Moet het even kwijt!!!

Hey meiden,

Sorry maar ik moet even mijn frustratie's kwijt.

Ik ben nu 28 weken zwanger en heb sinds een paar weken heel erg veel last van mijn rug en bekken.
Ik werk 3 dagen als telefoniste/receptioniste dus ik zit de hele dag.
Zodra ik heb gewerkt heb ik zo'n pijn dat ik bijna jankend van de pijn op de bank lig....

Nu ben ik gister naar fysiotherapie daarvoor geweest en zij zei dat ik niet zo door kon gaan dit is heel slecht voor mijn bekken.
Ze stelde me voor 2 keuzes of stoppen met werken of halve dagen en dan de ochtenden omdat ik dan heb geslapen en dan het meest fit ben.

Ik koos voor de halve dagen en ging vandaag mijn baas bellen,die reageerde heel raar.
Hij wist niet wat hij ermee aan moest ik moest personeelszaken maar bellen.
Dus ik meteen personeelszaken gebeld en die zeiden je gezondheid gaat voor.
Het gaat nog om een maand want 28 januari heb ik verlof dus zij vonden het geen punt.

Totdat ik werd terug gebeld door personeelszaken,mijn baas deed moeilijk zei ze hij gaat de bedrijfsarts bellen en vragen of ik 'smiddags kan komen inplaats van 'smorgens.
Terwijl ik smiddags zo'n pijn heb!!!!!
Ze zij dat mijn baas me dan nog belt nadat hij de bedrijfarts gesproken had.
Ik vroeg of dat dan wel vanmiddag nog is want maandag moet ik werken en ik wil dan meteen een halve dag gaan werken en 'sochtends.
Ja hij zou bellen.

Ik heb inmiddels de fysio gebeld en het hele verhaal verteld.Zij vond het belachelijk zij vond ook echt dat ik alleen de ochtend moest gaan werken en als ze niet akkoord gaan dat ik dan de ziektewet ik moet en helemaal niet meer kom...

Nou ik ben dus niet teruggebeld door mijn baas!!!!!
Dus nu weet ik niet waar ik aan toe ben.
Ik ben bang dat als ik maandag kom alleen de ochtend dat hij dan gaat zeggen nee je blijft maar de hele dag en dat wil ik niet.
Met het gevolg dat ik er misschien niet met hem uitkom en me dus ziekmeld.
Nou leuke manier om zo weg te gaan en met verlof te gaan dat vind ik helemaal niet leuk!

sorry maar moet even mijn verhaal kwijt.

Liefs Stefanie

Hoi,

Je moet gewoon naar je lichaam luisteren en naar je arts en fysio, jij zelf en hun vinden de ochtend dus zo gaat het gebeuren hoe lastig je baas dat ook vind daar kan hij niks aan veranderen, je kunt hem evt nog de keus geven de ochtend of helemaal niet, als je je nu in hoek laat drukken worden je klachten waarschijnlijk erger en kom je misschien ook na je bevalling thuis te zitten!
Ik snap dat je het vervelend vind en dat kun je ook tegen je baas zeggen, maar je hebt maar 1lichaam en daar moet je nog heel lang mee doen!
Als je niks meer hoort gewoon maandagochtend netjes op je werk zijn en om 12uur weer naar huis gaan!

Veel succes en beterschap ermee!
Gr MJ

Hoi Stefanie,

Wat een enorme egoist is jou baas zeg!
Nu je niets hebt gehoord mag je ervan uitgaan dat hij accoord gaat met halve dagen.
Anders had hij contact met je op moeten nemen (is mijn mening)
Ik zou lekker naar je lichaam (en de fysio) luisteren en je halve dagen invullen in de ochtend.
Ik ben het met MJ eens dat je maar 1 lichaam hebt en dat je daar goed naar moet luisteren.
Maandag gewoon netjes 's morgens beginnen en om 12uur inderdaad naar huis!

Je kunt hier altijd alles kwijt, er is altijd een luisterend oor.
Rustig aan doen, er komen ook (drukke?) kerstdagen aan, dus probeer zoveel mogelijk rustmomenten voor jezelf in te bouwen.
Volgens mij is Nynke niet zo'n heel druk meisje (toch?) dus geniet lekker van je meisie terwijl je bijv. op de bank ligt/zit.
Laat je nog even weten hoe het gaat?

