Mogelijke constatering ADHD zoon 5 jaar

hoi vera.Het enigste dat ik je kan zeggen ga je gevoel achterna. Als je zelf het gevoel heb dat er niets aan de hand is moet je je vooral niet drukm aken over wat anderen van je zoon zeggen .Je kent hem zelf het beste.
Ik heb zelf een zooontje,waarbij ook op de peuterschool werd gezegt dat hij misschien wel adhd zou hebben.Ik vond het toen onzin en nam het de juf erg kwalijk dat ze dat had gezegt.Echter een paar jaar later blijkt hij dan toch wel een lichte vorm te hebben en is hij iets autistisch. Ik heb er op me strepen gestaan wat betreft de hulp die mijn zoon en wij als ouders konden krijgen.Inmiddels zijn we 4 jaar verder en het gaat prima.Hij zit op speciaal onderwijs en gebruikt alleen opschool een kleine dosis ritalin voor een goede concentratie. Het een heeerlijk ventje met humor en af en toe een boze bui,maar verder is het genieten van hem.
Ik kan dus alleen maar zeggen ga je gevoel achterna, dat zegt meestal wel genoeg enlaat je zeker niet gek maken door mensen die het beter denken te weten.
succes
gr astrid
 
Hoi Astrid,

Ik laat me niet gek maken, hoor. Alleen het is wel zo dat nu na al dat gezeur over mijn zoon je zelf toch ook wel wat gehersenspoeld wordt. Ik betrap mezelf erop, dat ik mijn zoontje juist anders benader, door alles wat er omheen gezegd en geroepen wordt, het waarschijnlijk niet zou doen als ik van niets geweten had. Als hij maar even beweegt of voor zijn beurt praat, schiet de term  "ADHD'  een aantal keren door mijn hoofd. Maar goed, ik laat het nu vooral links liggen, want ik geniet van mijn zoontje zoals hij is en ik kijk niet naar wat de maatschappij wil. Hij gaat nu naar een gewone Openbare basisschool, waar ze hem zondermeer accepteren. En dat hoort ook zo.

Gelukkig dat het met je zoontje goed gaat, joh!

Gr. Vera
 
Terug
Bovenaan