molennaar kindermeel

hoi debby,
Mijn dochtertje van 9 weken is ook erg hongerig,ik geef haar friso-comfort (tegen het spugen,hiet zit johannes.... is) en op advies van het cb doe ik er nu Fantomalt doorheen (=van nutricia,bij de apotheek),dit is een soort glucose ofzo,voor babies met groeiachterstand,ze heeft vannacht wel doorgeslapen,maar ze was ook erg moe van het eerste prikje,dus het effect weet ik nog niet,je kan het altijd proberen,succes
 
Hoi Anoniem (stond geen naam bij) en Anja..

Hailey had een groeiachterstand toen ze nog binnen zat daardoor is ze met 38.2 weken ingeleid en nu zie ik haar echt per dag groeien..ze woog bij haar geboorte 2440 gram en 45 cm lang..klein maar fijn dus hihi..Ze was wel lekker compact en al na 1 nachtje ziekenhuis mocht ze mee naar huis...Afgelopen maandag zat ze al ruim aan de 6 pond, haar lengte was 53 ½ en ze heeft nu van die heerlijke bolle wangetjes gekregen dus hij gaat lekker dus die groeiachterstand heeft ze volgens mij niet meer, ze hebben mij er in ieder geval nix over verteld en zeggen alleen dat ze meer mag drinken als die 120cc...Ze heeft trouwens 7 voedingen

De frico comfort heb ik geprobeert..ik heb trouwens op aanraden van het cb wel 4 soorten voeding getest..We waren begonnen met de friso comfort omdat mijn andere dochter het er heel goed op deed en ik wist gewoon niet welke van de tig voedingsoorten ik moest gaan gebruiken dus deze lag voor de hand...van de friso comfort had ze zo'n 4 spuitluiers per fles..Toen gingen we mixen met de gewone frisolac wat ook niet werkte...Toen zijn we gaan mixen met Friso forte (kind werd er echt helemaal onrustig van)..Toen was het beter om over te stappen op nutricia (jaja kost toch allemaal nix he haha)...en het einde van het liedje is dat het ook niet werkte en ik in woede alle aangebroken pakken voeding eruit gesmeten heb..
Ben dus al een tijdje aan het tobben..
Hailey is een vrij rustig kindje wat je alleen hoort als er wat is...Ze werd van al dat gemix heel onrustig en toen ben ik helemaal overgestapt op de friso extra wat weer als probleem geeft dat ze met alleen de friso extra heel moeilijk kan poeppen...Verders is ze gewoon heel gevoelig wat de voeding betreft en met een heel klein beetje pitmeel ging ie goed qua luiers dan..!!
Overstappen op weer een andere voeding dat doe ik dus niet meer..heb er 4 geprobeert en vind het wel welletjes en ze is hier rustig op buiten de honger dan ...laten sabbelen op een speentje dat werkt niet want ik zie gewoon aan haar houding dat ze honger heeft..
Ik heb nu de rijstepap van nutricia gisterenavond door de voeding gedaan... haar laatste flesje kwam uit om 22.00 (beetje te vroeg maarja ik kan geen tussendoorflesjes blijven geven anders gaat ze daar weer aan wennen)...
Ik heb er 2 theelepeltjes ingedaan en ze zat "vol" bij 110cc..Ze heeft geslapen van ongeveer half 11 tot half 4!!Er staat op het pak dat het glutenvrij is dus volgens mij is het geen probleem dat ik het door het flesje doet...

Nu hailey zo lekker heeft geslapen (en ze hoeft echt de nacht nog niet door van mij hoor!!)Voel ik me ook weer een stuk fitter...2 ½ uur slaap of 5!! Het voelt alsof ik flink heb uitgeslapen haha..'

Voor degene die het geen goed plan vonden denk ik er toch anders over want volgens mij is het net zo belangrijk dat moeders slaapt als het kind zelf toch?

Ikzelf kon als baby geen voeding verdragen en ben "groot" gebracht met molenaar kindermeel dus helemaal geen speciale babyvoeding alleen maakte ze het toen van alleen rijstemeel en geen volkoren zoals nu op het pak staat...vandaar dat ik toch maar overgestapt ben op de rijstepap van Nutricia...

Liefs Debby
 
heerlijk dat je eindelijk goed geslapen hebt! idd is rijstebloem wel beter en ik merkte ook aan tom dat hij hierdoor minder at. Ik hoop voor je dat het zo blijft en voor je het weet slaapt ze helemaal door (joepie)
groetjes brenda
 
Terug
Bovenaan