Mogelijks ongewenst zwanger

Tsja. Coca Cola en Pepsi is beide cola. Maar de ene smaakt toch anders dan de ander. Dat ze dezelfde werkzame bestanddelen hebben wil niet zeggen dat ze exact hetzelfde zijn

Beste G,
Ik kan begrijpen dat als je zwangerschapssymptomen ervaart maar toch een negatieve test hebt, dit verwarrend en stressvol kan zijn. Het is mogelijk dat je stress hebt omdat je denkt dat je mogelijk zwanger bent, dat je daardoor bepaalde klachten ervaart waarvan je denkt dat het zwangerschapssymptomen zijn. Het lijkt dan een beetje op een schijnzwangerschap; waarin je lichaam reageert alsof je zwanger bent ondanks dat er geen daadwerkelijke zwangerschap is. Symptomen zoals misselijkheid, vermoeidheid, en zelfs gewichtstoename kunnen optreden.

Schijnzwangerschap kan worden beïnvloed door emotionele factoren zoals stress, of een sterke wens om zwanger te raken.
Het is heel goed dat je nu hier je zorgen bespreekbaar maakt. Ik zou je willen meegeven dat als je test negatief is, de kans écht heel klein is dat je zwanger bent, mits je op het juiste moment getest hebt. Je geeft aan dat je nog ongesteld moet worden, dat zou het moment moeten zijn dat je een test doet. Ik heb hier een artikel dat je kan helpen om op het juiste moment te gaan testen:

Ik adviseer je om te bellen met de assistent van de huisarts. Zij of hij kan je mogelijk al adviseren en inschatten of je nog op gesprek moet komen bij de huisarts zodat zij of hij je verder kan helpen of niet.

Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt.
Groet, Jetske

Terug
Bovenaan