mogelijk zwanger en contract loopt af, wat nu?!

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb zo'n vermoeden dat ik zwanger ben. Zaterdag gaan we toch maar even een test doen.
Mocht het raak zijn dan zijn we helemaal in de wolken maar ik zit toch nog wel met een ding in mijn hoofd.
Mijn contract op mijn werk loopt namelijk begin oktober af en nou krijg ik waarschijnlijk wel een verlenging maar moet het ik voor die tijd wel vertellen dat ik zwanger ben of niet? Ik ben namelijk bang dat ik dan misschien geen nieuw contract krijgen. Maar als ik het niet voor die tijd zeg en een maand later wel dan hebben zij waarschijnlijk ook zoiets van: had dit een maand geleden gezegd... Ik wil geen problemen maar ik heb echt mijn baan nodig. Hebben jullie tips??!!

je hoeft het officieel niet te vertellen dat je zwanger bent! dat hoeft pas 8weken voor de uitgetelde datum of zo...ik weet niet de preciese tijd die ervoor staat weet alleen wel dat dat pas vlak voor de bevalling is.. je bent dat iig nu niet verplicht.... en als je bang bent dat ze je ontslaan na verlenging., ze mogen je nooit ontslaan ivm zwangerschap! ik zou t voor de zekerheid even navragen bij iemand die er verstand van heeft...

sterkte en spannend!!!!!

kijk maar eerst even of het wel zo is... anders hoef je je sowieso geen zorgen te maken. hoop t voor je, veel succes met testen!

Hoi niet vertellen hoor. Werkgevers kunnen heel lullig doen op het moment dat je zwanger bent.

Succes yvonne

Ik zou het ook niet vertellen en bovendien hoef je het ook niet te vertellen....pas na een hele tijd is het verplicht! Maar maak je nou niet te druk want misschien is er wel niets aan de hand.

Succes! Liefs Lynn

Ik zou het ook niet vertellen. Je mag niet ontslagen worden, omdat je zwanger bent, dus je werkgever heeft geen enkele reden om boos te worden als je pas in november verteld dat je zwanger bent.

Zonder andere reden moet je contract verlangd worden, maar ik weet ook dat werkgevers het dan op iets anders schuiven. Ik zou het nieuws dus ook nog even voor me houden! Bovendien kun je tegen die tijd tochgewoon zeggen dat je het pas na de 20 weken echo naar buiten wilde brengen, omdat dan de meest kritieke periode voorbij is?? Mocht het ter sprake komen...

Je hoeft niets te zeggen en je hoeft je tegen die tijd ook niet te verontschuldigen tegenover je werkgever!

Succes!

Nee, niet vertellen. Ze mogen je niet ontslaan maar toch....
Ik zou eind van deze maand alvast eens polsen hoe het met het contract zit, moet je daarvoor nog een gesprek aangaan of verlengen ze het stilzwijgend? Dan weet je misschien een beetje waar je aan toe bent.
Je bent begin oktober "pas" 8 weken (snel geteld) dus is het echt nog niet nodig om het aan de grote klok te hangen. Je moet het ook zo zien, na je verlenging van je contract werk je nog 7 hele maanden hoor

Succes!.

Ik heb het wel verteld ook al liep mijn contract inderdaad een maand later of zo af. Ik wist gewoon zeker dat ze mijn contract niet niet zouden verlengen hoe dan ook.

Daarbij werk ik erg ver van mijn woonplaats af, waardoor ik zoiets had van, ach als het niet verlengt wordt dan niet. Door mijn hoge reiskosten ga ik er toch niet op achteruit. En we hebben een speciale werkloosheidsverzekering, waardoor ik dus geen zorgen had.

Maar ze mogen je inderdaad niet ontslaan. Als je wel ontslagen wordt en je ontdekt dat er kort daarna een nieuwe is gekomen, kun je een procedure aanspannen want dat is zwangerschapsdiscriminatie.

Terug
Bovenaan