morgen op visite ff een dringende vraag



Hoi wij gaan morgen met ons dochtertje van 13 maanden naar mijn moeder toe, na een hele lange tijd. en ze willen ons dochtertje natuurlijk een beetje verwennen maar het zit zo, wij voeden haar best wel gezond op ze eet nog wel potjesvoeding en ze krijgt nu 2 flessen opvolgmelk en af en toe wel eens een koekje ofzo.
Maar mijn moeder wil morgen graag voor Chelsey koken nu heeft ze nog nooit geen zelfgemaakt eten gegeten ze wil aardappels met appelmoesje geven en ze prate ook al over een spekje.
ik ben niet echt zo dat ik er wat zeg ook al vind ik het niet zo leuk en ik wil niet streng klinken wat dat ben ik ook niet maar denken jullie dat dit voor 1 keer kwaad kan   een spekje en wat   aardappels met appelmoes en jus ??? ben weer helemaal gestrest eigenlijk. wij willen haar binnenkort zowiezo vers eten gaan geven dus dat vind ik niet 'zo'n probleem krijgen jullie kindjes ook weleens heel iets anders bij jullie ouders dan dat ze thuis krijgen ?

 
De vraag is of je dochtertje het wel wil eten, zou sneu zijn voor je moeder als ze het weigert. Sommige kindertjes die altijd potjes krijgen weigeren soms het zelfgemaakte eten. het lijkt mij dus verstandig om voor de zekerheid ook nog een potje mee te nemen zodat ze niet zonder eten zit. Maar aardappelen en appelmoes is toch niks mis mee. Okee spekjes zou ik   niet zo dol op zijn, kan bij ons ook helemaal niet vanwege een varkensvleesallergie. Voor 1 keer zal het toch geen kwaad kunnen kijk maar eens hoe ze het eet, misschien vindt ze het hardstikke lekker. De jus kun je eventueel ook achterwege laten als je dat niet wilt geven.

Veel plezier bij je moeder.

Groetjes Renée
 
Hoi,

Ik sluit me aan bij het advies van Renee.
Mijn dochter van 13 maanden eet al een tijdje mee met de pot (wel gepureerd). Aardappeltjes en appelmoes is prima hoor voor je dochter. Maar ja als ze het nog nooit gegeten heeft zou ik inderdaad een potje meenemen.

Maar "snoep spekjes" voor een kindje van 13 maanden lijkt me niet geschikt. Oma kan beter een lekker koekje of zo kopen voor haar kleinkind.
Ik zelf heb wel zo'n instelling dat opa em oma wel het kind extra mogen verwennnen daarvoor zijn ze opa en oma maar wel binnen de grenzen die je als ouders stelt.

Veel plezier morgen
groetjes Chantal
 
Hoi,

De meeste kinderen zijn gek op appelmoes. Het lijkt ook heel erg op de fruitpotjes die je kan kopen qua smaak. Het lievelingseten van mijn zoon is sperzieboontjes met aardappel en koude appelmoes uit een potje erdoorheen geroerd. Stukjes gepaneerde schnitzel erbij vindt hij helemaal lekker!
Snoepspekjes zou ik niet geven, misschien dat je kindje het nog niet goed weg kan krijgen. Laat oma bijvoorbeeld koekebeesten halen bij de AH ofzo. Die lijken heel erg op ligakoekjes, maar je kunt varianten kopen met chocola en fruit. Voor een keertje snoepen is  echt niet erg hoor. Daar worden  ze niet gelijk  dik of ongezond van. En oma's zijn er om de kinderen te verwennen vind ik.  Dus relax!

Groet
Lies
 
Hoi,

Ik had al zo'n vermoeden dat het om snoep spekjes ging maar goed.   Als je als ouder nog geen spekjes wilt laten eten vind ik dat dat belangrijker is dan oma een plezier te doen. Vertel je moeder en leg uit waarom misschien kan ze iets in huis halen wat ook lekker is en wat je dochtertje ook lekker vindt. Sommige kinderen zijn echt heel blij met een rijstwafel simpel omdat ze nog niks anders kennen.
Als iemand mijn dochter snoep gaat geven dan zal ik daar toch echt wat van zeggen dat dat niet de bedoeling is, "gelukkig" hebben we een paar allergieën als reden dus dan begrijpen ze het meestal wel.


Groetjes Renée
 
het is altijd moeilijk hoe je in zo'n situatie moet reageren. en op zich denk ik dat het voor een keer geen kwaad kan, maar dan loop je wel iedere keer tegen hetzelfde aan als je erheen gaat.
Dus als ik jou was zou ik toch een beetje aangeven wat je wel en niet wil. want als je nu open en duidelijk bent scheelt dat voor de rest van de bezoekjes.

Ik heb dat uiteindelijk ook gedaan en ga nu met meer plezier op bezoek. mijn schoonouders en me ouders weten allemaal waar ze aan toe zijn. En halen dus ook geen dingen in huis die thomas niet "mag" hebben.

groetjes Desiree
 
Hoi,

Het is inderdaad wel een soort dillema; jij wil eigenlijk gewoon "gezond" voor je kind. En je moeder wil haar ook graag verwennen...
Bij ons is een maria-biscuitje ook al enorme verwennerij, of een doosje rozijntjes. Ik vind het zelf ook altijd lastig om tijdens bezoekjes bepaalde lekkernijen te weigeren. Maar gelukkig weten veel mensen in onze omgeving dat we onze zoon niet te veel overladen met zoetigheden. Mijn oma heeft er wél moeite mee, maar zij begint ook wat vergeetachtig te worden en tja, dan moet je soms het één en ander accepteren. Zo heeft zij het naar haar zin, en Stan ook.
Sterkte met je "grenzen" en veel plezier!

Groetjes Marieke
mv Stan 19 mnd
 
Terug
Bovenaan