Mooi slaapliedje

En ook op altijd is kortjakje ziek! 
Mijn dochter is nu bijna 10 weken dus die vind momenteel alles wat gezongen word leuk. 
Ik vind het slaapliedje van Woezel en Pip "land van je ogen dicht" ook heel lief en zacht.  

Wat grappig, hadden we het toevallig van de week over in de koffiepauze. Ik zong een stukje van ons slaapliedje (over een muis en zijn moesje) en was echt verbaasd dat niemand het kende. Alle andere liedjes kende iedereen wel. Had ik het er met mijn moeder over en verteld ze me doodleuk dat dit liedje al door mijn overgrootoma voor mijn oma werd gezongen (95 jaar geleden). Mijn overgrootoma zong veel en vaak en heeft het zelf bedacht. En ik maar denken dat het uit mijn jonge kinderjaren kwam ? Van moeder op dochter, naar kleindochter op achterkleinkinderen naar achterachterkleinkind, maar ondertussen wel iets aangepast met woorden van deze tijd... 

Wat grappig Babetje om dat na al die jaren te ontdekken! Lijkt me een hele mooie erfenis om door te geven aan je kids. Prachtig toch?
Misschien moet ik ook wat zelf verzinnen. Ik heb wel de gewoonte om alles te zingen wat ik doe, maar dat is meestal niet echt gestructureerd genoeg om het een liedje te noemen, haha. 
Had ik overigens nooit van mezelf verwacht, ben helemaal geen zanger, maar ik vind het heerlijk om nu ongeneerd op straat te zingen ?

Leuke vraag! Ik zing 'Wist je dat de zon al slaapt' maar die van Woezel en Pip is inderdaad ook leuk. In bad zing ik wel die van 'klots, klots, ik ben een golfje in de zee' maar ik had niet meer gedacht aan het land van je ogen dicht. De andere suggestie die ik niet kende ga ik even opzoeken.. :)

Terug
Bovenaan