Moeite met zelf slapen overdag

<p>Hopelijk kan iemand mij tips geven.</p><p>Mijn dochter van 8 weken oud heeft overdag veel moeite om zelf in slaap te vallen. Bij mij of bij mijn man valt ze makkelijk in slaap, zeker tijdens de fles. Al leggen we haar weg word ze direct wakker en is het hard brullen. Als we haar pakken is ze gelijk stil. Ik probeer het af en toe wel om haar even te laten, maar na 5 minuten huilen wil ik haar toch echt weer bij me hebben.</p><p>snachts slaapt ze echter wel door en valt ze makkelijk in slaap.</p><p>Heeft iemand tips om mij te helpen? Weet echt niet waar ik nu goed aan doe.. soms lijkt ze wat oververmoeid.. verwacht ik misschien te veel van haar en moet ik ze juist nog bij me houden of is het toch beter haar weg te leggen? </p><p> </p>

Heel herkenbaar! Ik legde mijn zoontje toch op z'n buik weg, dat hielp. En vaak hebben ze een huilbui ook even nodig om alle indrukken te verwerken. Hier hielp het om 5 tot 10 minuten over z'n ruggetje te wrijven, dan zag je hem langzaam wegzakken. Als het langer duurde, dan pakte ik hem ook altijd even op. Soms zat er toch nog een boertje dwars.
Hij is nu 6 maanden en nog steeds is overdag in slaap vallen drama. Zijn soms wel 3 kwartier bezig (gewoon wegleggen op z'n buik werkt niet meer sinds hij kan rollen...). Maar ja, hoort er bij. Weet dat je zo'n kleintje nog niet kunt verwennen, dus lekker knuffelen als ze dat nodig heeft. Zelf vind ik het het belangrijkste dat ze aan hun slaap toekomen, en het is soms even zoeken naar wat voor jouw kindje het beste werkt.
In ieder geval heel fijn dat ze 's nachts wel lekker slaapt!
Veel succes.

Heb ik ook! Ik probeer hem wel steeds na  z'n voeding weg te leggen. We hebben nu 't nestje op de bank naast ons gelegd en dit lijkt te werken. Ook heb ik er wat handoeken in gedaan zodat hij een meer geborgen gevoel heeft. 

Hier hetzelfde! We hebben hem wekenlang in slaap gewiegd. Hij is nu 13 weken en het werd echt vermoeiend en zwaar voor ons. Sinds anderhalve week zijn we begonnen met hem binnen 90 minuten weer wakker in bed te leggen bij de eerste vermoeidheissignalen en doen we steeds dezelfde routine (slaapzakken, gordijnen, liedje). Als hij huilt eerst troosten in bed. Als dat niet helpt, oppakken en als hij rustig is weer terugleggen.
het gaat de ene dag beter dan de andere dag en het is echt vermoeiend omdat hij ook maar kort slaapt, maar we zien echt verbetering. De eerste dagen waren we 45 minuten of langer bezig. Nu tussen de 10 en 20 minuten.
ik vond het boek Droomritme ook heel helpend.

Herkenbaar. Toen onze dochter 4 weken oud was het boek baby in een droomritme aangeschafd. Echt een aanrader! Dat heeft ons goed geholpen om in een fijn ritme te komen. De ene dag gaat het beter als de andere dag maar we hebben nu een baby van 18 weken die over het algemeen goed slaapt. 

Herkenbaar. Toen onze dochter 4 weken oud was het boek baby in een droomritme aangeschafd. Echt een aanrader! Dat heeft ons goed geholpen om in een fijn ritme te komen. De ene dag gaat het beter als de andere dag maar we hebben nu een baby van 18 weken die over het algemeen goed slaapt. 

Voor degenen die het ritme volgen: hoe lang duurde het voor je effect merkte? Merk na 3 weken namelijk nog steeds geen verschil. En nu toch maar weer met de draagzak aan de slag en gaan wandelen, omdat mn hele dag in het teken staat van hem in slaap wiegen en troosten.

Heel herkenbaar! Onze dochter van 7 weken heeft ook moeite met overdag zelf slapen, bij mij slaapt ze zo maar zodra ik haar wegleg is ze wakker, op dit moment doe ik haar in de kinderwagen in een hydrofieldoek ingebakerd, niet te strak maar net goed genoeg zodat ze zichzelf niet wakker houd, ze is namelijk heel druk met haar armen en benen. Tot nu toe gaat het redelijk, als ze een beetje wakker word kan ik de wagen heen en weer wiegen en dan slaapt ze weer verder, verder probeer ik het los te laten, je kunt niks forceren en het gaat met kleine stapjes. Op het cb zeiden ze ook dat dit heel normaal is en dat het vanzelf beter gaat! Succes het komt goed :)

Terug
Bovenaan