molennaar kindermeel

Hoi,Mijn dochtertje is 6 weken en
mij is geadviseerd door kennissen om molenaar kindermeel door de laatste fles te doen...nu staat er op het pak dat het vanaf 7 maanden pas te gebruiken is maar om me heen zegt men weer dat een paar theelepeltjes geen kwaad kan..
wie heeft er ervaring mee en hoeveel theelepeltjes gaat er dan bij 120cc
Alvast bedankt
Groetjes Debby
 
Mij is hetzelfde ook al een paar keer verteld,maar ik durf het zelf eigenlijk niet zo goed aan.
Pas als iemand mij met zekerheid kan zeggen dat het echt geen kwaad kan,dan héél misschien.
Ik ben bang dat maag en darmpjes dit nog niet aankunnen en daardoor vreselijk van streek raken.

Ik ben benieuwd naar de reacties van eventueel andere mama's.

Liefs Sue XXX
 
Hoi Debby,
Waarom zou je dit doen? Zolang je kindje genoeg heeft aan melk is dit toch prima. Ze worden al zo snel groot. Ik zou lekker de fles aanhouden, en als ze dan een maand of 3 1/2 is dan tussendoor probeer dan een paar theelepels fruit(zeer fijn gepureerd) Ons zoontje is nu 4 maanden en krijgt 5 flessen van 180 cc en tussendoor een aantal theelepels fruit.Als je gevoel zegt niet doen of bij twijfel gewoon wachten. Dit is Gijs zijn schema. 8.00fles/10.00 fruit/11.00fles/14.00 fles/17.00fles/22.00fles. Hopelijk kun je hier wat mee. Succes Brenda
 
ik vraag me ook af waarom je dat zou doen? heeft het misschien iets te maken met doorslapen?
doorslapen doen ze nl pas als ze er aan toe zijn, hoeveel je ook in zijn fles doet of hoe moe je ook bent, als ze er niet aan toe zijn zullen ze het echt niet doen....
Verder be ik het helemaal mer brenda eens, als het niet nodig is, zeker niet doen!
groetjes brenda
 
Hoi Debby,

Pap vanaf 7 maanden is pap met gluten erin. Om later glutenallergie te voorkomen (is echt heel naar) geef je dat pas vanaf 7 maanden en niet eerder. Mocht je iets in de laatste fles willen doen, opdat je kindje doorslaapt, doe dan rijstebloem (is ook pas vaf 4 maanden hoor).
Mijn advies is om het niet te doen, als je kindje nog last heeft van kramp. Verder weet ik niet of het werkt, want die van mij kregen bv, maar ik heb er goede verhalen over gehoord.

groetjes,
michelle.
 
ik heb mijn dochter toen ze 6 weken oud was ook pap gegeven door de fles
( rijstebloem) ik wou dat ze wat langer sliep maar wat brenda ook zeg het heeft geen nut ze sliep niet door hiervan want ze was er niet aan toe nog steeds niet trouwens ze is al 7,5 maand. maaarrrre ze heeft hier geen last van gehad ofzo is heel licht verteerbaar dus ik zou het een tweede keer niet meer doen anders is ze de pap zat voordat ze het wel echt mag!!!!
 
Hoi,
Bedankt voor jullie reactie..de reden waarom ik de pap erdoor wil doen is dat ze 120cc drinkt en eigenlijk 150cc zou willen drinken ..ze heeft gewoon continu honger dus tis niet echt voor het doorslapen maar een uurtje langer slapen want nu komt ze om de 2 a 2 ½ uur voor weer een flesje..Ze heeft al voeding (op advies van het cb) voor hongerige babies..friso extra en johannespitmeel voor de ontlasting..van die johannespitmeel wordt de voeding ook iets dikker maar ik mag maar zo weinig daarvan gebruiken (nog geen half schepje!!) want dit werkt nogal laxerend bij haar maargoed gebruik ik het niet dan kan ze niet poeppen..
Als ik haar 150cc friso geef krijg ik het er wel in maar dan spuugt ze de halve fles er weer uit na 5 minuten en kunnen we weer opnieuw beginnen..
Dat ik overdag wat meer of langer de fles geeft dat maakt me niet uit maar nu na 6 weken tobben in de nacht kan ik gewoon mijn ogen niet meer openhouden van de slaap als ik de nachtvoeding moet geven en wie weet als ik is zo'n 3 a 4 uur achterelkaar zou kunnen slapen dat het met mezelf wat beter zou gaan want tukkies overdag helpen gewoon niet tegen mijn moeheid..
Ik heb het trouwens geprobeert hoor 1 theelepeltje pap en ze heeft er tot bijna 4 uurtjes op geslapen!!..Vond het wel eng hoor om te doen maar ze heeft er geen last van gehad naar mijn mening..
Bij mijn andere dochter ging het vanaf de 1ste voeding al goed met friso comfort en dit is gewoon een totaal ander kindje ...ze is wel heeeeel lief hoor hihi..
Dus ik doe 1 theelepeltje pap door de laatste fles want dat blijkt toch te werken..Zal wel vandaag die andere eventjes gaan halen voor kindjes vanaf 4 maanden is misschien toch wel beter
Dames heel erg bedankt voor jullie reactie
Liefs Debby
 
hallo debby ik heb een beetje het zelfde probleem mijn dochtertje is 7 weken en heeft idd ook veel honger de ene keer komt ze na 4 uur en de andere keer na 2,5 uur erg vervelend.zij heeft sinds 3 weken comfort 1 en kreeg eerst behoorlijk diarree toen gemengd met friso1 ging het iets beter maar daarna kreeg ze verstopping de tip die ik kreeg tegen de verstopping was om er 10ml water bij tedoen (water vult ook) en is goed voor de verstopping

dat helpt super ze poept wel veel maar het is geen diarree en ook geen verstopping meer.ook merk ik dat ze met 120ml voeding er daar dan 20 ml water bij veel langer te vreden is ik heb ook geprobeert om 140ml voeding tegeven maar dat werkt bij haar niet met dat water is ze veel tevredener.niet altijd hoor soms komt ze toch na 3 uur en dan geef ik haar ook gewoon dat trekt zich weer echt op de rest van de dag.

hoeveel voedingen krijgt ze per dag mijn dochtertje 6 of 7 keer 120 met 20ml water

groetjes en veel succes laat je effe weten of het werkt????
 
Terug
Bovenaan