@ Monica en andere taartenbaksters

Jaja ook ik ga eraan geloven. En heb zoveel ideeën en rondgekeken, ik heb er zin in! Moet alleen nog bijna 3 weken wachten.
Nu zag ik dat je marsepein heb en fondant. Dat laatste ook in rol fondant zodat je het ook als "laag" kan gebruiken. Nu zijn we niet zo van de marsepein hier, dus wilde dat proberen.
Iemand al ervaring mee?
En wat gebruikten jullie als vulling tussen de lagen?
Wij zitten aan citroenbavarois te denken en citroenkwark. Lekker fris, maar dan ga ik het wel kant en klaar kopen, kan toch wel?
En wat voor recept voor taart? Gewoon cake?

Liefs Irene, die er erg veel zin in heeft!!!!!

hoihoi

mijn ervaring van gister is dat je met rolfondant heel moeilijk poppetjes oid kan maken omdat t niet goed plakt en snel droogd en daardoor afbrokkeld of verkruimeld
de marsepein plakte goed en dat ging erg goed

ik maak voor de taart een grote ronde cake
de vulling weet ik nog niet
je moet wel de cake afstrijken met botercreme oid zodat je fondant mooi erop krijgt en dan blijft ie ook plakken zeg maar

tis erg leuk om te doen

veel succes/plezier

liefs maurilla

wij hebben het hier juist meer op marsepein dan op fondant. heb er dus ook nog niet mee gewerkt.

maar wat ik zou zeggen is:
ga naar planet cake :p
leef je uit daar hahahaha.
er is daar een ontzettend lieve meneer, die je alles kan vertellen. wat je nodig hebt enz.
hij is ook heel eerlijk, dus niet alleen maar aan het verkopen. zo vroeg ik of ik een smooter nodig zou hebben, zei hij heel eerlijk nee tegen. hij had het me zo kunnen verkopen, maar vond hij onzin.
heb je pas nodig als je veel verder gaat, dan het begin :)

geen cake, maar biscuitmix, ook te koop bij planet cake.
vulling: heel veel verschillende smaken, ook bij planet cake.
ik had als vulling aardbeien jam en banketbakkersroom. was heerlijk, al zeg ik het zelf hahaha.

dus hup, naar de planet cake :p
en als je dan toch daar bent... k woon er 5 minuten vandaan hahahahahaha.

liefs, do

Hahahaha nou Do ik ga naar die winkel hier in Spijk, is mij toch ietsje dichterbij. Mocht zij nou niks hebben, dan kom ik alsnog jouw kant op hihi,

Ik wilde ook geen 3d poppetjes maken, ben niet zo goed in klei, dus hierin ook niet denk ik.
Ik wil van woezel en pip een kleurplaat namaken op de taart.
Ik laat zeker een foto zien als ik hem gemaakt hebt.
Ben toch wel voor dat fondant denk ik.

Liefs Irene

Marsepein kent iedereen wel, is gemaakt van suiker en amandelen. Rolfandant heet zo omdat je het dan uit kunt rollen, is een suikerpasta, ( Normaal vind je fondant bv in vloeibare variant op je roze koek...) Fondant is een hele andere zoete smaak, Marsepein is wel iets machtiger van smaak. Je kunt je taart met allebei bekleden, alleen verschillen de meningen in wat iedereen makkelijker vind. (Persoonlijk heb ik een kleine voorkeur voor fondant om mee te werken) Boetseren kun je beter met marsepein doen, of als je fondant gebruikt alles goed afgedekt bewaren, droogt het minder snel uit.
je vulling klinkt lekker, koop ik vaak ook kant en klaar hoor. Er zijn wel recepten om zelf je biscuit te maken maar ik gebruik zelf alleen maar kant en klare mix, veel sneller en kan niet mislukken, hihihi. Maar ik heb me laten vertellen dat je ook kant en klare biscuits kunt kopen bij de appie... Botercreme is inderdaad wel handig om je taart mee af te smeren, anders blijft je bekleding niet plakken. Anders even rondneuzen op www.deleukstetaarten.nl Bij de FAQ aan de linkerkant staat heel veel info!
Ben benieuwd hoe íe word straks!

Liefs, marieke

Ja idd, neus eens rond bij de leukstetaarten.nl. Ik gebruik zelf fondant, vind dit heel fijn werken. Maar hierover zijn idd de meningen verdeeld.
Ik zou geen cake kiezen, maar biscuit. Dit is veel luchtiger! Ik heb dit zelf wel eens gemaakt, maar met een mix, is dit veel lekkerder en kan het eigenlijk nooit mislukken.
Je kunt bijv. ook de citroenmousse van mona in je taart gebruiken als vulling, erg lekker! Je kunt ook lemond curd kopen, is lekker met deze combinatie!
Wat ga je voor iets maken?? Welke kleur, wat wil je erop maken??
In ieder geval alvast veel plezier met het maken, is erg leuk! Ik was meteen verslaafd ;)

Terug
Bovenaan