Moemoemoeder

Pffffffffff, zo, ik dacht dat ik gebroken was toen ik al die gebroken nachten had. Maar jemig, ik voel me weer net zo als 4 maanden geleden!!!! Ik ben zoooooo moe. En zolang ik eraan toegeef gaat het wel. Maar als ik dat niet doe, word ik misselijk. En dus sjouw ik maar weer braaf m'n emmertje achter me aan door het hele huis. Onopvallend natuurlijk, want niemand weet nog dat ik zwanger ben ("nee hoor, je komt niet ongelegen, maar ik stond nét op het punt om te gaan dweilen"). Ik ben zooooooo blij dat het vakantie is! Anders had ik het echt ff niet geweten... De vorige keer was ik wel misselijk maar niet zo moe. Wie van de dames was er ook zo moe en kan me geruststellen (gaat dit nog over voor de volgende bevalling???)?

Liefs,

Eveline

ik was ook heel moe tijdens mijn zwangerschap. maar bijna niet misselijk. de moeheid ging trouwens na ongeveer 3 maanden grotendeels weg gelukkig! probeer er inderdaad aan toe te geven als het mogelijk is! ik hoop voor je dat het voorbij gaat en idd gelukkig heb je vakantie, kan je er tenminste een beetje aan toegeven.

groetjes,
daphne

Hoi Eveline,

Ik was tijdens mijn zwangerschap ook zoooo moe. het liefst sliep ik heel de dag. het gaat weer over tussen de 14 en 16 weken. Dus ik weet niet meer precies hoever je betn, maar volgens mij duurt dat dus nog wel even! ik kan meer een ding zeggen, geef eraan toe! en ga 's middags even liggen! van de een op de andere dag kan het over zijn!

Succes, Anneke

Ik wil je niet ontmoedigen, hoor, maar... ik ben 9 maanden moe geweest. Ik las alles over hoe vrouwen opbloeiden in hun tweede trimester, 'je kunt je nu weer heel erg goed voelen' , en ik maar denken: waar hebben ze het over!? Ik ben kapot, niks nieuwe energie... Hoe vermoeider ik werd, hoe meer ander klachten ook, zoals (inderdaad) misselijkheid. Met smart zat ik te wachten op dat moment, maar helaas, dat is nooit gekomen... Vermoeidheid was een van de redenen dat ik voor mijn verlof in de ziektewet belandde (toen 25 weken zwanger) en de maanden ervoor had ik al op mijn tandvlees gewerkt... Ik kwam thuis, stortte volledig in rond 19:00 uur, ging na de avondmaaltijd naar bed, om de volgende ochtend mezelf weer uitgeput naar mijn werk te slepen... Toegegeven, ik heb natuurlijk wel een veeleisende baan waarin ook veel gestaan, gelopen, gebukt wordt. Maar toch.

Ik hoop voor jou dat het alleen nu is en dat jij wel die opleving gaat voelen waar de boekjes het allemaal over hebben! En in de tussentijd zit er niets anders op om er aan toe te geven, want andere zwangerschapskwaaltjes worden alleen maar erger als je je rust niet pakt! (die les heb ik pas geleerd nadat ik met uitputting in het ziekenhuis opgenomen was, hondsberoerd, ziek, pijnlijdend en brakend...)

Veel succes!

groetjes, Karin

Ik heb in beide zwangerschappen nonstop in bed of op de bank gelegen van de vermoeidheid.

TIP:
Laat je bloed onderzoeken op vitamine B tekort. Daar kan je heeeeeeel moe van worden (en haaruitval). Pilletjes slikken is dan een simpele oplossing.
Dus niet klakkeloos aannemen dat je hb te laag is. Ook vitamine b heeft ermee te maken.

Je kunt ook (zet)pilletjes krijgen tegen het spugen. Ik heb ze beide keren gehad en de afspraak met mijn arts was dat ik die hoeveelheid slikte, dat ik wel misselijk mocht zijn, maar niet mocht braken. Dan moest ik meer nemen. (Met als achterliggend verhaal dan wel dat ik de 1e keer in het ziekenhuis lag aan infuus en sondevoeding door het spugen).

Sterkte meid! Angeline

hoi eveline
echt zwanger he.hier geen ervaring met moe zijn.ik voelde me eigenlijk best wel fit.en de misselijkheid was ook wel te doen mits ik goed bleef eten(lees:dubbele porties).even langs de huisarts voor wat onderzoekjes is idd een goeie tip.zou ik toch ff doen.
sterkte!!
groetjes kari

Hoi meiden,

Bedankt voor de reacties! Tja, ik troost me maar met de gedachte dat mijn hormonen iig goed hun werk doen... Voorlopig ga ik er maar vanuit dat het over gaat (al weet ik net als Karin en Angeline uit ervaring dat dat niet hoeft te gebeuren, ik ben de vorige keer 6 maanden misselijk geweest tot overgevens aan toe, toen had ik moeten weten dat daar pilletjes tegen waren!). En ik zal idd maar eens langs de huisarts gaan. Zou me niets verbazen als ik bloedarmoede heb, met 2 zwangerschappen zo snel achter elkaar...
Het is jammer dat Esther maar zo kort achter elkaar slaapt, anders kon ik ook even plat. Nu ga ik snel even met een boekje op de bank zitten. Dus mocht ik morgen in slaap sukkelen, dan weten jullie iig waardoor het komt...

Groetjes,

Eveline

Terug
Bovenaan