<p>een jaar gelden hebben mijn vriend en ik besloten dat het tijd was dat ik zijn kinderen zou leren kennen. deze ontmoeting verliep soepel, en ze waren super blij dat hun papa niet alleen meer zou zijn, en dat ik zelf ook een dochter heb vonden ze helemaal super, want ze hadden altijd al een zusje gewild.</p><p>na een paar weken, begon zijn zoon, van toen 14 zich anders te gedragen, hij deed uitspraken zoals ik weet heel goed hoe ik moet stoken, en ik probeer jou weg te jagen zodat mijn ouders weer samen komen. hij zei namelijk dat zijn moeder hem had verteld dat ik de reden was van de scheiding, wat dus helemaal niet zo is.</p><p>ik was in die periode veel alleen met ze, hun vader werkte namelijk overdag. achteraf stom, maar dat betekende natuurlijk ook dat ik de verantwoording had, en hij dus ook naar mij moest luisteren ( lees: schoenen uit als je naar boven gaat en niet met vuur spelen, dat soort dingen ) hij heeft hiervan gemaakt dat ik me met zijn leven bemoei. </p><p>na een paar weken zei hij dat zijn moeder had gezegd dat ze haar verraden als ze aardig doen tegen mij, ik heb haar verder nog nooit gesproken, maar al meerdere keren aangegeven dat ik haar in het belang van de kinderen juist graag zou willen leren kennen. zij houd alleen iedere poging tegen, de dochter van mijn vriend kwam ooit met het idee dat ik een brief aan haar zou kunnen schrijven, toen ze dit aan haar moeder voorstelde, zei haar moeder dat ze de brief zou verscheuren en hem niet zou lezen..</p><p>in de tussentijd hebben we ook een pup gehaald, waar ze een super leuke band mee hadden, alleen toen ik zwanger was, werd de hond heel agressief tegen mij, waarschijnlijk door de hormonen, en heeft mij een aantal keer aangevallen, wij konden het risico niet nemen dat de hond dit ook uit jaloezie naar de baby zou doen, dus hebben we een nieuw huisje gezocht. alleen was het toen voor hun natuurlijk mijn schuld dat de hond weg moest.</p><p>nu zijn we inmiddels een jaar en 20.000 praat pogingen met zijn zoon verder, maar nu is het zo dat hij tegen mij zegt ik krijg jou wel weg, ik krijg altijd wat ik wil, ik weet hoe ik papa zijn schuldgevoel moet gebruiken en ik ga jou nooit accepteren, en wanneer mijn vriend hem vraagt waarom hij zo doet, zet hij een heel lief gezicht op en zegt ik snap het niet, en ik ga mijn best doen, maar ik vind het gewoon allemaal zo moeilijk. en 2 minuten later als mijn vriend niet oplet, zegt hij tegen mij weer je denkt toch niet echt dat ik dat ga doen he?</p><p>ik heb afgelopen week met hem proberen te praten, en hij zegt ik ga niet veranderen, ik ga jou nooit accepteren en ik doe alles om jou weg te krijgen, dit was via whatsapp en mijn vriend heeft dit dus ook gelezen, maar hierna heeft zijn zoon gezegd voorlopig niet meer te willen komen omdat hij het zo moeilijk vind hier om te zien dat zijn vader lief doet met zijn zusje ( we hebben inmiddels samen een dochter ). ik heb het idee, dat hij dus inderdaad alles doet om te zorgen dat ik weg ga, en zelfs dat hij daarmee zijn vader zoveel pijn doet door te zeggen ik kom niet meer.</p><p>laatst heb ik een brief van hem aan mij gevonden, waarin stond dat ik zijn familie heb kapot gemaakt, dat ik zijn hond heb afgepakt, en dat hij mij zou willen slaan, er stond letterlijk mijn neus zou willen breken, en dat ik zou moeten oppassen voor hem. ik heb echt het gevoel dat dit geen gezonde gedachtes zijn voor een 15 jarige, en ik ben momenteel zelfs bang om hem zijn pasgeboren zusje te laten vasthouden omdat ik niet weet waar hij toe in staat is, dat is toch ook niet goed?</p><p>zijn vader wil geen consequenties zetten op het gedrag, en hij is er dus nog nooit voor gestraft, dan is hij namelijk bang dat zijn zoon bij zijn moeder wil blijven, die dit dus maar al te graag wil en niet zal proberen te bemiddelen. maar dit betekend wel dat dit gedrag naar mij geaccepteerd zal blijven worden, en hij geen regels mee krijgt in zijn opvoeding.</p><p>sorry voor het lange verhaal, maar ik weet gewoon echt niet meer wat ik hiermee aan moet.</p><p> </p>