moet ik me schuldig voelen??

He,

Ik wil de reacties hier nog eens ondersteunen. Trek je niets aan van wat anderen vinden.
(dat moeten ze lekker naar de politie brengen) Het gaat erom wat jouw gevoel is. Als jij de fles wilt geven moet je dat lekker doen. Wat de reden daar ook van mag zijn. Anderen weten het altijd beter, maakt niet uit waar het over gaat. Mensen willen gewoon heel graag een mening hebben en die ook heel graag aan jou opdringen. Ik ga borstvoeding geven en katoenluiers gebruiken..... haha, je moet de gezichten eens zien als ik dat vertel. Niks van aan trekken hoor. Naar mijn idee ben je een ´slechte ´ moeder als je jezelf forceert en daarbij ongelukkig voelt. Voelt zo ´n kleintje echt wel en das veel slechter als flesvoeding!!

groet
kameraadsel

Ik ben nu bijna 35 weken zwanger van mijn 1e kindje en wil absoluut geen borstvoeding geven. Ik kan al in paniek raken als ik er aan denk dat mijn kindje aan mijn borsten zuigt. Ik heb wat dat betreft echt een fobie als het om mijn borsten gaat. Ze doen altijd al zeer, zijn erg gevoelig en nu door de zwangerschap kan ik ze er af en toe wel afhakken. Daarnaast zal ik direct na de bevalling weer medicijnen moeten slikken voor mijn hart, dus is het zowiezo beter dat ik geen borstvoeding geef, maar als het had gekund, had ik het zeker niet gedaan. Ik heb al zoveel kritiek gehad, onbegrijpelijk want dit kindje is zo ontzettend gewenst en welkom, na 4 jaar hormoonbehandelingen en2 IVFpogingen is het ons kleine grote wondertje. Maar in mijn ogen wil dat nog niet betekenen dat ik mezelf zo moet pijnigen en kwellen als er een hartstikke goed alternatief bestaat in de vorm van flesvoeding. Ik weet zeker dat ik op die manier een supermoeder voor mijn kindje zal zijn, veel beter dan wanneer ik gedwongen aan borstvoeding zou beginnen.

Hoi mama ´s,

hartstikke bedankt voor de leuke en opbeurende reacties.

Ik voel me al een stuk beter dat er ook andere zijn die mij begrijpen of er tenminste voor open staan!

Ik ga gewoon voor m ´n gevoel en probeer het nu een beetje van me af te zetten,want ik heb nog wel een paar weekjes..........(ben in de 27st.week).

Jullie ook allemaal succes en plezier in de zwangerschap.

Tot schrijfs ....

Liefs T

hey hallo

niet schuldig voelen hoor

ook ik ga geen borstvoeding geven, iik wil het me vriend ook graag gunnen dat mooie moment met ook zijn kinjde natuurlijk

ik ben ook niet een persoon die er van houdt van dat gefriemel aan je borsten

ik heb ook veel mensen gehad

WAAROM NIET .......   ik leg me erbnij neer dat mensen er zo over deknen maar uiteindelijk moet jij en je partner achter jou beslissing staan het is jou lichaam hoor

suc6 en laat ze maar doen jij doet wat je wilt

groetjes Danielle (29 weken)

Hoi 71,

De keuze is aan jezelf, en je moet je zeker niet schuldig voelen hoor. Jij moet je er gewoon gelukkig bij voelen, en aan een happy mam heeft je kindje veel meer.

Ik heb bij de eerste borstvoeding gegeven, omdat het zo hoorde (dat verteld men je ook constant!!) maar vond het erg zwaar en vermoeiend, ik ben erg fanatiek met paardrijden en kon de combi niet goed maken, ik werd chagrijnig en was constant moe. Toen ik met 5 maanden stopte met de borstvoeding knapte ik zelf enorm op.

Ik weet hierdoor zeker dat ik flesvoeding ga geven, gewoon om mezelf wat meer rust te gunnen, en daar heeft de baby tenslotte meer aan, dan een gestresste mam

Terug
Bovenaan