Moet je, bij een medische indicatie na de bevalling in het ziekenhuis blijven?

Hallo allemaal,

ik ben nu voor de derde keer in verwachting, maar dit is voor mij de eerste keer dat ik in het ziekenhuis moet bevallen op medische indicatie, omdat ik een te traag werkende schildklier heb. Ik hoorde van iemand dat je na de bevalling 24 uur in het ziekenhuis moet blijven, omdat de baby dan in de gaten gehouden moet worden. Ik had daar nog nooit van gehoord. Ik vraag mij af, is dat zo of is dit een van de vele praatjes die rondgaan? Graag lees ik jullie ervaringen.

Groetjes van Marloes

Hallo,
Volgens mij ligt het er maar net aan hoe de lichamelijke toestand is na de bevalling van zowel moeder als kind. In sommige gevallen weet je van tevoren dat je 24 uur na de bevalling pas naar huis mag als alles stabiel is. Mijn eerste bevalling was in het ziekenhuis en door infectie noodgedwongen werd het een opname. Bij de 2e ben ik op medische indicatie bevallen, maar mocht gelukkig na de bevalling meteen naar huis toe.
Groetjes, Yoeke

Het hangt er helemaal vanaf hoe de bevalling gaat. Ik beval ook op medische indicatie maar als alles goed gaat mag ik snel weer naar huis. Meestal is het dan de volgende ochtend. Hangt er een beetje vanaf hoe laat je bevalt.

gr. ing

Hoi,

Ik moest bij mijn eerste ook in het ziekenhuis bevallen ivm hoge bloeddruk va 40 weken. Uiteindelijk moest ik ook met 42 weken ingeleid worden.
Na de bevalling mocht ik kiezen. Mijn zoon was om 17:30 uur geboren. Kraamzorg kreegik dus niet meer die dag, dus als ik het fijn vond, mocht ik een nachtje blijven. Heb ik dus ook gedaan, gaf me een prettiger gevoel.
Bij de 2e zou ik nu lekker naar huis gaan. Heb het allemaal al meegemaakt dus weet wel een beetje wat ik kan verwachten. En, dat nachtje in het ziekenhuis is me ook niet echt goed bevallen, zo met 4 vrouwen en 4 baby's op zaal. Erg onrustig 's achts.

XXX Yvet

hoi hoi,

Ik ben bij allebei mijn kinderen op medische indicatie in het ziekenhuis
bevallen maar mocht bij allebei de volgende dag weer naar huis.
(dat was na ong 8 uur al!) Nou ben ik bij de 2e in het ziekenhuis bevallen vanwege
complicaties bij de baby, dus niet bij mezelf.
Volgens mij ligt het er inderdaad aan hoe je je voelt. Als het met jullie allebei
goed gaat mag je best snel weer lekker naar huis!

liefs Daan

Hoi,
Bij mijn zoontje ben ik op med indicatie in het zh bevallen ivm bloeddruk. Omdat hij
met 36 weken geboren is moesten we een paar dagen blijven omdat hij eerst moest
laten zien dat hij kon groeien.
Deze keer is mijn bloeddruk goed. Maar moet ik op med indicatie in het zh bevallen
omdat ook mijn schildklier te traag werkt. Nou heb ik net van de week aan de gyn
gevraagd of ik moest blijven of niet. In principe dus niet als je na de 37 weken bevalt.
Er wordt navelstrengbloed van die kleine afgetapt en na 5 dagen en 12 dagen weer.
Dit kan gewoon thuis door een laborant gebeuren. Dus daar hoef je gelukkig niet
voor te blijven. Wel krijgt ook jouw kleintje een onderzoek na de geboorte van een
kinderarts. En als alles gewoon goed is met je kleintje en met jou mag je gewoon naar huis. Dus dat scheelt weer. Helemaal als je thuis al kinderen hebt.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Anders vraag je voor de zekerheid je gyn toch nog
even wat je wilt weten?
Liefs Melanie 36.5 wk zwanger

Hallo allemaal,

bedankt voor jullie reacties. Maandag moet ik weer naar de gynaecoloog en dan zal ik hem vragen hoe het zit. De vraag over het blijven kwam gisteren ineens in mij op en dan wil ik het het liefste zo snel mogelijk weten. Ik ben een beetje ongeduldig zo aan het einde van mijn zwangerschap. Erg he!

Groetjes van marloes

Gisteren toevallig bij de gyn de intake voor de zh bevalling gehad.

Ligt er echt aan hoe jij het doet, wanneer je bevalt en hoe de kleine doet. Is dus niet standaard 24 uur

Terug
Bovenaan