Monique2, Nienepien en alle andere meiden

Hoi meiden,

Terwijl ik dit typ, voel ik me echt ongelooflijk kut (sorry dat ik het zo uitdruk). Het is morgen 7 weken na mijn miskraam en ik ben nog steeds niet ongesteld geworden. Vanmorgen heb ik daarom maar een testje gedaan en je raadt het al... negatief. Zelfs geen vaag streepje te zien. Deze hele week heb ik de ovulatietest gebruikt (Clear Blue en de maybe baby) en heb deze week geen eisprong gehad. Dat houdt dus in dat als ik volgende week niet ongesteld word dat het bij mij zeker tot 10 weken duurt na de miskraam voordat ik ongesteld word!! Als ik volgende week nog steeds niet ongesteld ben dan ga ik zeker de dokter bellen want ik maak me echt heel erg zorgen op dit moment. Iedereen hier krijgt toch wel na max. 6 weken haar ongi lijkt het. Zijn er nog meer vrouwen die net als ik langer (hebben) moeten wachten?
De laatste dagen heb ik steeds een raar gevoel in mijn onderbuik, een beetje steken etc. Ik hoopte daarom zwanger te zijn (ik hoop nu nog steeds dat ik te vroeg heb getest).
Hiervoor had ik altijd een perfecte cyclus (26 dagen, je kon er de klok op gelijk zetten). Ik ben zo bang dat mijn cyclus nooit meer zo regelmatig word. Daarbij zat mijn moeder (en mijn zus ook) al vroeg in de overgang dus ik ben zo bang dat ik nu ookal minder ongesteld ga worden.

Ik weet niet wat het is maar ik zit echt even flink in de put.

Nienepien, ik hoop zo voor jou dat het meteen raak is deze maand!! Houd je me op de hoogte van alle kwaaltjes? Ik hoop dat je "luchtbelletjes" een heel goed teken zijn!! Ga je dit weekend nog wat leuks doen?

Monique,
Bedankt voor je uitleg van de maybe baby. Ik moet er nog een beetje aan wennen. Ik heb het vanmorgen gebruikt en geen varens te zien. Ik ga het nu ook maar elke morgen gebruiken.
Ben je nog druk aan het klussen?

Roos, heb een berichtje onder jouw berichtje gezet.

Dag meiden, Groetjes Frederique

Hoi meiden,

Heb toch even de dokter gebeld. Hij zei dat er nu niets is wat hij kan doen. Hij vertelde dat hij wel eens vrouwen in de praktijk kreeg die pas na 3 maanden weer ongesteld werden en het feit dat ik nu al een tijdje mijn buik voel rommelen dat dat volgens hem betekent dat het volgens hem waarschijnlijk niet meer zo lang op zich laat wachten. Ik hoop het maar. Ik voel me nu wel iets beter dan vanmorgen. Ik was echt heel erg verdrietig vanmorgen en heb echt zitten huilen (waarschijnlijk de teleurstelling na de zoveelste negatieve test). Ik kan dus maar 1 ding doen... wachten. Als ik volgende week nog niet ongi ben dan doe ik maar weer een test. Niet eerder want ik ben die teleurstellingen goed zat!!

Vanavond ga ik met mijn beste vriendin uit eten en naar de film dus dat is wel een leuke afleiding. Met haar praat ik er ook wel over maar het is toch anders dan hoe wij hier ons hart bij elkaar kunnen luchten!

Nou meiden, geniet van jullie weekend (nog leuke plannen??) en tot gauw.

X F.

He meissie,

Wat onzeker allemaal.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je je dan klote voelt.
Als je dan ook nog negatief test dan loopt de emmer helemaal over en word het op dat moment teveel.
Je bent dan teleurgesteld.
Wel goed dat je de HA even gebeld hebt.
Soms kan zo iemand net even een stukje onzekerheid weghalen.
Het klopt inderddad dat je ongi de eerste keer wel langer dan 6 weken weg kan blijven.
Een positief berichtje, ik had n.l op het zwanger zijn forum een vraag geplaatst.
Ik vroeg iets over de eisprong en hoe snel de meiden na een miskraam wer zwanger waren.
Er waren erbij die direkt of na de eerste keer al zwanger waren!
Ik hoop dat jullie dit net zoveel moed geeft als mij.

