Moet ik hier wat mee?

Mijn zoon zit in de 3e klas van de Mavo. De eerste 2 jaar fietste hij vaak met een meisje naar school die hier in de buurt woont. Ze kwam wel eens over de vloer maar de laatste tijd zien we haar niet meer. Mijn zoon en zij zitten bij elkaar in de klas. Het meisje zag er vaak onverzorgd uit .Wanneer ze onze zoon ophaalde om naar school te gaan stond om 8.00 al een blikje redbull leeg te lurken om vervolgens een dikke reep chocola naar binnen te werken. Haar lunch ziet er volgens onze zoon ongeveer hetzelfde uit. frikandelbroodjes, chocola en energie drankjes. Haar ouders heb ik wel eens gezien maar ken ze verder niet. Haar moeder ziet er net als haar onverzorgd uit en lijkt me ook geen gezonde eten maar goed, daar kan en hoef ik niks mee. Het meisje verteld de afgelopen maanden aan mijn zoon dat ze ongelukkig is, meerdere zelfmoordpogingen heeft gedaan en een zoveel vaped dat ze een vergiftiging heeft gehad. Wat er van waar is weet ik niet. Mijn zoon heeft wat afstand van haar genomen maar ik merk dat het mij niet lekker zit. Ze verteld dit aan mijn zoon die er niks mee kan. Hij is 15 en geniet van het leven terwijl zij doodleuk zegt dat ze vorige week bijna dood was na het slikken van 8 doosjes paracetamol. De volgende dag was ze wel op school , dus volgens mij wordt er flink aangedikt. Mijn zoon verteld niet veel thuis maar dit heeft hij al meerdere malen benoemd. Hij wil niet dat ik haar of de mentor aanspreek maar het laat me niet los.
 
Misschien je zoon vragen, of hij haar wil uitnodigen bij jullie te eten? Een gezonde maaltijd draagt ver met je beter voelen. (Niet als date dus.)
 
Mijn zoon is er een beetje mee aan merk ik. Ze fietsen ook niet meer samen naar school, het contact is wat verwaterd maar toch blijft ze hem dit wel zeggen. Ze was een tijdje erg verliefd op mijn zoon maar hij voelde niks voor haar. Ik weet niet wat de reden is van haar depressiviteit en wat er thuis speelt maar ik maak me er wel zorgen over. Mijn zoon spreekt liever niet meer met haar af dus haar uitnodigen is niet zo'n goed idee denk ik. Toch bedankt voor het meedenken. Ik zat te twijfelen om misschien de vertrouwenspersoon van school te bellen maar ik weet niet of ik daar goed aan doe.
 
Ik denk dat het geen kwaad kan de vertrouwenspersoon in vertrouwen te nemen, daar is die persoon nou precies voor aangesteld.
Het kan wel kwaad dit op zijn beloop te laten.
 
Terug
Bovenaan