Morgen beginnen met Clomid

Helaas ben ik na 1, 5 jaar proberen nog niet zwanger geworden. Vanaf morgen ga ik beginnen met Clomid. Heeft iemand nog tips / opmerkingen voor het gebruik van Clomid? Wordt er aangegeven wanneer je het beste kan klussen bijvoorbeeld?
Wat gebeurd er als deze medicijnen niet werken, krijg je dan IUI of IVF behandelingen??

Alvast erg bedankt voor jullie reactie en dat dit maar een heel vruchtbaar jaar voor iedereen mag worden!!!

Groetjes Vic

Krijg je geen echo's dan om te zien wat de Clomid doet? Normaal gesproken meten ze dan de groei van de eitjes en als er dan 1 of 2 groot genoeg zijn krijg je een injectie Pregnyl om de eisprong op te wekken. Daarbij krijg je ook gelijk een klusadvies.(36 uur na de injectie) Sommige ziekenhuizen geven je eerst alleen een half jaar Clomid en kijken ze wat het in die tijd doet. Als de eerste dosis niets doet, hogen ze deze waarschijnlijk op. Meestal krijg je voor een half jaar Clomid en dan kijken ze verder. Weet niet of je ook al een HSG hebt gehad maar dat kan dan de vervolgstap zijn. IUI duurt meestal nog wat langer. Maar ieder ziekenhuis is weer anders. IVF duurt sowieso nog veel langer omdat je dan eigenljk al alles al geprobeerd moet hebben of er een duidelijke oorzaak is waardoor IVF nodig is.

Hoi supertje,

Ja ik krijg a.s. vrijdag een echo, ze hebben nog niets verteld over een injectie. Hopelijk valt het mee met de bijwerkingen en slaan de medicijnen goed aan. Dank voor je reactie. Hoe gaat het nu met jou?
Fijne zondag nog.

Groetjes Vic

Veel nuttigs kan ik je niet vertellen, wel onwijs veel succes wensen!

Ik ga je verhalen volgen, want ook wij beginnen waarschijnlijk binnen een paar maanden met hormonen!

Liefs Daisy

Hey Victory,

af en toe lees ik hier mee en ik ken je nog wel uit de tijd dat je nog op het zwangerworden-forum zat. Nu lees ik dat jullie toch in de medische mallemolen gekomen zijn. Ik wil even zeggen dat ik van ganse harte hoop dat de clomid zal aanslaan en dat het nu toch echt snel raak zal zijn. Het is je van harte gegunt!

xx

Hey Victory,

Clomid viel mij heel erg mee, weinig last van bijwerkingen, aan het einde kreeg ik wel 's middags opvliegers, dat een kleine week, maar op zich goed te doen.

Wanneer moet je naar het ziekenhuis terug voor controle? Ik zou je vragen bij hen neerleggen, elk ziekenhuis heeft eigen protocollen en gaat overal anders mee om ben ik inmiddels achter gekomen..

Succes met je behandeling,

gr Yosha

Hoi Vic,

De eerste keer met Clomid hadden ze mij ook niet verteld dat er een injectie zou volgen hoor. En ik ben al zo'n held in spuiten. En zeker omdat ik het zelf moest doen vond ik het niet echt prettig, maar als je graag wil ga je er toch voor. Ik hoop dat ze aanslaan bij je. Bij mij werkte ze wel maar ben er niet zwanger van geworden. Juist de maand dat we niks van hormonen hadden en op vervolgonderzoeken zaten te wachten was het wel ineens raak. Denk dat de Clomid wel geholpen heeft om mijn cyclus weer op gang te krijgen. Ben inmiddels 30 weken en 4 dagen. Ik had wel erg last van de bijwerkingen van Clomid. Maar het was niet anders. Zwangerschapskwaaltjes daarintegen heb ik totaal geen last gehad en nog steeds niet.

Heel veel succes aan iedereen hier en hoop dat jullie snel mogen volgen.

Liefs Supertje

Terug
Bovenaan