mogelijk zwanger en contract loopt af, wat nu?!

Super bedankt voor jullie reacties...
Ik zat er toch een beetje mee in mijn maag. Ik weet dat het een beetje voorbarig is omdat het nog niet eens zeker is dat ik zwanger ben maar anders gaan we het aankomende maand toch weer proberen en als het dan wel zover is zou ik in hetzelfde pakket zitten.
Ik heb besloten om inderdaad te wachten met vertellen en dan zie ik wel hoe ze reageren tegen de tijd dat ik het vertel :D
Dank jullie wel!

Nooit vertellen voordat je weer getekend hebt. Ze mogen het niet maar doen het uiteraard wel.

Als je nu zwanger blijkt te zijn dan ben je eind september noggeen 3 maand. Waarom zou je het dan voor je contractverlening vertellen? Je mag het toch sowieso de eerste 3 maanden stilhouden en zeker tegen je baad......

Lastig. Ik zou het denk ik toch wel vertellen. Gewoon om eerlijk te zijn (als het daadwerkelijk zo mag zijn). Als je het later vertelt dan vind ik het persoonlijk niet zo goede indruk geven. Maar dat is mischien alleen zo als je daar voor langere tijd wilt blijven.
Als ik voorgaande reacties lees, dan lijkt me duidelijk dat bijna niemand het eerder zou vertellen.

Succes ermee en ik hoop voor je dat het goed gaat!

Groetjes,
Anita

Ik heb het verteld op mijn werk. Het was toen eerst geen probleem, maar toen ik 3 weken later in het zkh belande door spugen werd ik alsnog ontslagen. Ik werkte toen nog via het uitzendbureau en dus kon ik er niks tegen doen.

Mijn advies is dus niet vertellen!!! Je bent dan nog zo kort zwanger dat ik het echt niet zou doen!!

Succes meid en hopelijk test je zaterdag positief!!
Liefs ciomama

Het is denk een beetje afhankelijk van je plannen bij je werkgever en de band die je hebt met je collega's en leidinggevende. Je bent pas heel laat in de zwangerschap verplicht om je baas op de hoogte te brengen. Daarnaast ben je, als je zwanger bent, in oktober de kritieke periode nog niet voorbij. Genoeg redenen om het nog even voor je te houden.... Echter, het kan tot een breuk in het vertrouwen leiden op het moment dat je het voor je houdt. En het zou kunnen dat je je zelf ook niet helemaal lekker voelt bij het verzwijgen van de zwangerschap. De overheid betaalt jouw verlof. Het enige waar jouw werkgever voor moet zorgen is vervanging voor de periode van 16 weken. Willen ze voor die kleine moeite een ervaren kracht laten gaan?

Ik weet dat ik het zou vertellen, met kans dat de organisatie dit aangrijpt om het contract niet te verlengen. In dat geval 'so be it'. Dan druist de policy van de organisatie toch al in tegen mijn waarden (I know, makkelijk gezegd).

Ik geloof dat ik het ook zou vertellen... Om meerdere redenen maar bovenal idd het vertrouwensaspect..
Maar ook, stel dat je heel ziek ervan wordt en niemand weet het, of heel moe..dat is best moeilijk dan. Ik heb het op mijn werk direct verteld zodat ik wat uit de wind gehouden kon worden op bepaalde momenten.

Ik snap het dilemma van het contract. Ik weet niet of het verlenging is of omzetting naar vast contract. In het laatste geval zou ik er misschien nog wel over na denken om het stil te houden.. In het eerste geval? Als ze je om die reden eruit willen gooien, doen ze het eventueel bij de volgende gelegenheid wel. Al heb ik met een vast contract natuurlijk makkelijk praten.

Terug
Bovenaan