Moet ik mij nu zorgen maken?

Hallo allemaal..

ik zit vreselijk in de zenuwen en zal zeggen waarom..misschien kan iemand mij dan gerust stellen..
ik heb 2 en een halve week geleden gezwommen en daar was ook een sauna dus ben daar 2x 10 min in geweest..Nu las ik gister in een boekje dat je moet opletten voor de sauna omdat je kindje dan een aangeboren afwijking kan krijgen of misschien wel een miskraam..
ik schrok vreselijk en dacht jeetje dat heb ik weer..ik maak me dan meteen weer druk..Weet iemand of dit echt kwaad kan of moet ik mijn VK even bellen.Moet ik mij nu zorgen maken??

hoop dat iemand hier antwoord op kan geven..

groetjes van Patricia
 
Patricia, je hoeft je geen zorgen te maken. Als jij al gewend was om naar de sauna te gaan moet dit geen probleem zijn. En aangezien je maar 2 keer kort bent geweest, is het volgens mij ook geen probleem. Je moet er alleen voor zorgen dat als je het warm krijgt je meteen de koelte opzoekt. Ook niet op de hoogste bank gaan zitten. Als je toch nog ongerust bent zou ik gewoon ff je dokter bellen. Die weet vast het juiste antwoord.
 
Ik kom eigenlijk nooit in de sauna het was geloof ik ook meer een turks stoombad ofzo..het was een hokje met 1 lange bank en ben er wel kort ingeweest..
ik hoop dat het geen kwaad kan als je nooit naar zoiets toe gaat..
bedankt voor die site ik ga het ff lezen..

groetjes van patricia
 
Hoi Patricia,

Ik snap dat je jezelf rot voelt, maar ik denk niet dat je je te druk moet maken. Je wist niet dat ze het afraden en ik denk niet dat je het nu nog een keer zou doen. Bovendien gaan in Finland de vrouwen ook als ze zwanger zijn gewoon in de sauna en in Turkije waarschijnlijk ook gewoon in het stoombad.
Net als ze paardrijden afraden zijn er bergen vrouwen die blijven rijden, Anky van Grunsven reed zelfs de Olympische spelen. En ook Maxima was aan het skieen toen ze zwanger was, wat ze toch ook echt afraden.
Ik las dat je nu 12 weken zwanger bent en krijg je dan niet binnenkort een echo? Dan weet je wat meer over de gezondheid van je kindje.
Ik hoop dat je het een beetje van je af kan zetten, het is nu toch al gebeurt, en de kans dat er hierdoor iets niet goed gaat is volgens mij erg klein.
Veel succes en probeer te genieten!!!

Groetjes
 
Hoi allemaal..

Bedankt voor jullie berichtje..ben al wat rustiger..Ik krijg woensdag mijn echo en ben wel al naar de VK geweest en het hartje klopte meer dan goed..Ik denk dat ik mee meer zorgen maak dan nodig is maar ik maak me gewoon al snel druk nu ik zwanger ben..je gaat op van alles letten je doet erg voorzichtig hebben jullie dat niet? of komt dat omdat het me eerste is dat hoor je ook veel dat je dan zo voorzichtig bent..
je heb wel gelijk zoveel vrouwen doen dingen die afgeraden worden..
ik wacht woensdag af en dan hoor ik het allemaal..

veel liefs van Patricia
 
Hoi,

Als je daarna het hartje nog hebt horen kloppen hoef je je helemaal weinig zorgen te maken. In het begin had ik hier ook veel last van: mag je dit nou wel of niet eten en heb ik wel genoeg fruit op, maar na een tijdje krijg je wat meer vertrouwen in je lijf. Je moet natuurlijk wel je verstand blijven gebruiken.
Laat nog even weten hoe het is gegaan met je echo, ik ben wel benieuwd. Ik vond de echo's bij mij heel spannend!!

Groetjes
 
Terug
Bovenaan