Moeite met verder gaan na tweede miskraam.

<p>Hallo,</p><p>Afgelopen januari hebben wij ons 2e miskraam gehad. Dit keer hadden we al wel het hartje gehoord en waren we natuurlijk hartstikke blij maar helaas met de 12 weken echo zijn we er achter gekomen dat het met 10 weken gestopt was met groeien. Hartstikke verdrietig natuurlijk, en dan komt het allemaal weer niet vanzelf. Nu een curretage i.p.v. medicatie. Dit verloopt allemaal goed (Voor zover het goed is). Maar nu maanden verder kan ik het maar niet los laten, nog steeds zo verdrietig. We zijn nu bijna 2 jaar verder en nog niets. Mijn schoonzusje is nu even ver als dat wij zouden zijn en het andere schoonzusje is ook nog eens zwanger. Ik kan echt totaal niet blij voor ze zijn omdat mij eigen verdriet zo groot is. Ik wil zo graag verder maar heb geen idee hoe ik moet beginnen. Kennen jullie dit gevoel? Hoe hebben jullie dit aangepakt? Mensen om me heen zeggen je weet toch dat je zwanger kunt worden, waarom probeer je het niet gewoon opnieuw? Zo'n opmerking valt echt in het verkeerde keelgat. Wat hebben jullie in deze situatie gedaan? </p>

Heftig hoor 2 miskramen! 1 miskraam is al heftig laat staan 2 zeker als je dan ook nog eens al even bezig bent... Bij mij duurde het 32 maanden na een miskraam met 11 weken. Ik ben toen met een psycholoog gaan praten. Het beïnvloed dusdanig mijn leven dat ik zelfs tijdelijk moest stoppen met werken 

Dat lijkt me ook verschrikkelijk! Maar ik kan me heel goed voorstellen dat het je leven erg heeft beïnvloed. 

Jij hebt 2 miskramen gehad ik zou dan gaan denken dat kan geen toeval zijn. Hebben ze de oorzaak kunnen vinden?
Inmiddels een zoontje erbij wat in ronde al raak was nu alweer 17 maanden bezig voor de 3de. Mijn miskraam kan ik nog steeds niet accepteren omdat ik denk dat het door de enorme stress kwam maar dat het daarna 32 maanden heeft geduurd was ik al gelijk na de positieve test weer vergeten en ik ben ook nooit bang geweest dat het weer mis zou gaan want ik had inmiddels al een paar jaar een stabiele relatie dus veel minder stress

2 miskramen is nog geen reden om te gaan onderzoeken zeiden ze in het ziekenhuis. Het is gewoon "pech". Bij een derde keer gaan ze pas onderzoeken.. 
Wat fijn dat je wel weer zwanger bent geraakt, dat zal een hoop goed gemaakt hebben. 
Ik heb gelukkig wel een hele lieve vriend en geen stress in onze relatie. Zijn er samen zelfs sterker uit gekomen. 

Mijn schildklier wordt al regelmatig gecontroleerd (en is de laatste jaren stabiel). Op progesteron ben ik nog niet getest. Ik vind sowieso dat je snel wordt weggeveegd in het ziekenhuis en dat ze het op een tweede keer pech afschuiven en niet verder willen onderzoeken. 

Terug
Bovenaan