15-20 minuten samen opruimen hier en dan is het weer klaar. Zodra de kids rond 20.00 eindelijk slapen, kunnen wij ook op de bank. En dan hebben we nog een hele avond :)

Straks met een kleintje wordt het huis ook rommelig, heb je nog meer was.. om nog maar niet te spreken over een peuter in huis haha. Ik heb ook wel moeten leren leven met rond slingerend speelgoed of soms een vieze druppel op de wc. So be it. Dat is het leven met kinderen. Maar ik ben ook wel een beetje van : hop, even een kwartiertje doorknallen en in een kwartier kun je echt veel doen.

Idd loslaten. Zodra de kleine er is, is je prioriteit ook niet meer schoonmaken (ik was als blij als ik kon eten, douchen, slapen)
Sinds we kinderen hebben, hebben we ook een hulp in de huishouding. Ze komt 1x per week om schoon te maken. Ideaal. 
Ik werk 4 dagen en op mijn vrije dag wil ik graag mijn tijd aan de kinderen besteden en niet aan schoonmaken. Een van de weinige luxes die ik mezelf gun

En wat betreft je man: super dat hij zoveel doet, maar daar zal hij ook gewoon echt aan moeten wennen! Mijn man werkt ook fulltime en daarnaast helpt hij elke avond koken, poetsen, opruimen, 2 kinderen in bad en bed doen en hij hangt ook nog wel eens een was op s avonds laat. Met kinderen erbij heb je gewoon na werktijd ook nog een fulltime job totdat ze slapen :) en dat zijn echt elke dag weer pittige uurtjes van 17.00 tot 20.00...

Ik zeg HORMONEN! Let it go, let it go! 
Wees blij met wat je bent doet, prijs hem en laat het even gaan. Straks met een baby zul je ook moeten loslaten. Sommige dingen zijn dan ineens minder nodig. 

Terug
Bovenaan