[quote quote=10240592]Mijn dochter sliep de eerste 8 weken alleen in de draagdoek. Op een gegeven moment was ik er helemaal klaar mee, vooral omdat ik de hele dag rondjes aan het lopen was. Ik heb toen het boek van Ria Blom gelezen en baby in een droomritme en daar heb ik een beetje een eigen methode van gemaakt. Zo liet ik haar bijvoorbeeld geen 30 minuten huilen, maar wel 10. Langer was ook eigenlijk njet nodig. Ik nam me voor dat als het niet lukte ik het slaapje deed in de draagdoek/wandelwagen zodat ze niet oververmoeid raakte waardoor je in een vicieuze cirkel van slecht slapen belande. Ik ben hier heel consequent mee om gegaan, veel afspraken gecanceld en binnen een week merkte ik verschil. Dochter is nu 13 weken en slaapt bijna perfect dag en nacht. Wel merk ik, zodra we van het ritme afstappen door bijvoorbeeld een uitje ze die dag weer erg veel moeite heeft om in slaap te vallen. Nu valt ze heel makkelijk zelf in slaap, soms wat gejengel nodig, maar nooit meer echt huilen. Wel ben ik nog steeds heel consequent met slapen.[/quote]
Als ze dan wakker werd na een korte periode, begon je dan weer met het hele slaapritueel? Of sliep ze dan wel door?
Het slaat nog steeds niet aan hier. Maar misschien is hij nog te jong? Donderdag 8 weken. Het werkte wel even een paar dagen toen we naar een osteopaat gingen, maar na een paar dagen zwakt het weer af terwijl we best strikt zijn met het ritme al weken. Hij wordt gewoon boos als hij moet slapen, hij wil bij ons blijven en alles zien en meemaken.