morgen 1ste x cb en ben beetje bang:S

Hoi,
Van 8 voedingen naar 5á6 voedingen lijkt me inderdaad wel heel resoluut verminderen. Kinderen die bv krijgen, groeien in vergelijking met kv-kindjes onregelmatiger. Meestal rond 2 a 3 maanden zie je een minder grote groei, de lijn in het grafiekje stijgt wel, maar niet zo stijl als het officieel zou moeten. Maar zo reguleert de boel weer.
Je zou kunnen proberen om 1 voeding te laten vallen.
Ons zoontje ging rond deze leeftijd ook van 8 naar 7 voedingen.
Misschien kan je nog informatie en tips vinden op www.borstvoedingsforum.nl of borstvoeding.com?
Heel veel succes en geniet van je kleintje!
Groetjes!

Mijn dochter is in 3 weken tijd een kilo gegroeid (van week 1, laagste gewicht tot week 4, wegen CB) en dat was prima. Verder kan ik de situatie van jou niet zo goed inschatten natuurlijk. Wat ik bij mijn eerste dochter heb gedaan, was altijd naar de huisarts gaan met vragen. Ik kon niks met het CB waar we toen woonden. En verder is het al fijn dat we dit forum hebben om elkaar te helpen ;-) Succes ermee en ik heb bewondering voor je hoor, 16 jaar en je verantwoordelijkheid nemen voor je baby vind ik super!!

Hoi Sylvia,

Je hebt wel lekker terug gekeken naar die moeders die je aanstaarden, hoop ik? Pffff, stelletje m*tsen. Je mag gewoon trots op jezelf zijn hoor: inderdaad, zo jong al die verantwoordelijkheden op je nemen en zo'n mooi mannetje baren. Toch?

Wel gek van die voedingen. Misschien omdat je ook kv geeft en ze bang zijn dat hij teveel binnen krijgt? Je kunt ze ook ff bellen om te vragen waarom. En als je het een goede reden vindt, volg je het advies op en als je denkt 'wat een onzin' lekker niet!

Liefs,

Eveline

Ja heb inderdaad wel terug staan kijken..
vind alleen dat mensen zoveel vooroordelen hebben,
Ik ben gewoon door de pil heen zw geraakt,
En mijn  moeder  kreeg mij ook al toen ze 17 was(omdat ze desdochter is)        
Na 8 weken kwamen mijn man en ik(sinds 15 dec) erachter.
En ik kon het toch niet weg laten halen..Ook al is het nog maar 1 cel, het leeft.
En wist dat ik er heel veel spijt zou krijgen als ik dat wel zou doen,
Het kindje kon er toch ook niks aan doen.
toen zijn mijn man en ik met heel veel moeite getrouwd,
(na het de ouders verteld te hebben zijn er al plannen gemaakt om te trouwen maar dat ging zo moeilijk omdat ik 16 ben en we hadden toestemming van mijn moeder nodig die al 5 jaar in zwitserland woont en ik eigenlijk nooit meer zie,
Ik heb al heel veel meegemaakt in mijn leven en voel me ook geen 16 meer ben eerder 18 of 21 ofzow,
Alleen mijn 'vrienden' gaan nu niet echt meer met mij om,
Ik zou een hoer zijn ofwatdan ook (stomme tieners)   En ga toch echt al 2 jaar alleen met patrick hoor:p

maar jah dat is mijn verhaal dus en als ik Natas zie dan ben ik dolblij met mijn beslissing.
Ik heb een gezin mooier kan niet,,

Gr sylvia

hoi Sylvia

Laat de rest van de wereld maar dom kletsen! Luna kwam ook als een verrassing toen ik 22 was en ik zie er nogal jong uit dus commentaar allom. Zelfs de vk maakte de stomme opmerking, foutje? nee geen foutje gewoon een verrassing! Wat wel opviel is dat heel veel "vrienden" ineens vage kennissen zijn geworden (helemaal nu na de 2e) maar goed die zuipen en feesten ook nog steeds de halve week en tja daar heb ik toch echt geen zin meer in. Net als jij heb ik geen contact meer met mijn moeder (ook niet met mijn vader en broer trouwens) en dat heeft best een inpact op je leven. Ben veel sneller volwassen geworden dan de rest van mijn leeftijdsgenoten, heb tegenwoordig ook alleen nog maar vriendinnen van rond de 30 (ben nu 24) voel me daar gewoon prettiger bij. Die zitten ongeveer in de zelfde fases als ik.

En idd een bv baby krijgt nooit teveel, Natas regelt namelijk zelf hoeveel melk jij produceert. En nu groeit hij heel snel maar de meeste bv babies die ik ken stonden allemaal rond 4 a 5 maanden even stil met groeien en dat maakt niets uit. Als ze daar op het cb over zeuren hebben ze er blijkbaar te weinig verstand van om met babies om te kunnen gaan. Maar goed mijn ervaring met cb's is toch al niet denderend.

Hoi Sylvia,
nou leuke "vrienden" zijn dat zeg. Echte vrienden steunen je door dik en dun. Stom hoor. Ik ga zelf echt om met mensen van heel veel verschillende leeftijden en ik vind leeftijd echt niet belangrijk. Het is gewoon hoe je zelf bent. Sommigen zijn met 16 al erg volwassen en anderen met 40 nog niet. Gewoon lekker omgaan met de mensen waar het wel mee klikt en die jou waarderen. De rest lekker links laten liggen want die brengen je toch niks in het leven.
Groetjes Veerle
mama van Quinn 22-01

Hoi Sylvia,

Inderdaad: stomme tieners! Lekker schijnheilig ook, net of jij de enige bent die sex heeft omdat je het bij jou toevallig kon zien aan je dikke buik... Lekker laten praten hoor. Nogmaals: je mag trots op jezelf zijn dat je de dingen zo keurig geregeld hebt voor je kindje! Zo'n klein nieuw leventje... Ik heb ook altijd tegen mijn vriend gezegd dat als ik zwanger zou worden ondanks alle maatregelen, dat hij dan vader zou worden omdat ik niet dacht dat ik het ooit weg zou kunnen laten halen.

Zal inderdaad best wel een geregel zijn, trouwen op je 16e. Zeker als je toestemming van je moeder moet hebben en die niet in de buurt is. Vond trouwen op mijn 23e al zo'n gedoe, haha! En gek he, om het opeens over 'mijn man' te hebben? Ben nu toch al 1,5 jaar getrouwd en ik verspreek me nog steeds regelmatig. Ken je dat?

Liefs,

Eveline

Terug
Bovenaan