moet ik me schuldig voelen??

A

Anoniem

Guest
Ben nu zwanger van de tweede,heb bij de eerste geen borstvoeding kunnen geven,lukte niet.
Achteraf gezien lag het geloof ik aan mij,ik wilde het eigenlijk niet echt ik probeerde het maar omdat iedereen zei dat het zo hoorde.
Daarom lukte het denk ik ook niet.
Heb namenlijk een probleem met m ´n borsten( heb dat altijd gehad,heb nooit leuk gevonden dat ik ze had,moeilijk uit te leggen,ben in de pubertijd gepest worden omdat ik de eerste in de klas was met "borsten".)

Voor mij is het niks moois en het idee dat m ´n kind eraan ligt ...........
Ik kan daar niet van genieten.

Nu ik zwanger ben van de tweede komt dat alles weer,"het hoort erbij".

Iedereen pepert het me in en als ik probeer uit te leggen waarom ik het niet wil,dan begrijpt niemand me en wordt ik daargesteld als een slechte moeder.

Kan iemand me in m ´n keus ondersteunen,me begrijpen,of vinden jullie ook dat ik me schuldig moet voelen??

T

Hoi T.

Je hoeft je absoluut niet schuldig te voelen hierover. Het is jouw eigen keuze en van niemand anders. Als jij constant negatieve gevoelens hebt bij het borstvoeding geven moet je dit absoluut niet doen. Borstvoeding geven kan iets heel moois zijn voor je, maar als je constant gestresst bent of je hier niet prettig bij voelt zou ik het niet doen. Je kindje is het beste af met een gelukkige moeder. en met flesvoeding worden ze ook absoluut groot!

Heel veel succes,

groetjes Lucielle

Hoi T,

Ik ben nu 40 weken zwanger en ik "worstel" met hetzelfde.
Ik heb ook liever geen borsten dan wel en ik moet er niet aan denken om de hele dag een baby aan mijn borst te hebben liggen. Ik voel me daar schuldig over en ga het toch proberen omdat ik weet dat borstvoeding het beste is zowel voor het kindje als de baby.
Maar ik weet nu al als ik het echt niks vind ik direct overstap op flesvoeding.

Hoi,

je moet je nooit schuldig voelen over de keuze die je maakt. bij mijn eerste zag ik het ook helemaal niet zitten. Het idee stond met gewoon vreselijk tegen. Ben meteen flesvoeding gaan geven. idd met het nodige comentaar. Ik heb er nooit spijt van gehad. Ben nu weer zwanger en ik denk dat ik het nu wel ga proberen. Sta nog in dubio. Ik heb me in ieder geval opgegeven voor een bv cursus. als ik besluit bv te gaan geven ben ik in ieder geval voorbereid!

Suc6 met je keuze!

Groetjes, Jonna

Schuldgevoel doe je je vaak zelf aan. Als jij achter je keuze staat,ongeacht wat andere zeggen of vinden, moet je hun mening gewoon naats je neerleggen.

Toch snap ik het niet hoor. In mijn omgeving worden dergelijke vragen niet gesteld, heb ik niet gezien dat een a.s. moeder een richting in wordt gepushed. Een vriendin van mij vertelde uit haar zelf, dat ze voor de fles ging. Iedereen die er bijzat nam het voor kennisgeving aan en daarmee was de kous af.

Miep

Mijn eerste kreeg borstvoeding... de tweede de fles omdat de eerste keer niet echt lekker verliep... de derde kreeg bijna twee jaar zonder problemen de borst ivm allergie van de tweede....
Mijn vierde dochter (nu twaalf weken) kreeg tot voor kort ook de borst... Ik stond er niet helemaal achter denk ik want het werkte niet zoals bij de tweede.... na veel gedoe en veel pijn en ontstekingen bij het stoppen kan ik nu zeggen dat ik blij ben dat ik gestopt ben hoe erg ik het ook vond...

Jij moet zelf weten wat je doet.. ga bij jezelf na wat je zelf wilt want jij moet het doen... Ennuh.. het is helemaal geen ramp hoor om je kindje de fles te gaan geven... de flesvoeding van tegenwoordig is zo goed dat je kindje echt niks tekort komt... Ik heb veel moeite gehad de stap te nemen om te stoppen omdat ik de derde zolang gevoed had met succes, maar kan nu wel zeggen dat ik het heel ontspannen vind om haar haar flesje te geven... ik voel me er zelf een stuk prettiger bij en daardoor is Rosalie ook al een stuk rustiger geworden...

Jou keus.. en wat je ook kiest.... je kindje komt niks tekort

veel succes meid en een fijne zwangerschap nog....
liefs Bats & Rosalie.... 12 wken

ik ga zelf ook flesvoeding geven, heb er niet echt commentaar op gehad alleen van de grootmoeder van m'n vriend, maar verder niet echt. Voordeel van jong een kind krijgen denk ik, niemand in mijn omgeving heeft er echt ervaring mee.

Je moet doen waar jij je het beste bij  voelt!

Groetjes Claudia
22 wkn & 2 dgn

Hoi

Ach, het maakt niet uit wat je kiest, commentaar krijg je waarschijnlijk toch wel. Veel mensen moeten gewoon wat te zeuren hebbenIk geef zelf borstvoeding, en heb al een hoop aan moeten horen.

Het belangrijkste is dat je op die manier gaat voeden die voor jou het prettigst is. Bv is wel gezonder dan kv, maar een ongelukkige moeder is ook niet echt gezond! En genoeg mensen worden groot met kv, dus niks om je schuldig over te voelen.

Groetjes
Eleanor

Terug
Bovenaan