morgen 1ste x cb en ben beetje bang:S

hallo

morgen moet ik voor de eerste x naar cb,
Ben nogal bang dat ze me daar beetje raar aan gaan kijken
omdat ik 16 ben.
heb tijdens de zw al veel comentaar gehad dat ik een kindje verwachte.
nu denk ik dat ik daar extra veel comentaar ga krijgen of ik het wel goed doe en zo omdat ik zo jong ben
wat zijn jullie ervaringen
en wat moet allemaal mee?

gr   sylvia

Hoi Sylvia,
hier is eerst de wijkverpleegkundige van het CB langs gekomen. Een super aardige jonge meid. Bij jou is dus niemand op huisbezoek geweest? Wij zijn vorige week voor het eerst naar het CB zelf gegaan en Quinn is daar eerst door de assistente gewogen en opgemeten. En daarna door de arts bekeken. Ook een leuke jonge vrouwelijke arts, die heel gewoon was. Ze vroeg hoe het ging, of wij vragen hadden en heeft Quinn helemaal bekeken (oortjes, ogen, ruggetje, reflexen getest etc.).
Mijn ervaringen tot nu toe zijn dus positief.
Je hoeft niets speciaals mee te nemen. Als je al een groeiboekje van je kindje hebt dan moet je dat in elk geval meenemen,  verder een badcape, schone luier, eventueel speen of id. Ik had gewoon mijn luiertas mee. Daar zit dat allemaal al in.
Ik zou gewoon het op je af laten komen. En misschien kun je uit jezelf al zeggen dat je weet dat je jong bent. Dat neemt hen wat wind uit de zeilen, als ze daar al iets van wilden zeggen of dachten, en je hoort meteen hun reactie. Ik denk zelf dat leeftijd niet zo veel uit maakt, maar meer hoe je in het leven staat en hoe je met je kind omgaat.
Als je gewoon verantwoord bezig bent en positief met je kind omgaat en het goed verzorgt dan is het toch goed.
Groetjes Veerle
Mama van Quinn 22-01

Hoi Sylvia,

Ik begrijp dat het vervelend is (ik ben 24, maar krijg ook regelmatig de vraag of het een ongelukje was...), maar je zorgt toch goed voor je kindje? Andere mensen zouden gewoon niet zoveel commentaar moeten hebben... Moeders zijn al onzeker genoeg, niet waar? En volgens mij zijn oudere moeders echt niet per definitie betere moeders of zo.

Volgens mij zijn de ervaringen bij het cb heel wisselend. De wijkverpleegkundige die bij ons thuis kwam vond ik niks, die vond alleen maar dat we alles heel anders aan moesten pakken (kindje niet beneden slapen, reiswiegje was niet goed, meer ritme nodig, enz.). Dus ik zag ook onwijs op tegen het eerste bezoek aan het cb. Maar die arts had juist zoiets van 'jullie kennen je kindje het beste, dus ga lekker zo door!'. Heel fijn was dat. Ik kreeg dus juist de bevestiging dat ik het goed deed. Misschien gaat dat bij jou ook wel zo!

Veel succes, ik hoop voor je dat het een beetje leuk bezoekje wordt!

Eveline

hoi silvia
als je laat merken dat je daar boven staat haken ze wel af hoor.en juist professionele instanties horen je met respect te behandelen.mijn nichtje is bevallen toen ze 15 was en die is heel goed opgevangen,ook door school.maar je hoeft niet alles te doen wat ze op het cb zeggen hoor.ze geven standaard richtlijnen,maar geen een baby is standaard.als je het zelf niet weet kun je natuurlijk vragen stellen,maar als het bij je kindje niet lekker loopt moet je gewoon doen wat je gevoel je ingeeft.zo moet boas nog steeds 7 keer 100cc drinken volgens het cb.het liefst om de 4 uur.het arme jochie rammelde van de honger.hij krijgt nu 125cc,als hij zelf komt.dit is meestal  na 3 uur,snachts en smorgens wel na 4 uur.sindsdien is hij supertevreden.ik werd gewaarschuwd voor onrust door spugen en krampjes,maar niks hoor.hij heeft het gewoon nodig.ook geef ik voeding voor hongerige baby's.vonden ze ook niet nodig.nou,ik wel!laat je niet ondersneeuwen.je bent niks minder omdat je jong bent hoor.
succes!
ps:het zou best wel eens mee kunnen vallen hoor.ik vond het in de meet en weegruimte best gezellig met al die moeders die je kindje schattig vinden.alleen de wijkverpleegkundige heeft HET boekje iets te strak onder haar neus.en mijn   kindje komt duidelijk NIET uit het boekje.
groetjes kari

quote: veerle06 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-03-2007 08:43:30'));

En Sylvia... hoe was het gisteren op het CB? Ik hoop een beetje positief. Ben benieuwd.
Groetjes Veerle
Mama van Quinn 22-01

hmm het ging wel,
wel een paar andere moeders die me beetje stom aan stonden te kijken,
(zo van wat doet zo jong meisje hier) alleen omdat het niet gepland was is het wel gewenst hoor !!
verder was het wel goed meneer is nu 56 cm lang en weegt 5110 .
Moet alleen wel van de 8a9 voedingen naar 5a6,,
zucht hoe doen jullie dat? langer aanlaten drinken werkt niet heb ik al week geleden geprobeert met de lactatiedes..
Heb hele pijnlijke tepels,, met kloovjes en nu heeft meneertje ook nog spruw

gr sylvia mama van natas 26-01-07

Waarom moet je naar minder voedingen? Ik dacht van Yvonne die hier   vaak reageert op borstvoedingsvragen te hebben begrepen dat 8   voedingen voor een baby van 4 a 5 weken het minimum is en dat er geen maximum is bij borstvoeding. Mijn baby is van 22 jan en is deze week uit zichzelf van 8 naar 7 voedingen gegaan. Daar ben ik al enthousiast over en kan me niet voor stellen dat 5 voedingen al zou lukken hoor! Maar misschien dat ze je dat uitgelegd hebben?

quote: mama van marielle reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-03-2007 11:35:03'));

Waarom moet je naar minder voedingen? Ik dacht van Yvonne die hier   vaak reageert op borstvoedingsvragen te hebben begrepen dat 8   voedingen voor een baby van 4 a 5 weken het minimum is en dat er geen maximum is bij borstvoeding. Mijn baby is van 22 jan en is deze week uit zichzelf van 8 naar 7 voedingen gegaan. Daar ben ik al enthousiast over en kan me niet voor stellen dat 5 voedingen al zou lukken hoor! Maar misschien dat ze je dat uitgelegd hebben?

Weet ik eigenlijk niet percies,
Dacht juist dat 5a6 voedingen normaal was voor baby vn 5 week,
Ik geef wel 2 kv flesjes per dag.. omdat anders ik helemaal geen bv meer kan geven ivm die pijnlijke tepels
mischien dat het daaarmee mee temaken heeft?

Terug
Bovenaan