Moet ik mij nu zorgen maken?

Hoi Patricia ik snap best dat jij je druk maakt. Ik ben nu bijna 10 weken zwanger. Ook ik ben af en toe wel eens ongerust, maar stress is ook niet goed dus ik probeer er maar van te genieten. Ik heb mijn eerste echo gehad en dat was  fantastisch om te zien zeg. Heb het hartje zien kloppen en dat maakt me wel wat geruster. Nu ff wachten tot ik ook 12 weken ben. Ik moet nog een aantal onderzoeken ondergaan omdat ik zwaar ontregelde diabetes heb. Maar in het ziekenhuis zijn ze vol vertrouwen dus ik probeer daar aan te denken.

Heel veel sterkte met je eerste echo en we horen het van je.

Groetjes Jacqueline

 
quote: Jaccie reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-09-2005 16:51:13'));

Hoi Patricia ik snap best dat jij je druk maakt. Ik ben nu bijna 10 weken zwanger. Ook ik ben af en toe wel eens ongerust, maar stress is ook niet goed dus ik probeer er maar van te genieten. Ik heb mijn eerste echo gehad en dat was  fantastisch om te zien zeg. Heb het hartje zien kloppen en dat maakt me wel wat geruster. Nu ff wachten tot ik ook 12 weken ben. Ik moet nog een aantal onderzoeken ondergaan omdat ik zwaar ontregelde diabetes heb. Maar in het ziekenhuis zijn ze vol vertrouwen dus ik probeer daar aan te denken.

Heel veel sterkte met je eerste echo en we horen het van je.

Groetjes Jacqueline

p.s ook dit is mijn eerste kindje

 
hoi Jeccie..

ik moet me gewoon niet al te druk maken..ik heb dan wel al een echo gehad met 9 weken door omstandigheden en had het hartje toen wel gehoord..dat klonk zo mooi maar het stelde toen nog niet echt veel voor ik zag meer alleen een zwarte vlek..woensdag zal het heel anders zijn dan kan je het beter zien en ik vind het super spannend..ik hou je ook op de hoogte over woensdag en jij ook lekker van je zwangerschap en je eerste..

veel liefs van Patries
 
Hoi patricia,

Ik heb net als jij bij 9w en bij 12w een echo gehad! Trots dat ik was op die eerste echo-foto. Ik liet het aan iedereen zien en zei tegen iedereen wat het hoofdje was het lijfje en de armpjes. Mensen keken me soms aan van: "hoe kan je enthousiast worden van zo'n "inktvlek" op papier." De echo van 12 weken was al veel meer, dat scheelt een stuk zo 3 weken er tussen!!! Toen snapte ik de minder enthousiaste reactie van de mensen om me heen  op de eerste echo ook veel beter!
Ik wou nog even zeggen dat het heel normaal is dat je je zorgen maakt om van alles. Ik ga heel graag in bad, het liefst zo heet mogelijk. Ik heb de eerste maanden het bad gemeden en als ik er al in ging dan deed ik de badthermometer er in omdat het water niet warmer mocht dan 37 graden. Nu zo aan het eind lig ik weer lekker vaak in bad en hou ik de tempratuur ook niet zo nauwlettend meer in de gaten, ga wel minder lang dan voorheen. Maar goed, in alle bladen lees je, ga maar lekker in een warm bad zitten! Ook wou ik nog zeggen dat ik de eerste maanden ( tot ongeveer week 20) mij heel veel zorgen heb gemaakt over de baby in mijn buik. Ik heb hiervoor namelijk een miskraam gehad. Toen ik bij 9 weken wederom bloed verloor heb ik de verloskundige gebeld, kon gelijk heen om een echo te laten maken. Ik maakte toen de opmerking dat het me ook niet goed leek voor de baby zoveel stress. Zij zei toen dat de baby zich daar weinig van aantrok en gewoon z'n eigen gangetje ging in de baarmoeder!
Heel veel succes met zwanger zijn en probeer er zoveel mogelijk van te genieten, want (heel cliche) het is zo voorbij. En dat zegt iemand die eerste 20 weken een eeuwigheid vond duren en pas vanaf week 30 de zwangerschap echt leuk begon te vinden.

groetjes kirsten
36w4d
 
Hallo kersje..

ik ken het dat mensen anders reageren op die echo van 9 weken er was echt nog niet veel te zien maar gek genoeg kon ik wel die echo plaatsen en kon ik ook zeggen waar alles was en alle andere hadden zoiets van nou dat je dat erin ziet?..
overmorgen zal het een hele andere echo worden en ben echt benieuwd..vind het echt een leuke ervaring..
ik heb voor de zekerheid toch maar de verloskundige gebeld en ze zei dat ik me geen zorgen hoeft te maken dus ga ik dat maar niet meer doen..
jij ook veel succes,sterkte en geluk met je zwangerschap en bedankt voor je berichtje..

veel liefs van Patries
 
Ik ben ook naar de sauna geweest heel in het begin van de zwangerschap; toen alles aangemaakt werd zeg maar. Nu hebben we een heel gezond kereltje in ons armen. Je lichaam geeft zelf ook wel aan wanneer de sauna te heet voor jou en je kleintje is.
Volgens mij is langdurig koorts gevaarlijker.
groetjs
greet
 
Terug
Bovenaan