Morgen hebben we een extra gesprek met het cb (omtrent het gedrag van Sophie)

succes vandaag en ik hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben.
En verder lekker genieten van jullie prachtige meid. Ze straalt altijd zo op de foto.

Liefs sandra

Veel succes vanmiddag. Knap dat je zelf de stap hebt genomen om er achter te komen waarom Sophie niet met andere kindjes speelt. Hopelijk word je er wat wijzer van. Sterkte ermee.

Groetjes,
Nelly.

Hoe is het gegaan vandaag? Is het CB nog geweest? Ik hoop dat ze goede adviezen hebben. Onze dochter Marissa speelt wel goed met andere kindjes maar is bang voor juist oudere kinderen (bijv. buurmeisje van 15 jaar en nichtje van 21). Zodra ze die ziet aankomen kruipt ze achter me weg en als ze nog dichterbij komen dan klamt ze zich helemaal aan mij vast en begint te huilen. Terwijl ze het nichtje toch wel vaker heeft gezien en voorheen was er ook geen probleem.

Groetjes Bianca mv Marissa.

Het lijkt me heel erg moeilijk als je zo'n situatie constateert. Wel ontzettend goed dat je het zelf ook opgemerkt hebt en het balletje aan het rollen hebt gebracht (en het dus niet als een complete verrassing kwam). Ik ben ook erg benieuwd wat er uit het gesprek naar voren is gekomen.

Groetjes Fonske.

oh dat lijkt me even heel moeilijk als je zoiets constateert. Goed van je dat je zelf aan de bel hebt getrokken (en de creche ook natuurlijk).

Ben ook heel benieuwd naar de mening van het CB!

Liefs Jenneke

hi hi

Nou gisteren hebben we dus een gesprek gehad over sophie en heeft ze sophie even geobserveerd hoe ze thuis aan het spelen is.

Ze kon aan sophie zien dat ze op een gewone manier contact maakt met volwassen en dat dat niet afwijkend is.

ze kon wel zien dat ze vervelegen is en nav ons verhaal kan het ook te maken hebben met weerbaarheid en eventueel angst.

voor de rest kon ze nog geen mening geven waar het aan zou kunnen liggen, daarvoor moet er meer geobserveerd worden

Wij konden  iig heel goed ons verhaal kwijt.

Ze gaat overleggen met de cb arts en dan horen we wat voor traject we ingaan.

Of ze gaat een keer observeren bij het kdv zodat ze kan zien hoe sophie daar is en hoe ze met andere kinderen omgaat.
Of we we moeten contact opnemen met integrale vroeghulp (zie op google wat het inhoudt)

as maandag moet ik weer naar het cb , standaart wegen en meten en dan hoor ik ws meteen welke weg we gaan inslaan..

we moeten dus nog even afwachten, maar heb er wel een heel goed gevoel over en ben er nu vrij rustig onder

iig bedankt voor alle lieve berichtjes, heb heel lang getwijfeld of ik het hier neer zou zetten, maar merk nu dat ik het wel erg fijn vind hoe jullie erop reageren.

gr tobi

Terug
Bovenaan