moeite

Er zijn elke dag wel momenten samen in te plannen. Even samen spelen voor het eten. Met het naar bed brengen extra tijd nemen. Even met papa alleen iets doen, als mama met de baby bezig is (en bij flesvoeding kan dit ook andersom). Al ik het maar een kwartiertje tot een half uurtje. Probeer het anders vast in te plannen iedere dag en dan zul je zien dat het ook makkelijker is om te doen. Want anders blijft het er al gauw bij.

Ook kan een 3-jarige zich al prima nuttig maken door mama te helpen met de baby; luier aangeven, speentje brengen, babydoekjes pakken, etc. En misschien jou imiteren met een babypop en spulletjes?

Dat zeuren en dreinen is helaas normaal. Toen de middelste geboren is, was de oudste ook erg 'vervelend'. Nu de jongste er is, kan de middelste er wat van. Ik heb er steeds 4 jaar tussen, dus gelukkig is onze 8-jarige al wat ouder en gedraagt hij zich al wat beter. Maar ook hem kan ik regelmatig achter het behang plakken ;).

Het aandacht moeten delen en moeten wachten valt niet mee voor kinderen. En het kost tijd om er aan te wennen dat er een baby bij is. Maar gelukkig zijn de broers wel erg dol op hun kleine broertje en is er geen jaloezie op dat punt.

Groetjes,
Gerda

Terug
Bovenaan