Ik denk dat ik mijn ei toch niet heb gehad.
Temp. was vanmorgen weer wat lager.
Waarschijnlijk heb ik gisteren wat te laat getest.
Eigenlijk moet het een beetje op de zelfde tijd maar ik heb deze week vroege en late diensten.
En om nou de wekker na een late dienst op 6 uur te zetten gaat mij wat te ver.
Daarbij geeft de maybe nog geen varen aan en de vorige keer wel.
Dus, ik moet nog even geduld hebben.
Misschien v.w want dan is het 4 weken geleden.
Het borrelt maar aardig bij jouw Nien.
Ik hoop dat het een goed teken is.
Je herkent het van de vorige keer dus dat is positief.
Spannend!!!!!!

Fred, een hele fijne avond, is wel goed even wat anders aan het hoofd.
Nien, uit welke provincie kom jij trouwens?

Tot morgen!

Veel liefs, Monique2

Hoi Monique,

Het is inderdaad fijn te horen dat veel vrouwen na een miskraam weer snel zwanger worden. Ik word de laatste tijd wat heen en weer geslingerd tussen positieve en negatieve buien. Dan geloof ik er weer helemaal in en ben ik heel rustig (dan kan ik echt denken, als ik deze keer niet meteen zwanger ben dan komt het binnenkort vast wel) en de andere keer overheerst vooral de angst dat het misschien niet meer gaat lukken of dat ik vast weer een miskraam krijg. Eigenlijk ben ik nooit zo pessimistisch geweest. Het zal wel komen omdat mijn hormonen nog wat van slag zijn (dat ik extra emotioneel ben).
Wel goed, dat je je eisprong zo goed in de gaten houdt. Dat heb ik niet gedaan (kon niet met de testen van Clear Blue, moest het HcG helemaal uit je lijf zijn). Nu loop je zeker je eisprong niet mis (helemaal nu je om de dag sex hebt). Dat lijkt me trouwens best lastig als je zulke onregelmatige diensten hebt. Heb jij dat ook Nienepien? Hoe doen jullie dat? Werken jullie mannen ook onregelmatige diensten?
Ik heb vanmorgen dus weer de maybe baby gebruikt. Ik doe het ook maar 's morgens omdat ik overdag veel drink en ruim 2 uur niets eten of drinken vind ik wel erg veel. Ik heb maar een beetje speeksel gebruikt en nu ging het iets beter. Ik denk dat ik de vorige keer net iets teveel had gebruikt. Gebruik jij de maybe baby nu ook Nienepien? Wel een grappig apparaatje!!

Zometeen ga ik naar Amsterdam (daar heb ik met mijn vriendin afgesproken). Even lekker er tussen uit. Zondag gaan we trouwens even bij de fotograaf van de bruiloft op bezoek om de foto's op de computer te bekijken. Hij heeft er ruim 400 gemaakt dus we gaan even kijken of er minder mooie foto's tussen zitten, dan halen we die er tussen uit.

Monique, heeeeel veel succes met klussen. Ik duim voor je hoor!!
Nienepien, voor jou zullen de komende 2 weken ook super spannend worden!!! Heb je nog last van je buik???

Kus F.

Hoi meiden,

Vervelend allemaal he, als je niet op je lichaam kan vertrouwen!
Ga nu maar hopen dat je heel snel ongi word, Frederique, want deze onzekerheid is ook niks.

Monique, ik kom uit de provincie zuid Holland, woon in de rand stad, bij zee. Hahahaha, valt nu niet veel meer te verklappen.

