mogen baby`s ook op de rug slapen heeellllp

als je kindje veel spuugt wil het ook wel eens helpen om een dun kussen onder het matrasje te leggen, aan het hoofdeind dan.
Dan kan de voeding minder makkelijk terug komen. Dit omdat bij jonge kinderen het maagklepje nog niet goed werkt.
Mijn zoon ligt zowel in de kinderwagen als in bed iets schuin en dat werkt perfect, misschien heb je er iets aan.

En onze zoon lag ook vanaf 2 weken op zijn rug.

Groetjes van Anita en Jayden.
 

  heb sinds net difrax fles omdat die van advent allemaal luchtbelletjes inzitten     hij hapt nu niet naar lukt bij die van advent juist weer wel




hoi desiree,
ik las dat zinnetje hierboven en dacht "er klopt hier iets niet.."

ik gebruik al drie jaar avent flessen   en het is juist bewezen dat het tegen darmkrampjes is,
en geen van myn zoontjes hebben dat echt gehad!
maar die belletjes,dat is normaal hoor!die lucht blyft dus in belletjes in de fles en niet
in de maag van de baby,daarom hebben ze dan ook geen krampjes,..
maar  de vorm van de speen lykt ook meer op een tepel daarom voelt hy het verschil met die
difax speen..
je zoontje is nog zo jong,hy moet leren wennen aan alles,hy mist jouw geluidjes
die hy hoorde toen hy nog in je zat,nu is het stil,kouder en eenzamer,
het betert snel,maar veel succes en blyf vooral genieten,ze zyn zo snel groot!
groetjes,anne




 
Hoi,

Baby's moeten op zijn rug slapen want als je ze op de zij legt kunnen ze omrollen en dan op zijn buik terecht komen en dan kunnen ze niet terug en kunnen ze stikken.
Dit staat ook in de folder veilig slapen die ik heb gekregen van de wijkverpleegkundige.


Groetjes Bertie
 
Hoi,

Toevallig heb ik het er gisteren met onze kraamhulp hier net over gehad. Zij moet doen wat de verloskundige die jouw begeleid zegt. Dat is dus per verloskundige anders. Zij moet dus heel goed nadenken wie de kraamvrouw begeleid zodat ze het "juiste" advies geeft. In de ene regio moet ze de ouders dus vertellen dat het kindje op zijn rug moet slapen en in de andere regio op zijn zij. Ze vertelde dat de rede voor het op de zij slapen is dat ze dan makkelijker kunnen spugen.
Naar hun buik draaien kunnen ze volgens haar nog niet. Op de rug of op de zij is volgens onze kraamhulp beide goed, maar zij adviseerd wat jouw verloskundige, die verantwoordelijk is, wil.

Groetjes.
 
Hallo,
Mijn zoon lag tijdens de tijd dat de kraamzorg er was op z,n zij, de laatste 2 dagen daarvan mocht hij op z,n rug slapen.
Helaas vondt mijn zoon dat beide niks en was het een drama om hem in slaap te krijgen.
Vanaf 4 weken oud slaapt hij dus op z,n buik.
Dat is prima gegaan en van m,n moeder hoorde ik dat wij allen ( 4 zussen) al een tik hadden en aleen op de buik wilde slapen.
Ik zou er aleen voor zorgen dat hij goed boert voor het slapen gaan.
vr gr
Virginia, mama van Koray
 
Hoi

Lieke slaapt op haar rug. Met het hoofdje naar de zijkant. We wisselen de kant ivm het mooi rond krijgen van het hoofdje. Als ze dan moet spugen loopt de spuug er ook zo uit. Kan helemaal geen kwaad. Lieke spuugt vaak pas later, dus dat gebeurt vaak in het bedje. Heb het ook een keer gezien, toen lag ze nog met haar hoofdje omhoog en moest ze spugen. Het komt er dan uit, ze moest toen even hoesten en proesten en was het goed. Ik merk nu dat het vanzelf oplost.
Misschien stelt het je gerust.

Groetjes Jannie en Lieke
 
Terug
Bovenaan