moet mijn kat in laten slapen vanavond

hoi dames

ik heb zo baaldag vandaag moet mijn kat in laten slapen en ze is pas vier jaar oud maar ze vanaf het begin al een beetje vals en gemeen het ging een tijd goed maar sinds vorige week begint ze naomi aan te vallen

en vanmorgen deed ze weer twee keer terwijl naomi niks deed want die stond naast mij

ik vind het zo erg ik weet het gewoon ff niet meer

groetjes melanie

Hé Melanie, wat vervelend zeg!!!
Dat moet een moeilijke beslissing voor je zijn, maar is het echt nodig om 'm in te laten slapen?
Lijkt me zo'n drastische oplossing.
Natuurlijk staat je kindje op de eerste plaats maar kun je geen ander onderkomen voor de kat regelen bijvoorbeeld.
Ik ben geen kattenmens en heb er dus geen ervaring mee, zou de kat bijv. gewoon jaloers kunnen zijn en daarom aanvallen?
Veel succes vandaag!!!

groetjes Daniëlle.

hoi hoi
Dat is  niet zo leuk....het lijkt erop dat jou kat wel heel erg jaloers is. En als hij jou kleine meid  gaat aanvallen dan lijkt het me de beste oplossing dat de kat moet gaan, hoe vreselijk moeilijk het ook is.
Maar is het misschien geen idee om m naar een dierenasiel te brengen? Misschien als jou kat bij iemand is die alleen woont, dat die dan helemaal blij is!

Nou, heel veel sterkte want ik weet hoe moeilijk het is als je huisdiertje weg moet....

liefs
di silva

p.s. ik hoop dat Naomi over de schrik heen is dat ze werd aangevallen!

Dat is op zijn zachts gezegd niet leuk! Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten. Een van mijn katten was niet zinnelijk meer na Lukas zijn geboorte en met heel veel pijn in mijn hart heb ik hem in laten slapen. Ik weet dus hoe je je voelt!

Veel sterkte vanavond!

Annemieke

Hoi Melanie
Ik snap dat je heel erg geschrokken bent en dat je het niet meer weet.
Maar vind zelf inslapen ook nogal drastisch.
Het is een jong en gezond beestje.
Net zoals ze hierboven zeggen,  zijn er misschien wel oudere mensen die zo'n kat willen opvangen en waar hij nog lang en gelukkig door kan leven.
ipv hem te laten doden.

Ik zou zo snel mogelijk het asiel bellen, daar kan je hem zo brengen.
Zijn ze er niet dan kan je hem meestal in een hokje doen bij het asiel.
Dan heeft  zo'n beestje ook nog een kans en denk ik dat jij ook  een beter gevoel aan over houd dan dat hij gedood wordt.

Heel veel succes

Liefs Ilse

Wat vervelend zeg!!

Maar waarom laten inslapen??
Het beestje is eerder jaloers dan vals, anders had hij het ook voor haar geboorte gedaan bij jou..

Ik zou haar gewoon naar het asiel brengen of via internet een nieuw baasje zoeken.
Maar in laten slapen vind ik wel heel hard,..

Esmé mv Kay

ik snap dat het vervelend is dat je kat zo verranderd is en dat je de kat dan niet in 1 huis wil met je kind snap ik maar al te goed. MAAR...

Je kat in laten slapen omdat ie wat agressiever is of omdat ie niet meer zindelijk is??!?!?! PARDON??
kom op zeg! als je ook maar iets van een hart heb kan je er toch ook voor zorgen dat de kat een nieuw huisje krijgt of breng et dan naar het asiel.

Of zou jij ook graag ingeslapen willen worden als je in een slechte  periode zit en van je af bijt... of eens in je broek plast...

sorry maar ik vind dit heel sneu ....

Raya

Hiya Melanie!

He wat naar voor je! Ik heb na de geboorte van Max ook een van onze katten weg moeten doen. Ze was zo jaloers, ging overal op pissen (Vooral op spulletjes van Max, zijn bedje, kleding, speeltjes etc.) Op een gegeven moment sprong ze bij mij op schoot en piste gewoon zo over me heen. Ik heb nog van alles geprobeerd, speciaal aandacht aan haar besteden, haar betrekken bij de baby(als ik borstvoeding gaf dan mocht ze erbij komen zitten enzo) maar niets hielp. Mevrouw was boos, en was ook vastbesloten dat te blijven. Mijn man heeft haar naar het asiel gebracht. Daar werdt hem overigens wel verteld dat als de poes in het asiel ook niet op de kattenbak ging plassen maar overal, dat ze haar dan niet konden laten adopteren en haar t.z.t. dus in zouden laten slapen als dat het geval was.
Ik weet zeker dat het jalousie was, dus ik denk (hoop) dat het voor haar geen probleem was om daar wel keurig op de bak te gaan. Dus wie weet is er voor jouw poes ook wel een andere oplossing....is er niemand in jouw kennissenkring die een huisdier wil ofzo?
Of bel het asiel misschien eens op om te zien of zij een beter idee hebben.

In elk geval veel succes met je beslissing, dit zijn gewoon nooit leuke dingen.

Ajuus, ilja

Terug
Bovenaan