Fred vind het wel hel goed dat je de dokter hebt gebeld! Gewoon elke keer bellen tot hij er gek van word, je weet maar nooit wat hij dan voor je kan doen.
Hoe oud waren je moeder en zus dan toen ze in de overgang kwamen?
26 is wel erg jong.

Ben nog niet de maybe aan het gebruiken, moet eerlijk zeggen dat ik zulke dingen snel vergeet, ben al blij dat ik mijn folium zuur bijna iedere dag in neem.

Ben nu weer helemaal uit geput van een dagje werken (is een goed teken toch?)en ga heerlijk van mijn vrije weekend genieten. Vanavond komt er een vriendin, gaan we samen ff leuten. En morgen voetbal kijken met een stel vrienden, dus mijn weekend gaat wel lukken!

Groetjes Nienepien

Hallo Frederique<

Vervelend voor je dat je zo in de onzekerheid blijft.
Ik ben 10 mei gecureteerd en ben gisteren eindelijk ongi. geworden ik werd ook gek van de onzekerheid ik had n.l al 2 weken last van buik krampen.
Ja en vanaf nu kunnen we er weer tegen aan ik hoop dat het niet al te lang duurt de vorige keer heeft het 4 jaar geduurt dit was mijn 2 de miskraam.
We hebben al een dochter van 7 en ik blijf de wens houden om toch nog zwanger te worden van de tweede maar mijn leeftijd blijft ook mee spelen ben n.l pas 34 geworden.

Nou meid ik wens je heel veel sterkte .

veel liefs Carolien

Hoi Carolien,

Bedankt voor je reactie. Wat moet dat vreselijk zijn geweest om na 4 jaar proberen eindelijk zwanger te worden en het dan verliezen. Ik hoop dat we snel weer zwanger worden. Het schijnt dat je na een miskraam wel heel vruchtbaar bent... laten we dat maar hopen!!!
Zelf vind ik 34 niet oud hoor om een kindje te krijgen!! Heel veel sterkte en nog bedankt voor je berichtje. Ik heb nu ook ruim 1,5 week behoorlijke steken in mijn onderbuik dus hopelijk is dit net als bij jou een teken dat de ongi eraan komt!!

Groetjes Frederique

Hoi meiden,

Mijn avondje uit was gezellig. We zijn heerlijk uit eten geweest en hebben lekker lang zitten tafelen. Daarna zijn we naar de film geweest (21 grams). We hadden gehoord dat dat een goede film was.... nou... we waren helemaal down toen we uit de bios liepen. 2 uur bittere ellende. Geen enkel blij moment. De film was vreselijk verdrietig (verschillende mensen liepen ook weg tijdens de film). Ik vind het dus zeker geen aanrader (had al niet zo'n blije dag). Ik ga nu maar even Oprah kijken, even iets luchtigs want ik kan nu echt niet meteen slapen.

Morgen voetbal inderdaad! Ik ga ook kijken (Robin is dan al naar zijn werk dus ik denk dat ik maar even bij mijn zus ofzo ga kijken). Morgen kunnen we ook het schilderij ophalen (wat we van het geld van de bruiloft hebben gekocht).

Voel me wel beter dan vanmorgen. Ik kan toch niets anders doen dan afwachten (ik blijf wel de Maybe Baby gebruiken voor het geval ik mijn eisprong nog moet krijgen!!). Nienepien, je vraag over de overgang. Mijn zus is nu 32 en ze is al aanzienlijk minder ongesteld en daardoor is zwanger worden (ze heeft al een dochtertje en wil niet nog een kind. Ze is nu ook gescheiden dus ik zie dat ook niet echt gebeuren) al moeilijk voor haar. Mijn moeder had dat ook al op die leeftijd! Erg he?! Ik hoop niet dat ik dat al zo vroeg krijg, het is wel erfelijk nl. Maar goed, ik ben nu (sinds april) 27 dus hopelijk heb ik nog wat jaren te gaan!!

Lieve Monique en Nienepien, fijn weekend en ik spreek jullie snel weer. Hoe is het met je buikkrampen Nienepien?

X F.

Terug
Bovenaan