Moeite met verder gaan na tweede miskraam.

Ik zou mijn progesteron laten onderzoeken 1 week na mijn eisprong tussen de 20-40 is het beste. Te laag kan een goede verklaring zijn voor een miskraam en is heel makkelijk op te lossen met pilletjes dacht ik. Ik dacht dat het automatisch werd onderzocht na een miskraam 

Vorig jaar precies in dezelfde situatie, wij heb toen pauze genomen. 
Wilde na al die tijd even niet bezig zijn met zwanger worden en dat was echt verstandig. 
Gewoon een zomer lang ongestoord lekker een drankje drinken en geen verplichte nummertjes, maar samen genoten en veel gepraat. 
Na de vakantie voelde ik dat ik er weer aan toe was en het was toen zelfs meteen raak! Zoveel geluk en zo dankbaar, het was echt zwaar maar het heeft ons ook gevormd. Heel veel sterkte en geluk, neem echt de tijd want het is echt heel verdrietig. 

Praten met je omgeving helpt. Ik heb ook 2 miskramen gehad en ook 1 na 11 weken na goede echo. Ikzelf ben heel nuchter en heb het direct een plekje kunnen geven. Misschien ook omdat we er erg open in waren. Ik ben ondertussen wel moeder.
Onderzoek komt vaak weinig uit. Vriendin heeft 8 miskramen gehad, geen reden. Domme pech. Wel 3 kinderen nu!
Positief blijven!

Vorig jaar zaten we ook al in deze situatie en toen heb ik het best goed naast me neer kunnen leggen. Deels denk ik ook wel omdat we ipv een kleine krijgen een mooie reis naar Australië hebben gemaakt. 
Oké dus vitamine d en b en progesteron laten testen. Dat zijn fijne tips waar ik wel wat mee kan denk ik. Wel jammer dat er vanuit de arts in het ziekenhuis totaal geen informatie komt. Ik zal er zelf wel even achteraan gaan. 
Bedankt voor jullie fijne en lieve reacties. 

Normaal prikken ze standaard progesteron na een miskraam dus vervelend dat het bij jou niet is gebeurd. Ik zeg niet dat het dat is maar als het dat wel is dan is het zo makkelijk op te lossen met een simpel pilletje dacht ik

Ik ken een aantal mensen die een miskraam hebben gehad en een had er zelfs 5. En bij alle hebben ze bij alle pas getest na 3 miskramen. Misschien dat ieder ziekenhuis iets anders aan houdt? 

Terug
Bovenaan