Liefs Monica

Wat een baas!! typisch weer een man die niet weet hoe vrouwen in elkaar steken.
Ik zou zelf de vk huisarts en de fysio een brief laten opmaken met daarin hun gegeven advies(even de vk en huisarts bellen en uitleggen natuurlijk)
Maar luister naar jezelf en doe wat jou het beste lijkt voor jou en je kindje(s)
Als je nu te lang door blijft gaan lan je er dalijk niet voor hun zijn zoals je zou willen.

Gr Lique

Als je niets meer hoort, maandag ziekmelden en zeggen dat je een afspraak met de bedrijfsarts wil. Dan kan je goede afspraken met de bedrijfsarts maken over hoe veel je kan werken. Eventueel een het advies van je fysio op papier laten zetten.
Jammer dat het zo gaat. Maar echt kiezen voor jezelf!

ik ben het volledig eens met reisa!
ook ik zou me ziekmelden voor maandag.
idd of hij stuurt een bedrijfarts op je af,
of jij zorgt dat je maandag een briefje van je huisarts/verloskundige/fysio hebt dat je niet meer hele dagen kan gaan werken, maar alleen de ochtend. stel hem idd de keus als dat echt nodig is:
of de ochtend, of helemaal niet!!!

heel lullig dat het zo moet gaan, maar het is niet anders.
denk aan je zelf, denk aan je baby.
en om het heel grof te zeggen:
kan je baas de *piieeep* krijgen dan!
dan maar de ziekte wet in, en dan heeft hij helemaal niks meer aan je.

trek je het voor de rest wel?
je zwangerschap, nynke, je huishouden,je lichamelijke klachten je werk...
is het allemaal niet een beetje te veel van het goede? of krijg je hulp (bv in je huishouden)

hou je rustig he! je mag op dit moment best wel een beetje egoistisch zijn:
mijn lichaam is belangrijk,. mijn baby is belangrijk, mijn dochter is belangrijk, mijn man is belangrijk en de rest niet!
wees ook niet bang om hulp te vragen.
laat bv iemand anders je strijk doen, zodat jij zoveel mogenlijk rust kan houden.

kan je niet aan de fysio zo'n band krijgen?
dat ligt de pijn een beetje.

nou meid... rustig aan!

liefs, do

O het is toch om gek van te worden!!!!Het zijn # ook altijd mannen die zo'n houding hebben tegenover zwangere vrouwen!!!Zelf uiteraard geen ervaring met zwanger zijn, dus jij als vrouw zal wel overdrijven....

Ik kan je maar 1 ding zeggen..maandag alleen de ochtend gaan werken en 's middags 'toedeloe' zeggen, je tas pakken en naar huis gaan.Komt hij met commentaar dan zeg jij gewoon 'Als jij over een paar maanden na mijn verlof weer een goede en betrouwbare, hardwerkende telefoniste/receptioniste terug wil zien, moet je nu 4 weekjes investeren in mijn gezondheid anders kan je nu alvast opzoek naar een ander'.
(Oftewel, laat deze situatie en de evt. gevolgen ervan vanuit zijn vizier zien, dan praat hij vast anders...)

Echt, ik heb net 2 zwangerschappen achter de rug met beide keren bekkeninstabiliteit...ook ik had vooral 's middags veel pijn...Nu werk ik niet, maar had al 2 kids (nu 4) en zat overdag dus sowieso niet stil, maar alles wat ik moest doen overdag deed ik 's ochtends en nam 's middags rust.Onthoud dat als je je niet aanpast aan wat je lichaam kan je na je zwangerschap waarschijnlijk niet van je klachten af bent, en loop je zo nog maanden bij de fysio.
Echt effe hard zijn en voor jezelf (en de gezondheid van je kindje!!!) opkomen hoor!!!!JIJ BENT ZWANGER, JE BAAS NIET!

Succes maandag, laat 't even horen, ben benieuwd.
Groetjes Roos.

Terug
Bovenaan