Mogelijke schimmelinfectie

<p>Hi dames,</p><p>Iets minder fris berichtje, maar ik denk dat ik last heb van een schimmelinfectie :(. Enorme jeuk en wat branderig gevoel als ik ga plassen. Huisarts zei eerst 9 v/d 10 keer lost dit zichzelf op met goede hygiëne en geen inlegkruisjes gebruiken etc. Maar ik ben vannacht gewoon wakker geworden van de jeuk.. </p><p>Mag je als je 13 weken zwanger bent die eenmalige tabletten van Canesten Gyno? Na 4 keer bellen is mijn huisarts nu niet meer bereikbaar.. </p>

Raar dat je huisarts dat zegt..Ik krijg er altijd wat voor   vooral als je zwanger bent  moet je er niet te lang mee blijven lopen .
Canesten  zei mijn dokter dat dateigenlijk  niet helpt.
Ik krijg altijd van die daktarin  tabletten dat zijn 3 vaginale tabletten en daar gaat het eigenlijk altijd wel weermeeover. 
Ik zou bellen en gewoon die tabletten eisen.
Het is meer als jij tijdens je bevalling nog schimmel hebt kan je kindje dit ook krijgen in het gezichtje en mondje enz

Je mag wel de 3 of 5 daagse crème. Had ik in een boekje staan wat ik van de verloskundige had gekregen over medicijnen tijdens de zwangerschap. Ik ben er erg gevoelig voor zelfs buiten de zwangerschap dus had me gelijk hierover ingelezen. 
5 daagse creme is ook via drogist te krijgen. 
Sterkte en verder alleen wassen met water met een washandje waar nog geen zeep of andere onderdelen mee zijn gewassen. Geen intiemproducten gebruiken. 

@Nicolle: vreemd dat je dokter dat zegt, want de werkzame stof van canesten kun je op farmaceutisch kompas opzoeken en is echt wel werkzaam tegen schimmel. 
Ik heb hier al vaker een schimmeltje mee behandeld. 

Mijn verloskundige zei dat je gewoon alles mag gebruiken wat bij de drogist te verkrijgen is wat je ook gebruikt als je niet zwanger bent. 

Raar dat de dokter zegt dat het vaak vanzelf over gaat want zo ervaar ik dat helemaal niet. Ik heb het in totaal al zo'n 10x gehad en het gaat bij mij écht niet vanzelf over. 
Je mag die tabletten gewoon gebruiken hoor als je zwanger bent. Maar verwacht er njet teveel van. Ik gebruik ze ook altijd, maar alsnog blijft het dagenlang jeuken en en door die tabletten heb je dagenlang enorm veel witte, brokkelige afscheiding. Ik voel me er altijd heel vies door. Maar het helpt wel iets, de jeuk wordt echt een stuk minder.
Succes, t is echt geen pretje he! :(

@mama mia . Dat is niet vreemd want die stoffen zijn maar minimaal. dus met een schimmel infectie wat hier beschreven word best heftig als het zo erg brand en jeukt  gaat een canesten  waarschijnlijk niet helpen.
Een dokter zegt dat natuurlijk  niet voor niks tegen mij 

Hopelijk heb je al wat van je dokter voor geschreven gekregen 

Ik heb veel ervaringen met huisartsen zowel persoonlijk maar zeker als verpleegkundige, dus ik weet uit ervaring dat ook veel huisartsen ook zo hun gebreken hebben qua kennis. 
Het is een andere stof miconazol/clotrimazol, maar wil niet zeggen minder werkzaam. Geuitte klachten kunnen persoonsafhankelijk zonder dat je zo kunt zeggen of de infectie dus erger is dan bij een ander. 
Maar neem het vooral niet van mij aan :) .

Terug
Bovenaan