Morgen 1ste gesprek Verloskundige, wat vinden jullie?

wat praten die gynacologen en vk's elkaar toch gigantisch tegen!
alsof je van je zelf nu al niet onzeker genoeg bent.

ik heb met 5 weken externe echo gehad, je zag een grote blaas en vergrote baarmoeder, meer niet. intern konden ze wel meer zien maar die was nu niet nodig.

afgelopen vrijdag met 8 weken weer een exerne echo gehad. en nu zag je echt de baarmoeder en vruchtwater en natuurlijk onze vlek. het harjte klopte, dat kunnen ze met 7 weken al zien en horen. dat was het mooiste.

ik snap niet waarom sommigen tot 12 weken of langer moeten wachten. erg jammer want het is zo mooi.

oja ik had de 1e echo zo vroeg omdat ik OCP heb en tussen 5-15 weken zwanger kon zijn. en over 4 weken ben ik 12 weken zwanger krijg ik er weer een. dan kunnen ze goed meten en weet ik zeker wanneer onze kleine waarschijnlijk komt

Hi,

bij ons in de praktijk kun je er wel om vragen, een eerdere echo, maar zonder medische oorzaak krijg je die niet. Gewoon omdat ze eerder op de echo nog niet zo heel veel kunnen zien. Het embryo is dan nog te klein en als je erg vroeg een echo krijgt, dan zien ze soms helemaal niks en maak je je nodeloos ongerust dat het misschien niet goed is!

Ik snap je drang naar meer willen weten. Ik had het bij zowel de eerste als nu bij de tweede. Beide keren kreeg ik met 12 weken de eerste echo en beide keren konden ze niks zien en werd het een inwendige echo (wat wel weer een prachtig beeld gaf).

Een zwangerschap bestaat voornamelijk uit wachten... 9 maanden lang! en van tijd tot tijd mag je eens naar de vk om naar het hartje te luisteren. Hier was dat met 16 weken, met 22 weken, met 26 weken en met 30 weken. Daarna wordt ik doorgestuurd naar de gyn (moet op medische indicatie in het zkh bevallen).

geduld meis... het is een schone zaak.

Gr. Tamara.

Ik denk niet dat de gynacologen en vk elkaar tegenspreken. Het is ook heel afhankelijk van de persoon wanneer je wat zien. Wanneer je een wat dikkere buikwand is bestaat de kans dat het wat langer duurt voordat je een goed beeld hebt vanaf buiten. Om met 7 weken een goed beeld te hebben krijg je een inwendige echo. Vanaf 8 of 9 weken kan het beide hangt er dus van af hoe goed het beeld is.
Dit geldt ook voor het hartje. Bij de 1 horen ze dat dus al vanaf 8 weken, wat ik wel heel vroeg vind. Volgens mij kan het met 10 of 11 weken goed. Had ik zelf ook (heb nu drie kinderen) Maar er zijn ook mensen die moeten wachten tot 13 weken! En dan nog kan het wel gebeuren dat de kleine boef zich zo ver heeft verstopt dat het heel moeilijk te horen is. En dat is dan best heel spannend!
Dus als er zo vroeg nog niks te horen is is dat dus niet gelijk reden tot paniek! Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Jaja geduld hebben. Eerst geduld hebben tot je dan eindelijk een positieve test hebt. Dan geduld hebben tot die eerste echo, dan voor de 20 weken echo. En dan voor de geboorte, als je pech hebt moet je tot 42 weken geduld hebben.
Het hoort erbij. Maar als alles goed gaat wordt je geduld beloont!!!
Succes!!!!

Het is idd allemaal erg spannend en veel wachten.
Met 10 weken kreeg ik bij mijn vk de eerste echo en met 12 weken de tweede (is standaard bij mijn vk). Bij 10 weken was er bij mij met een uitwendige echo alles al goed te zien (en ik hoefde niet met volle blaas te komen!). Dit is niet bij eidereen zo, wnat het kon een inwendige echo worden. Met 12 weken de wteede echo, echt geweldig. Het kindje is dan al zoveel gegroeid en ik zag het bewegen. Hartje hebben we nog niet gehoord, maar wel beide keren goed zien kloppen. Erg leuk allemaal.
Moet zeggen dat ik de eerste keer heel nerveus was (klopt het hartje wel), maar de tweede keer was dat al een stuk minder.

Met 10 weken kreeg ik bij mijn vk de eerste echo en met 12 weken de tweede (is standaard bij mijn vk). Bij 10 weken was er bij mij met een uitwendige echo alles al goed te zien (en ik hoefde niet met volle blaas te komen!). Dit is niet bij eidereen zo, wnat het kon een inwendige echo worden. Met 12 weken de wteede echo, echt geweldig. Het kindje is dan al zoveel gegroeid en ik zag het bewegen. Hartje hebben we nog niet gehoord, maar wel beide keren goed zien kloppen. Erg leuk allemaal.
Moet zeggen dat ik de eerste keer heel nerveus was (klopt het hartje wel), maar de tweede keer was dat al een stuk minder.

Terug
Bovenaan